Zbrusu nový Lexus ES sedmé generace získal v nejnovějších bezpečnostních testech Euro NCAP 2018 maximální pětihvězdičkové ohodnocení s mimořádným průměrným skóre 86,25 – jedním z nejvyšších napříč všemi vozy testovanými podle nové přísnější metodiky 2018, včetně nezávislého nouzového brzdění (AEB) na ochranu cyklistů.
Součástí základní výbavy nového ES je nejnovější verze paketu Lexus Safety System+, jenž zahrnuje propracované technologie aktivní bezpečnosti značky Lexus. Vůz se kromě toho může pochlubit mimořádnými parametry pasivní bezpečnosti, které vyplývají z ultra tuhé podvozkové platformy GA-K (Global Architecture-K) a nabídky 10 airbagů již ve standardu.
Nejnovější verze bezpečnostního paketu Lexus Safety System+ přináší nové schopnosti a pokrývá více jízdních situací, během nichž dokáže zajistit vyšší ochranu řidiče i posádky a napomoci zabránit výskytu nehody. Z nových funkcí jmenujme např. rozpoznávání cyklistů za denního světla v rámci předkolizního bezpečnostního systému PCS nebo funkci rozpoznávání chodců po setmění.
Systém Lexus Co-Drive, spojující dynamický tempomat řízený radarem a asistent pro sledování jízdní stopy, zajišťuje podporu autonomního řízení na 2. úrovni mezinárodního standardu SAE – s cílem zvýšit bezpečnost při zachování kontroly nad vozidlem ze strany řidiče.
Paket Lexus Safety System+ je k dispozici pro 99 % modelů Lexus prodávaných v Evropě, v souladu se záměrem značky neomezovat přínosy vyspělých bezpečnostních technologií pouze na špičkové modely v nejvyšších stupních výbavy, ale nabízet je pro celou škálu vozů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?