Pokud milujete cestování, ale nechcete se tísnit s dalšími stovkami lidí v hotelových resortech a karavan by vás na cestách jen omezoval, máme pro vás skvělý tip. Tím je novinka pod názvem Hitch Hotel, která bývá označována za první karavan bez kol. Tím nejpodstatnějším ale je, že slibuje nevídaný komfort na cestách a to kdekoliv si usmyslíte.
Už na první pohled musí být každému jasné, že autoři Hitch Hotel se drželo hesla „v jednoduchosti je síla." Velice jednoduchá "budka" umístěná na taženém zařízení, která se dá během chvíle přeměnit ve slušný pokojík, v nás totiž vyvolává otázku „Jak je možné, že to nikoho nenapadlo dřív?"
Samotní autoři popisují svůj vynález jako vůbec první "rozšiřitelný" karavan bez kol. Nemusíte se tak obávat různých omezení ani dalších poplatků na cestách. V podstatě totiž nic netáhnete, pouze si prodlužujete auto - stejně jako když nesete na tažném zařízení kola.
Ostatně Hitch Hotel se dá na cestě využít například i pro uskladnění až tří kol, která musíte vmáčknout do 1699 litrů úložného prostoru, kterými disponuje základní segment. Konstrukce je navíc plně vodotěsná, takže se nemusíte bát, že věci ponechané v ní vám po cestě zmoknou.
Hitch Hotel je však mnohem zajímavější v momentě, kdy zastavíte a vše z něj vyndáte. V ten moment ho totiž můžete prodloužit až na celkovou délku 2.2 metru a vnitřní prostor se zvýší na 3822 litrů. Z úložného prostoru se tak rázem stane malý pokojík, ve kterém se vyspí až tři lidé. NAvíc nechybí ani osvětlení a ventilace.
Díky volbě lehkého materiálu, kterým je letecký hliník T6 a laminát, se podařilo udržet hmotnost poměrně nízko. S inovativním karavanem bez kol by si tak měla poradit vcelku pestrá škála automobilů, která by měla podle ilustrační fotky výrobce zahrnovat i vozidla jako Smart ForFour nebo Mini.
Pojďme se ale ještě rychle podívat na výbavu Hitch Hotelu. Tu tvoří jedno ventilační okno ve stropě, dvě boční okna pro větrání a 12V zásuvka.V budoucnosti by však měla přibýt bohatší výbava osvětlení i nabíjení. A vyloučena není ani klimatizace.
V současnosti je Hitch Hotel nabízen prostřednictvím webové stránky HitchHotel.com, kde se dá pořídit za 3 199 dolarů, tedy cca 71 060 Kč. Problém by však mohlo představovat poštovné do Česka, které by jistě nebylo zrovna laciné. Jako nápad se nám však Hitch Hotel jeví velice zajímavým.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?