Zbrusu nový Lexus ES sedmé generace získal v nejnovějších bezpečnostních testech Euro NCAP 2018 maximální pětihvězdičkové ohodnocení s mimořádným průměrným skóre 86,25 – jedním z nejvyšších napříč všemi vozy testovanými podle nové přísnější metodiky 2018, včetně nezávislého nouzového brzdění (AEB) na ochranu cyklistů.
Součástí základní výbavy nového ES je nejnovější verze paketu Lexus Safety System+, jenž zahrnuje propracované technologie aktivní bezpečnosti značky Lexus. Vůz se kromě toho může pochlubit mimořádnými parametry pasivní bezpečnosti, které vyplývají z ultra tuhé podvozkové platformy GA-K (Global Architecture-K) a nabídky 10 airbagů již ve standardu.
Nejnovější verze bezpečnostního paketu Lexus Safety System+ přináší nové schopnosti a pokrývá více jízdních situací, během nichž dokáže zajistit vyšší ochranu řidiče i posádky a napomoci zabránit výskytu nehody. Z nových funkcí jmenujme např. rozpoznávání cyklistů za denního světla v rámci předkolizního bezpečnostního systému PCS nebo funkci rozpoznávání chodců po setmění.
Systém Lexus Co-Drive, spojující dynamický tempomat řízený radarem a asistent pro sledování jízdní stopy, zajišťuje podporu autonomního řízení na 2. úrovni mezinárodního standardu SAE – s cílem zvýšit bezpečnost při zachování kontroly nad vozidlem ze strany řidiče.
Paket Lexus Safety System+ je k dispozici pro 99 % modelů Lexus prodávaných v Evropě, v souladu se záměrem značky neomezovat přínosy vyspělých bezpečnostních technologií pouze na špičkové modely v nejvyšších stupních výbavy, ale nabízet je pro celou škálu vozů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.