TractEasy je tahač bez řidiče s maximální tažnou silou 25 tun, který se může mezi ostatními vozidly pohybovat rychlostí až 25 km/hod. Systém TractEasy, který vyvinula společnost EasyMile ve spolupráci s TLD, zlepšuje provozní flexibilitu v průmyslových, letištních nebo logistických prostorech.
V Sochaux se TractEasy pohybuje rychlostí 15 km/hod, tedy maximální povolenou rychlostí v závodě, na trati v délce 3 km a zajišťuje dopravu mezi dodavatelskou zónou a montážní halou. Po úspěchu prvních testů provedených v květnu se na podzim přikročí k nové etapě. Po dokončení komunikační spojnice bude TractEasy moci ještě efektivněji komunikovat s infrastrukturou, jako jsou semafory, brány a úrovňové přejezdy, a zajistí tak logistickou smyčku uprostřed provozu.
V návaznosti na tuto etapu se v prvním čtvrtletí roku 2019 plánuje nasazení dvou autonomních tahačů, které budou zajišťovat nepřetržitý provoz dodávek dílů z dodavatelské zóny k montážní lince, na níž probíhá výroba vozu Peugeot 3008. Tyto dva tahače se samočinným řízením budou ve finále schopny dodávat veškeré díly, jako jsou nárazníky, horní část víka zavazadlového prostoru nebo konzoly vozů Peugeot 308 a 3008.
Uvedené využití je premiérou ve světě průmyslu ilustrující řešení 4.0, jež se podnik v Sochaux rozhodl používat v předstihu před spuštěním svého projektu závodu budoucnosti „Sochaux 2022“. Podnik v Sochaux disponuje širokou škálu učebnicových příkladů, jako jsou železnice, křižovatky, semafory a jednosměrná doprava.
Řešení použité na tomto zkušebním logistickém toku včetně nezbytných úprav je snadno přenositelné na jiné toky nebo do jiných podniků. Podnik PSA v Sochaux vyrábí denně 2 100 vozidel (Peugeot 308, 3008 a Opel Grandland X).
Toto testování prováděné společně se společností EasyMile je součástí projektu Business Lab skupiny PSA. Cílem Business Lab je vyhledávat, testovat a přeměňovat příležitosti na nové aktivity skupiny, a to i mimo její hlavní činnost, tedy výrobu automobilů, a reagovat tak na rychlý vývoj nových způsoby využívání automobilů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.