Diskuze, zda je lepší mít v autě automat či manuál, jsou nedílnou součástí automobilové kultury. Tedy alespoň dodnes. Trh totiž stále častěji ukazuje, který ze způsobů řazení je populárnější. A v zámoří dokonce došla celá situace tak daleko, že novou Audi s manuálem už si zde brzy jednoduše nekoupíte.
Jak totiž informoval web Car and Driver, automobilka Audi brzy stáhne ze své americké nabídky modely A4 sedan a A5 coupe vybavené manuální šestistupňovou převodovkou. Tyto dva modely přitom byly posledními, které v zámoří nabízely manuální řazení. Od modelové řady 2019 tak budou mít zájemci o požitek z manuálního řazení smůlu. Tedy alespoň v zámoří.
Web TheDrive přitom upozorňuje, že ještě před pár lety nabízela Audi v modelu R8 dokokonce i šestistupňový manuál se speciální kulisou řazení po vzoru starších italských supersportů. Její manuální převodovky navíc často vznikají ve spolupráci Porsche, což jen potvrzuje jejich sofistikovanost a právem se řadí k těm nejlepším.
Ve světě obchodu to však není nic platné, pokud o to zákazníci nejeví zájem. Klesající poptávku přitom Audi sleduje již několik let. Ze všech prodaných A4 na území USA bylo pouhých 5 procent vybaveno třemi pedály. V číslech to znamená, že z cca 35 000 modelů A4 prodaných v roce 2017 jich pouze 1 750 bylo vybaveno manuální převodovkou. Tento trend se navíc drží posledních 5 nebo 6 let ve všech koutech USA. Zbytek prodaných modelů A4 a A5 je a bude dodáván se sedmistupňovou automatickou dvojspojkovou převodovkou S-Tronic.
Na posedlost Američanů automatickými převodovkami a neschopnost řadit manuálně ostatně před nedávném upozornil i článek, podle kterého mají zloději problém s vozem vybaveným manuální převodovkou. V některých případech nakonec i zcela utekli.
Audi však není jediná, kdo osekává nabídku manuálních převodovek. The Drive připomíná například Volkswagen, mateřskou automobilku Audi, která přednedávnem uvedla, že na britském trhu ukončí nabídku Golfu R s manuálem. V USA však zůstane Golf R v nabídce s automatem i manuálem, neboť se v prodejích rozdělují cca 50 / 50.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.