Pokud milujete cestování, ale nechcete se tísnit s dalšími stovkami lidí v hotelových resortech a karavan by vás na cestách jen omezoval, máme pro vás skvělý tip. Tím je novinka pod názvem Hitch Hotel, která bývá označována za první karavan bez kol. Tím nejpodstatnějším ale je, že slibuje nevídaný komfort na cestách a to kdekoliv si usmyslíte.
Už na první pohled musí být každému jasné, že autoři Hitch Hotel se drželo hesla „v jednoduchosti je síla." Velice jednoduchá "budka" umístěná na taženém zařízení, která se dá během chvíle přeměnit ve slušný pokojík, v nás totiž vyvolává otázku „Jak je možné, že to nikoho nenapadlo dřív?"
Samotní autoři popisují svůj vynález jako vůbec první "rozšiřitelný" karavan bez kol. Nemusíte se tak obávat různých omezení ani dalších poplatků na cestách. V podstatě totiž nic netáhnete, pouze si prodlužujete auto - stejně jako když nesete na tažném zařízení kola.
Ostatně Hitch Hotel se dá na cestě využít například i pro uskladnění až tří kol, která musíte vmáčknout do 1699 litrů úložného prostoru, kterými disponuje základní segment. Konstrukce je navíc plně vodotěsná, takže se nemusíte bát, že věci ponechané v ní vám po cestě zmoknou.
Hitch Hotel je však mnohem zajímavější v momentě, kdy zastavíte a vše z něj vyndáte. V ten moment ho totiž můžete prodloužit až na celkovou délku 2.2 metru a vnitřní prostor se zvýší na 3822 litrů. Z úložného prostoru se tak rázem stane malý pokojík, ve kterém se vyspí až tři lidé. NAvíc nechybí ani osvětlení a ventilace.
Díky volbě lehkého materiálu, kterým je letecký hliník T6 a laminát, se podařilo udržet hmotnost poměrně nízko. S inovativním karavanem bez kol by si tak měla poradit vcelku pestrá škála automobilů, která by měla podle ilustrační fotky výrobce zahrnovat i vozidla jako Smart ForFour nebo Mini.
Pojďme se ale ještě rychle podívat na výbavu Hitch Hotelu. Tu tvoří jedno ventilační okno ve stropě, dvě boční okna pro větrání a 12V zásuvka.V budoucnosti by však měla přibýt bohatší výbava osvětlení i nabíjení. A vyloučena není ani klimatizace.
V současnosti je Hitch Hotel nabízen prostřednictvím webové stránky HitchHotel.com, kde se dá pořídit za 3 199 dolarů, tedy cca 71 060 Kč. Problém by však mohlo představovat poštovné do Česka, které by jistě nebylo zrovna laciné. Jako nápad se nám však Hitch Hotel jeví velice zajímavým.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?