Diskuze, zda je lepší mít v autě automat či manuál, jsou nedílnou součástí automobilové kultury. Tedy alespoň dodnes. Trh totiž stále častěji ukazuje, který ze způsobů řazení je populárnější. A v zámoří dokonce došla celá situace tak daleko, že novou Audi s manuálem už si zde brzy jednoduše nekoupíte.
Jak totiž informoval web Car and Driver, automobilka Audi brzy stáhne ze své americké nabídky modely A4 sedan a A5 coupe vybavené manuální šestistupňovou převodovkou. Tyto dva modely přitom byly posledními, které v zámoří nabízely manuální řazení. Od modelové řady 2019 tak budou mít zájemci o požitek z manuálního řazení smůlu. Tedy alespoň v zámoří.
Web TheDrive přitom upozorňuje, že ještě před pár lety nabízela Audi v modelu R8 dokokonce i šestistupňový manuál se speciální kulisou řazení po vzoru starších italských supersportů. Její manuální převodovky navíc často vznikají ve spolupráci Porsche, což jen potvrzuje jejich sofistikovanost a právem se řadí k těm nejlepším.
Ve světě obchodu to však není nic platné, pokud o to zákazníci nejeví zájem. Klesající poptávku přitom Audi sleduje již několik let. Ze všech prodaných A4 na území USA bylo pouhých 5 procent vybaveno třemi pedály. V číslech to znamená, že z cca 35 000 modelů A4 prodaných v roce 2017 jich pouze 1 750 bylo vybaveno manuální převodovkou. Tento trend se navíc drží posledních 5 nebo 6 let ve všech koutech USA. Zbytek prodaných modelů A4 a A5 je a bude dodáván se sedmistupňovou automatickou dvojspojkovou převodovkou S-Tronic.
Na posedlost Američanů automatickými převodovkami a neschopnost řadit manuálně ostatně před nedávném upozornil i článek, podle kterého mají zloději problém s vozem vybaveným manuální převodovkou. V některých případech nakonec i zcela utekli.
Audi však není jediná, kdo osekává nabídku manuálních převodovek. The Drive připomíná například Volkswagen, mateřskou automobilku Audi, která přednedávnem uvedla, že na britském trhu ukončí nabídku Golfu R s manuálem. V USA však zůstane Golf R v nabídce s automatem i manuálem, neboť se v prodejích rozdělují cca 50 / 50.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?