Pokud milujete cestování, ale nechcete se tísnit s dalšími stovkami lidí v hotelových resortech a karavan by vás na cestách jen omezoval, máme pro vás skvělý tip. Tím je novinka pod názvem Hitch Hotel, která bývá označována za první karavan bez kol. Tím nejpodstatnějším ale je, že slibuje nevídaný komfort na cestách a to kdekoliv si usmyslíte.
Už na první pohled musí být každému jasné, že autoři Hitch Hotel se drželo hesla „v jednoduchosti je síla." Velice jednoduchá "budka" umístěná na taženém zařízení, která se dá během chvíle přeměnit ve slušný pokojík, v nás totiž vyvolává otázku „Jak je možné, že to nikoho nenapadlo dřív?"
Samotní autoři popisují svůj vynález jako vůbec první "rozšiřitelný" karavan bez kol. Nemusíte se tak obávat různých omezení ani dalších poplatků na cestách. V podstatě totiž nic netáhnete, pouze si prodlužujete auto - stejně jako když nesete na tažném zařízení kola.
Ostatně Hitch Hotel se dá na cestě využít například i pro uskladnění až tří kol, která musíte vmáčknout do 1699 litrů úložného prostoru, kterými disponuje základní segment. Konstrukce je navíc plně vodotěsná, takže se nemusíte bát, že věci ponechané v ní vám po cestě zmoknou.
Hitch Hotel je však mnohem zajímavější v momentě, kdy zastavíte a vše z něj vyndáte. V ten moment ho totiž můžete prodloužit až na celkovou délku 2.2 metru a vnitřní prostor se zvýší na 3822 litrů. Z úložného prostoru se tak rázem stane malý pokojík, ve kterém se vyspí až tři lidé. NAvíc nechybí ani osvětlení a ventilace.
Díky volbě lehkého materiálu, kterým je letecký hliník T6 a laminát, se podařilo udržet hmotnost poměrně nízko. S inovativním karavanem bez kol by si tak měla poradit vcelku pestrá škála automobilů, která by měla podle ilustrační fotky výrobce zahrnovat i vozidla jako Smart ForFour nebo Mini.
Pojďme se ale ještě rychle podívat na výbavu Hitch Hotelu. Tu tvoří jedno ventilační okno ve stropě, dvě boční okna pro větrání a 12V zásuvka.V budoucnosti by však měla přibýt bohatší výbava osvětlení i nabíjení. A vyloučena není ani klimatizace.
V současnosti je Hitch Hotel nabízen prostřednictvím webové stránky HitchHotel.com, kde se dá pořídit za 3 199 dolarů, tedy cca 71 060 Kč. Problém by však mohlo představovat poštovné do Česka, které by jistě nebylo zrovna laciné. Jako nápad se nám však Hitch Hotel jeví velice zajímavým.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.