TractEasy je tahač bez řidiče s maximální tažnou silou 25 tun, který se může mezi ostatními vozidly pohybovat rychlostí až 25 km/hod. Systém TractEasy, který vyvinula společnost EasyMile ve spolupráci s TLD, zlepšuje provozní flexibilitu v průmyslových, letištních nebo logistických prostorech.
V Sochaux se TractEasy pohybuje rychlostí 15 km/hod, tedy maximální povolenou rychlostí v závodě, na trati v délce 3 km a zajišťuje dopravu mezi dodavatelskou zónou a montážní halou. Po úspěchu prvních testů provedených v květnu se na podzim přikročí k nové etapě. Po dokončení komunikační spojnice bude TractEasy moci ještě efektivněji komunikovat s infrastrukturou, jako jsou semafory, brány a úrovňové přejezdy, a zajistí tak logistickou smyčku uprostřed provozu.
V návaznosti na tuto etapu se v prvním čtvrtletí roku 2019 plánuje nasazení dvou autonomních tahačů, které budou zajišťovat nepřetržitý provoz dodávek dílů z dodavatelské zóny k montážní lince, na níž probíhá výroba vozu Peugeot 3008. Tyto dva tahače se samočinným řízením budou ve finále schopny dodávat veškeré díly, jako jsou nárazníky, horní část víka zavazadlového prostoru nebo konzoly vozů Peugeot 308 a 3008.
Uvedené využití je premiérou ve světě průmyslu ilustrující řešení 4.0, jež se podnik v Sochaux rozhodl používat v předstihu před spuštěním svého projektu závodu budoucnosti „Sochaux 2022“. Podnik v Sochaux disponuje širokou škálu učebnicových příkladů, jako jsou železnice, křižovatky, semafory a jednosměrná doprava.
Řešení použité na tomto zkušebním logistickém toku včetně nezbytných úprav je snadno přenositelné na jiné toky nebo do jiných podniků. Podnik PSA v Sochaux vyrábí denně 2 100 vozidel (Peugeot 308, 3008 a Opel Grandland X).
Toto testování prováděné společně se společností EasyMile je součástí projektu Business Lab skupiny PSA. Cílem Business Lab je vyhledávat, testovat a přeměňovat příležitosti na nové aktivity skupiny, a to i mimo její hlavní činnost, tedy výrobu automobilů, a reagovat tak na rychlý vývoj nových způsoby využívání automobilů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?