Nedílnou součástí americké kuchyně jsou tacos. Kukuřičná tortilla s náplní, pikantní salsou a čerstvým koriandrem. Takový pokrm si Američané často dávají v rychlém občerstvení nebo objednávají přímo domů. Ford proto navázal spolupráci se společností Postmates, zajišťující rozvozy nejen jídel, ale i dalších nákupů.
Do pilotního projektu v Miami a Miami Beach se zapojilo více než 70 podniků včetně oblíbeného Coyo Taco. Pokud si zákazník objedná jídlo (nebo jiné zboží s dovážkou domů) přes Postmates, může mu objednávku doručit prototyp autonomního rozvážkového vozu.
Pro pilotní program Ford navrhl Transit Connect s jednou schránkou na straně spolujezdce a dvěma dalšími vzadu, kdy v každé z nich jsou i dva držáky nápojů. Velikosti schránek se ale liší, protože služby jako Postmates doručují nejrůznější objednávky od rychlého občerstvení až po zboží z domácích potřeb.
V rámci projektu se zjišťuje především to, jak zaměstnanci firem i zákazníci k autonomní dodávce přistupují. Testují se zde rozhraní, která se uplatní při návrhu autonomního rozvážkového vozu plánovaného na rok 2021 – dotyková obrazovka, soustava schránek a externí audio.
Jakmile vůz dorazí na místo, dostane zákazník zprávu s pokynem k vyzvednutí objednávky. Po zadání kódu na dotykové obrazovce se příslušná schránka odemkne a rozsvítí.
Prototypy vypadají, jako by jezdily samy, ve skutečnosti je ovšem řídí zkušený řidič. Předmětem tohoto výzkumu je totiž právě interakce mezi lidmi a autonomními rozvážkovými automobily. Technologii autonomní jízdy Ford vyvíjí a testuje v jiných lokalitách s jinými prototypy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.