Zprávy z Colorada jsou velmi pozitivní. Přípravy závodního vozu I.D. R Pikes Peak probíhají podle plánu a nyní se už můžeme soustředit na dolaďování detailů,“ vysvětluje Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Je to výsledek zcela mimořádného týmového výkonu, nejprve zde v Německu a nyní našeho týmu v USA. Budeme-li i nadále soustředěně a motivovaně pokračovat v naší práci, máme dobré šance, že se nám 24. června podaří stanovit nový rekord pro elektromobily.“
Při prvních testech v USA se tým soustředil především na nastavení podvozku, testy pneumatik a optimální využívání elektrické energie z akumulátorů i zpětné získávání kinetické energie při zpomalování. „Dokonalé řízení energetických toků je klíčovým faktorem pro úspěšný útok na rekord v kategorii elektromobilů,“ vysvětluje François-Xavier Demaison, technický ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, který nese jako projektový vedoucí odpovědnost za závodní vůz I.D. R Pikes Peak. „První testovací jízda na Pikes Peaku proběhla úspěšně. To ukazuje, že naše počítačové simulace byly přesné a testovací jízdy v Evropě přínosné.“
Dumas neskrýval po testu nadšení. „I.D. R Pikes Peak je nejlepším automobilem, s nímž jsem kdy jel po úbočí této hory. Zrychlení a rychlosti při průjezdech zatáčkami jsou skutečně pozoruhodné, vůz je navíc velmi komfortní. Díky elektrickému pohonu nemusím řadit a mohu se zcela soustředit na jízdu v optimální stopě,“ objasňoval francouzský jezdec. „Ale samozřejmě vždy existuje prostor pro další zlepšení. Při zbývajících testovacích jízdách budeme pokračovat v optimalizaci nastavení,“ nastínil Dumas pracovně intenzivní program pro nadcházející dny a týdny v USA. „Trasu na Pikes Peak už sice znám do nejmenších detailů, ale poprvé na ní budu řídit závodní vůz s elektrickým pohonem. Každý ujetý metr v kokpitu závodního vozu I.D. R Pikes Peak přináší cenné zkušenosti.“
V 96. ročníku nejslavnějšího závodu do vrchu na světě se Dumas, jezdec značky Volkswagen, pokusí 24. června překonat hranici 8.57,118 min – tento čas je od roku 2016 v kategorii elektromobilů rekordem na trati s délkou 19,99 kilometru a 156 zatáčkami. To odpovídá průměrné rychlosti 134 km/h. I.D. R Pikes Peak se staví této výzvě čelem s celkovým nejvyšším výkonem 500 kW (680 k), k němuž přispívá jeden elektromotor na přední i zadní nápravě. „Poprvé si nemusím dělat žádné starosti se ztrátou výkonu ve velké výšce,“ popisuje Dumas výhody elektrického pohonu v porovnání s běžnými spalovacími motory, jejichž výkon klesá o téměř 30 procent již na startu v nadmořské výšce 2862 metrů v porovnání s hladinou moře kvůli menší koncentraci kyslíku ve vysokohorském vzduchu. Efekt řídkého vzduchu navíc roste s každým ujetým kilometrem směrem k cílové čáře. Naproti tomu elektromotory pracují s neměnnou účinností.
Ostatní faktory jsou však pro všechny účastníky stejné. „Každý má jen jeden jediný pokus,“ vysvětluje Dumas. „Pokud se přitom nezdaří sebemenší drobnost, je minimálně nový rekord pro elektromobily sotva realizovatelný.“ A během téměř 20 kilometrů dlouhého závodu do vrchu s výškovým rozdílem mezi startem a cílem 1440 metrů se toho může pokazit velmi mnoho. „Jako vždy v motoristickém sportu platí i zde pravidlo: Kdo chce být první, ten musí nejprve dojet do cíle,“ říká francouzský jezdec.
Přitom hraje rozhodující roli také počasí. „Pro zajetí rekordního času je zapotřebí mít také štěstí na počasí,“ objasňuje Dumas. Ostatně v minulosti se již několikrát stalo, že byl závod do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ přerušen nebo zkrácen kvůli mlze, námraze, sněhu či krupobití. V průměru se lze v oblasti vrcholu setkat s padajícím sněhem nebo kroupami v 18 z 30 červnových dnů. Jezdci se musejí podle okolností vypořádat také s náhlým deštěm a mrznoucím mrholením. V oblasti cíle panuje v červnu průměrná teplota jen 0 °C.