Už čtyři roky vyhlašuje americký časopis Fortune žebříček firem, které nejvíce mění svět k lepšímu. Už potřetí se v něm umístila i Toyota, letos získala 31. místo z 57 oceněných podniků. Hlavním heslem tohoto žebříčku přitom je “daří se jim, protože konají dobro”.
Každoročně žebříček vyzdvihuje největší světové inovátory, kteří se nejen zasloužili o pokrok ve svém oboru, ale zároveň se snaží řešit největší společenské a environmentální problémy. Toyota i letos zůstává jedinou automobilovou firmou, která byla na seznam zařazena více než jednou. V žebříčku se umístila díky svým robotům.
„Roboti Toyoty nabízí mnohem víc než obsluhu výrobní linky. Pomáhají starším a hendikepovaným lidem. Automobilka vytvořila systém, jenž vrací lidem po mozkové mrtvici možnost znovu se naučit chodit. V poslední době také investovala do izraelské firmy Intuition Robotics, jejíž roboti připomínají starším lidem třeba to, že je čas si vzít léky,“ zdůvodnila redakce časopisu svoji volbu. Toyota rozvíjí i program Human Support Robots, v němž vytváří stroje, které budou nemocným a hendikepovaným pomáhat zvládnout každodenní domácí práce.
„Jako jeden z největších světových výrobců aut si můžeme dovolit soustředit se také na produkty a služby, které rozšíří možnosti mobility od tradičních dopravních prostředků po řešení usnadňující lidem pohyb, bez ohledu na výzvy, kterým čelí,” říká Jim Lentz z CEO Toyota Motor North America.
Žebříček sestavila redakce magazínu Fortune a jeho partneři – mezinárodní organizace Shared Value Initiative a profesor Michael E. Porter z Harvard Business School. Firmy byly hodnoceny podle tří kritérií: měřitelného společenského vlivu, obchodních výsledků a úrovně inovativnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.