Toyota si nechala patentovat nový návrh létajícího automobilu – dronu, jehož kola mohou plnit funkci vrtulí. Automobil má mít elektropohon napájený bateriemi nebo palivovými články. Návrh vytvořila Toyota Engineering and Manufacturing North America.
Patentovaný vynález nese označení „vůz s dvojím režimem provozu, kola pro vozidla a metoda přechodu z pozemního do vzdušného režimu“. Návrh popisuje vozidlo na kolech, které je vybaveno unikátním zavěšením.
Kola upevněná na dlouhých vahadlech mohou ve vertikální pozici fungovat klasicky – jako u obyčejného automobilu, anebo v pozici horizontální vystupovat mimo obrys karosérie. V tom případě se z kol vysunou vrtule, jež se otáčejí dostatečně rychle na to, aby vynesly vůz do vzduchu.
Toyota vymyslela kolo a vrtule v jednom, poháněné samostatným elektromotorem napájeným baterií, generátorem s plynovou turbínou nebo vodíkovým palivovým článkem. V návrhu se dočteme, že funkci zdroje napájení může vykonávat v podstatě jakékoli zařízení dodávající energii, jež je dostatečně výkonné pro daný účel.
Toyota bere v úvahu možnost, že se v pozemním režimu bude automobil ovládat změnou otáčkové rychlosti levých nebo pravých kol. Tento systém řízení v současné době využívají stavební stroje nebo tanky.
Spatří někdy létající Toyota světlo světa? Těžko říci. Jedná se o dokonalý nápad na prototyp, který by nadchl trh s užitnou elektronikou Consumer Electronics Show v Las Vegas. Na druhé straně, od patentu ke konceptu vede ještě velmi dlouhá cesta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.