Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. září 2018, 15:51 Google+

Pokud patříte k milovníkům tradičních mechanických ručních brzd, které vás s každým zatažením odmění tichým cvakáním, máme pro vás špatné zprávy. Jakkoliv je se starými dobrými ručními brzdami podstatně více zábavy a mnohým z nás umožňují užít si s autem zcela jiné jízdní zážitky, jejich dny jsou sečteny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační fotografie

Ilustrační fotografie | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Na základě výzkumu realizovaného webem zabývajícím se on-line prodejem aut CarGurus, kterého se zúčastnilo 32 světových automobilek, je jasné, že dny tradičních ručních brzd jsou sečteny. Většina výrobců se totiž v současnosti zaměřila především na vývoj elektronických parkovacích brzd.

Výzkum ukázal, že na britském trhu je v současnosti k dispozici pouze 37 % automobilů s tradičnímu ručními brzdami. A pokud byste se podívali do autosalonů jednotlivých výrobců, zjistili byste, že tradiční ruční brzdu nabízejí u všech svých modelů už jen dvě automobilky: Dacia a Suzuki.

Na druhé straně pak nalezneme automobilky jako Audi, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes-Benz nebo Porsche, v jejichž nabídce už byste hledali manuální ruční brzdu zcela zbytečně.

Znamená to tedy, že jsou elektronické parkovací brzdy o tolik lepší? V podstatě ano. Aktivace elektronické parkovací brzdy probíhá pomocí malých motorků, které zablokují zadní brzdy. Aktivace vyžaduje podstatně méně fyzického úsilí, není potřeba úprav nastavení jako u tradičních brzd a navíc se uvolňuje místo v interiéru vozu, především ve středové konzoli.

Řada elektronických parkovacích brzd se navíc automaticky odblokuje  při rozjíždění a většina modelů vybavená touto technologií nabídne i funkci Hill-hold, takže během rozjíždění se v prudkém kopci se nemusíte bát nechtěného couvnutí.

„Je to oficiální, konec ručních brzd se blíží se stále masivnějším přechodem automobilek na elektronické parkovací brzdy," uvedl Chris Knapman z CarGurus. Během následujících let očekáváme, že se počet modelů s tradiční ruční brzdo opět sníží. Klasické ruční brzdy se tak nejspíš brzy budou vyskytovat jen na výjimečných modelech."

img-responsive

Ilustrační fotografie | foto: youtube.com

„Mnohé výhody tohoto řešení samozřejmě nelze opomenout, ovšem s masivním rozšířením této techniky ve výrobních linkách je velice pravděpodobné, že mnoho mladých řidičů už si neužije jednu z nejzábavnějších vlastností automobilů. Pokusy o stylový smyk s použitím ruční brzdy už se brzy stanou minulostí.."

Pokud patříte k milovníkům starých mechanických věcí, pravděpodobně si na nové elektronické brzdy budete zvykat těžce. Pokrok ale nelze zastavit a tak nezbývá, než si začít na ta tlačítka ve středové desce zvykat. 

Vytisknout

Diskuze: Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Filtr pevných částic (DPF)

Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud