Zbrusu nový Lexus ES sedmé generace získal v nejnovějších bezpečnostních testech Euro NCAP 2018 maximální pětihvězdičkové ohodnocení s mimořádným průměrným skóre 86,25 – jedním z nejvyšších napříč všemi vozy testovanými podle nové přísnější metodiky 2018, včetně nezávislého nouzového brzdění (AEB) na ochranu cyklistů.
Součástí základní výbavy nového ES je nejnovější verze paketu Lexus Safety System+, jenž zahrnuje propracované technologie aktivní bezpečnosti značky Lexus. Vůz se kromě toho může pochlubit mimořádnými parametry pasivní bezpečnosti, které vyplývají z ultra tuhé podvozkové platformy GA-K (Global Architecture-K) a nabídky 10 airbagů již ve standardu.
Nejnovější verze bezpečnostního paketu Lexus Safety System+ přináší nové schopnosti a pokrývá více jízdních situací, během nichž dokáže zajistit vyšší ochranu řidiče i posádky a napomoci zabránit výskytu nehody. Z nových funkcí jmenujme např. rozpoznávání cyklistů za denního světla v rámci předkolizního bezpečnostního systému PCS nebo funkci rozpoznávání chodců po setmění.
Systém Lexus Co-Drive, spojující dynamický tempomat řízený radarem a asistent pro sledování jízdní stopy, zajišťuje podporu autonomního řízení na 2. úrovni mezinárodního standardu SAE – s cílem zvýšit bezpečnost při zachování kontroly nad vozidlem ze strany řidiče.
Paket Lexus Safety System+ je k dispozici pro 99 % modelů Lexus prodávaných v Evropě, v souladu se záměrem značky neomezovat přínosy vyspělých bezpečnostních technologií pouze na špičkové modely v nejvyšších stupních výbavy, ale nabízet je pro celou škálu vozů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?