Pokud milujete cestování, ale nechcete se tísnit s dalšími stovkami lidí v hotelových resortech a karavan by vás na cestách jen omezoval, máme pro vás skvělý tip. Tím je novinka pod názvem Hitch Hotel, která bývá označována za první karavan bez kol. Tím nejpodstatnějším ale je, že slibuje nevídaný komfort na cestách a to kdekoliv si usmyslíte.
Už na první pohled musí být každému jasné, že autoři Hitch Hotel se drželo hesla „v jednoduchosti je síla." Velice jednoduchá "budka" umístěná na taženém zařízení, která se dá během chvíle přeměnit ve slušný pokojík, v nás totiž vyvolává otázku „Jak je možné, že to nikoho nenapadlo dřív?"
Samotní autoři popisují svůj vynález jako vůbec první "rozšiřitelný" karavan bez kol. Nemusíte se tak obávat různých omezení ani dalších poplatků na cestách. V podstatě totiž nic netáhnete, pouze si prodlužujete auto - stejně jako když nesete na tažném zařízení kola.
Ostatně Hitch Hotel se dá na cestě využít například i pro uskladnění až tří kol, která musíte vmáčknout do 1699 litrů úložného prostoru, kterými disponuje základní segment. Konstrukce je navíc plně vodotěsná, takže se nemusíte bát, že věci ponechané v ní vám po cestě zmoknou.
Hitch Hotel je však mnohem zajímavější v momentě, kdy zastavíte a vše z něj vyndáte. V ten moment ho totiž můžete prodloužit až na celkovou délku 2.2 metru a vnitřní prostor se zvýší na 3822 litrů. Z úložného prostoru se tak rázem stane malý pokojík, ve kterém se vyspí až tři lidé. NAvíc nechybí ani osvětlení a ventilace.
Díky volbě lehkého materiálu, kterým je letecký hliník T6 a laminát, se podařilo udržet hmotnost poměrně nízko. S inovativním karavanem bez kol by si tak měla poradit vcelku pestrá škála automobilů, která by měla podle ilustrační fotky výrobce zahrnovat i vozidla jako Smart ForFour nebo Mini.
Pojďme se ale ještě rychle podívat na výbavu Hitch Hotelu. Tu tvoří jedno ventilační okno ve stropě, dvě boční okna pro větrání a 12V zásuvka.V budoucnosti by však měla přibýt bohatší výbava osvětlení i nabíjení. A vyloučena není ani klimatizace.
V současnosti je Hitch Hotel nabízen prostřednictvím webové stránky HitchHotel.com, kde se dá pořídit za 3 199 dolarů, tedy cca 71 060 Kč. Problém by však mohlo představovat poštovné do Česka, které by jistě nebylo zrovna laciné. Jako nápad se nám však Hitch Hotel jeví velice zajímavým.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?