Pokud patříte k milovníkům tradičních mechanických ručních brzd, které vás s každým zatažením odmění tichým cvakáním, máme pro vás špatné zprávy. Jakkoliv je se starými dobrými ručními brzdami podstatně více zábavy a mnohým z nás umožňují užít si s autem zcela jiné jízdní zážitky, jejich dny jsou sečteny.
Na základě výzkumu realizovaného webem zabývajícím se on-line prodejem aut CarGurus, kterého se zúčastnilo 32 světových automobilek, je jasné, že dny tradičních ručních brzd jsou sečteny. Většina výrobců se totiž v současnosti zaměřila především na vývoj elektronických parkovacích brzd.
Výzkum ukázal, že na britském trhu je v současnosti k dispozici pouze 37 % automobilů s tradičnímu ručními brzdami. A pokud byste se podívali do autosalonů jednotlivých výrobců, zjistili byste, že tradiční ruční brzdu nabízejí u všech svých modelů už jen dvě automobilky: Dacia a Suzuki.
Na druhé straně pak nalezneme automobilky jako Audi, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes-Benz nebo Porsche, v jejichž nabídce už byste hledali manuální ruční brzdu zcela zbytečně.
Znamená to tedy, že jsou elektronické parkovací brzdy o tolik lepší? V podstatě ano. Aktivace elektronické parkovací brzdy probíhá pomocí malých motorků, které zablokují zadní brzdy. Aktivace vyžaduje podstatně méně fyzického úsilí, není potřeba úprav nastavení jako u tradičních brzd a navíc se uvolňuje místo v interiéru vozu, především ve středové konzoli.
Řada elektronických parkovacích brzd se navíc automaticky odblokuje při rozjíždění a většina modelů vybavená touto technologií nabídne i funkci Hill-hold, takže během rozjíždění se v prudkém kopci se nemusíte bát nechtěného couvnutí.
„Je to oficiální, konec ručních brzd se blíží se stále masivnějším přechodem automobilek na elektronické parkovací brzdy," uvedl Chris Knapman z CarGurus. Během následujících let očekáváme, že se počet modelů s tradiční ruční brzdo opět sníží. Klasické ruční brzdy se tak nejspíš brzy budou vyskytovat jen na výjimečných modelech."
„Mnohé výhody tohoto řešení samozřejmě nelze opomenout, ovšem s masivním rozšířením této techniky ve výrobních linkách je velice pravděpodobné, že mnoho mladých řidičů už si neužije jednu z nejzábavnějších vlastností automobilů. Pokusy o stylový smyk s použitím ruční brzdy už se brzy stanou minulostí.."
Pokud patříte k milovníkům starých mechanických věcí, pravděpodobně si na nové elektronické brzdy budete zvykat těžce. Pokrok ale nelze zastavit a tak nezbývá, než si začít na ta tlačítka ve středové desce zvykat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?