Nabíjení snazší než tankování? BMW uvedlo na trh bezdrátovou novinku

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. května 2018, 12:50 Google+

BMW i představuje další světové prvenství ve formě továrně montovaného systému pro indukční dobíjení vysokonapěťové baterie v plug-in hybridním vozidle. Výroba začíná v červenci. Jako součást strategie NUMBER ONE > NEXT BMW Group opět jako první přináší novinku, která významně zvýší každodenní praktičnost elektrifikovaných vozidel. Bezdrátové dobíjení BMW Wireless Charging lze nyní objednávat jako výbavu na přání pro BMW 530e iPerformance Prodej zařízení začne v Německu a následovat bude ve Velké Británii, USA, Japonsku a Číně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW se pochlubilo novým příslušenstvím, díky kterému bude nabíjení podstatně snazší

BMW se pochlubilo novým příslušenstvím, díky kterému bude nabíjení podstatně snazší | foto: BMW

Sdílejte článek

Elektromagnetické pole je klíčem k bezkontaktnímu přenosu energie.

Bezdrátové dobíjení BMW Wireless Charging umožňuje po zaparkování vozu na základovou plošinu přenos elektrické energie ze sítě do vysokonapěťové baterie na palubě vozu bez jakýchkoliv kabelů. Ta může být instalována například v garáži a proces nabíjení začne okamžitě, jakmile vůz zaparkuje na svém místě, bez nutnosti dalších kroků ze strany řidiče. Představením této technologie se BMW Group posouvá o další krok blíže k infrastruktuře, která učiní nabíjení baterie elektrifikovaného vozu ještě jednodušší než tankování paliva do auta s konvenčním motorem.

Bezdrátové dobíjení BMW Wireless Charging, dodávané jako volitelná výbava na přání, je tvořeno základovou deskou (GroundPad) a přijímací deskou na vozidle (CarPad). GroundPad je možné instalovat jak v garáži, tak venku. Bezkontaktní přenos energie mezi oběma deskami probíhá na vzdálenost přibližně osmi centimetrů. GroudPad vytváří magnetické pole, které je v desce CarPad indukcí přeměňováno na elektrický proud určený pro nabíjení vysokonapěťové baterie.

Systém má dobíjecí výkon 3,2 kW, což umožňuje nabít vysokonapěťové baterie na palubě BMW 530e Performance nebo BMW 530Le iPerformance za přibližně tři a půl hodiny. A s účinností přibližně 85 procent je systém bezdrátového dobíjení BMW Wireless Charging téměř stejně účinné jako nabíjení vozu přes kabel, při kterém je dosahováno účinnosti 92 procent.

Indukční nabíjení: větší pohodlí bez kabelů.

Bezdrátové dobíjení BMW Wireless Charging využívá stejnou technologii indukčního nabíjení, která je již nyní široce rozšířena pro nabíjení zařízení, jako jsou mobilní telefony a elektrické zubní kartáčky, také k dobíjení vysokonapěťových baterií v elektrifikovaných automobilech. Primární výhodou je bezkonkurenčně snadné používání. Řidič už nemusí svůj plug-in hybridní vůz připojovat pomocí kabelu, aby doplnil jeho zásoby energie. Namísto toho stačí zaparkovat vozidlo ve správné pozici nad indukční dobíjecí stanicí. Proces nabíjení se potom spustí jediným stisknutím tlačítka Start/Stop. Jakmile je baterie plně nabitá, systém se automaticky vypne.

Systém BMW Wireless Charging řidiči také pomáhá zajet do správné pozice při parkování. Prostřednictvím WiFi je vytvořen komunikační kanál mezi dobíjecí stanicí a vozidlem. Na kontrolním displeji ve voze se zobrazí pohled z ptačí perspektivy na vozidlo a jeho okolí s barevnými čárami, které řidiče pomáhají navést vůz na správnou pozici. Grafická ikonka ukazuje, že bylo dosaženo správné parkovací polohy pro indukční nabíjení. Odchylka od ideální pozice může být až o sedm centimetrů v podélném směru a o 14 centimetrů příčně. 

Bezdrátové nabíjení BMW v praxi | zdroj: youtube.com

Základnu Ground Pad lze nainstalovat i venku, kde může být využívána bez ohledu na počasí. Všechny vodivé komponenty jsou chráněny před deštěm i sněhem a Ground Pad nepoškodí ani přejetí vozidlem. Při nabíjení je elektromagnetické záření omezeno na podvozek vozidla. GroundPad je permanentně monitorován a pokud jsou detekovány jakékoliv cizí objekty, dojde k jeho vypnutí. BMW Group na požádání nabízí také službu instalace dobíjecího systému BMW Wireless Charging.

Představení BMW Wireless Charging je dalším důkazem pokračujícího odhodlání BMW Group vytvořit uživatelsky přívětivou a praktickou dobíjecí infrastrukturu. V roce 2015 společnost za své úspěchy na tomto poli získala ocenění Momentum of Change od Organizace spojených národů. Ve své roli jednoho ze zakladatelů společného podniku IONITY nyní BMW spolupracuje s dalšími automobilkami na vytvoření celoevropské sítě rychlých nabíjecích stanic, která by měla v roce 2020 čítat zhruba 400 lokací. Kromě toho nabízí služba ChargeNow, představená divizí BMW i, přístup k více než 130 000 dobíjecích bodů ve 32 zemích s jedinou registrací.

Vytisknout

Diskuze: Nabíjení snazší než tankování? BMW uvedlo na trh bezdrátovou novinku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Zach Veach se během závodů Indianapolis 500 dostal do nezáviděníhodné situace, vyřešil ji ale s noblesou

Jak rychle uhasit požár auta? Závodní jezdec zvolil nečekanou možnost

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud