Pokud milujete cestování, ale nechcete se tísnit s dalšími stovkami lidí v hotelových resortech a karavan by vás na cestách jen omezoval, máme pro vás skvělý tip. Tím je novinka pod názvem Hitch Hotel, která bývá označována za první karavan bez kol. Tím nejpodstatnějším ale je, že slibuje nevídaný komfort na cestách a to kdekoliv si usmyslíte.
Už na první pohled musí být každému jasné, že autoři Hitch Hotel se drželo hesla „v jednoduchosti je síla." Velice jednoduchá "budka" umístěná na taženém zařízení, která se dá během chvíle přeměnit ve slušný pokojík, v nás totiž vyvolává otázku „Jak je možné, že to nikoho nenapadlo dřív?"
Samotní autoři popisují svůj vynález jako vůbec první "rozšiřitelný" karavan bez kol. Nemusíte se tak obávat různých omezení ani dalších poplatků na cestách. V podstatě totiž nic netáhnete, pouze si prodlužujete auto - stejně jako když nesete na tažném zařízení kola.
Ostatně Hitch Hotel se dá na cestě využít například i pro uskladnění až tří kol, která musíte vmáčknout do 1699 litrů úložného prostoru, kterými disponuje základní segment. Konstrukce je navíc plně vodotěsná, takže se nemusíte bát, že věci ponechané v ní vám po cestě zmoknou.
Hitch Hotel je však mnohem zajímavější v momentě, kdy zastavíte a vše z něj vyndáte. V ten moment ho totiž můžete prodloužit až na celkovou délku 2.2 metru a vnitřní prostor se zvýší na 3822 litrů. Z úložného prostoru se tak rázem stane malý pokojík, ve kterém se vyspí až tři lidé. NAvíc nechybí ani osvětlení a ventilace.
Díky volbě lehkého materiálu, kterým je letecký hliník T6 a laminát, se podařilo udržet hmotnost poměrně nízko. S inovativním karavanem bez kol by si tak měla poradit vcelku pestrá škála automobilů, která by měla podle ilustrační fotky výrobce zahrnovat i vozidla jako Smart ForFour nebo Mini.
Pojďme se ale ještě rychle podívat na výbavu Hitch Hotelu. Tu tvoří jedno ventilační okno ve stropě, dvě boční okna pro větrání a 12V zásuvka.V budoucnosti by však měla přibýt bohatší výbava osvětlení i nabíjení. A vyloučena není ani klimatizace.
V současnosti je Hitch Hotel nabízen prostřednictvím webové stránky HitchHotel.com, kde se dá pořídit za 3 199 dolarů, tedy cca 71 060 Kč. Problém by však mohlo představovat poštovné do Česka, které by jistě nebylo zrovna laciné. Jako nápad se nám však Hitch Hotel jeví velice zajímavým.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).