Zbrusu nový Lexus ES sedmé generace získal v nejnovějších bezpečnostních testech Euro NCAP 2018 maximální pětihvězdičkové ohodnocení s mimořádným průměrným skóre 86,25 – jedním z nejvyšších napříč všemi vozy testovanými podle nové přísnější metodiky 2018, včetně nezávislého nouzového brzdění (AEB) na ochranu cyklistů.
Součástí základní výbavy nového ES je nejnovější verze paketu Lexus Safety System+, jenž zahrnuje propracované technologie aktivní bezpečnosti značky Lexus. Vůz se kromě toho může pochlubit mimořádnými parametry pasivní bezpečnosti, které vyplývají z ultra tuhé podvozkové platformy GA-K (Global Architecture-K) a nabídky 10 airbagů již ve standardu.
Nejnovější verze bezpečnostního paketu Lexus Safety System+ přináší nové schopnosti a pokrývá více jízdních situací, během nichž dokáže zajistit vyšší ochranu řidiče i posádky a napomoci zabránit výskytu nehody. Z nových funkcí jmenujme např. rozpoznávání cyklistů za denního světla v rámci předkolizního bezpečnostního systému PCS nebo funkci rozpoznávání chodců po setmění.
Systém Lexus Co-Drive, spojující dynamický tempomat řízený radarem a asistent pro sledování jízdní stopy, zajišťuje podporu autonomního řízení na 2. úrovni mezinárodního standardu SAE – s cílem zvýšit bezpečnost při zachování kontroly nad vozidlem ze strany řidiče.
Paket Lexus Safety System+ je k dispozici pro 99 % modelů Lexus prodávaných v Evropě, v souladu se záměrem značky neomezovat přínosy vyspělých bezpečnostních technologií pouze na špičkové modely v nejvyšších stupních výbavy, ale nabízet je pro celou škálu vozů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?