BMW i představuje další světové prvenství ve formě továrně montovaného systému pro indukční dobíjení vysokonapěťové baterie v plug-in hybridním vozidle. Výroba začíná v červenci. Jako součást strategie NUMBER ONE > NEXT BMW Group opět jako první přináší novinku, která významně zvýší každodenní praktičnost elektrifikovaných vozidel. Bezdrátové dobíjení BMW Wireless Charging lze nyní objednávat jako výbavu na přání pro BMW 530e iPerformance Prodej zařízení začne v Německu a následovat bude ve Velké Británii, USA, Japonsku a Číně.
Elektromagnetické pole je klíčem k bezkontaktnímu přenosu energie.
Bezdrátové dobíjení BMW Wireless Charging umožňuje po zaparkování vozu na základovou plošinu přenos elektrické energie ze sítě do vysokonapěťové baterie na palubě vozu bez jakýchkoliv kabelů. Ta může být instalována například v garáži a proces nabíjení začne okamžitě, jakmile vůz zaparkuje na svém místě, bez nutnosti dalších kroků ze strany řidiče. Představením této technologie se BMW Group posouvá o další krok blíže k infrastruktuře, která učiní nabíjení baterie elektrifikovaného vozu ještě jednodušší než tankování paliva do auta s konvenčním motorem.
Bezdrátové dobíjení BMW Wireless Charging, dodávané jako volitelná výbava na přání, je tvořeno základovou deskou (GroundPad) a přijímací deskou na vozidle (CarPad). GroundPad je možné instalovat jak v garáži, tak venku. Bezkontaktní přenos energie mezi oběma deskami probíhá na vzdálenost přibližně osmi centimetrů. GroudPad vytváří magnetické pole, které je v desce CarPad indukcí přeměňováno na elektrický proud určený pro nabíjení vysokonapěťové baterie.
Systém má dobíjecí výkon 3,2 kW, což umožňuje nabít vysokonapěťové baterie na palubě BMW 530e Performance nebo BMW 530Le iPerformance za přibližně tři a půl hodiny. A s účinností přibližně 85 procent je systém bezdrátového dobíjení BMW Wireless Charging téměř stejně účinné jako nabíjení vozu přes kabel, při kterém je dosahováno účinnosti 92 procent.
Indukční nabíjení: větší pohodlí bez kabelů.
Bezdrátové dobíjení BMW Wireless Charging využívá stejnou technologii indukčního nabíjení, která je již nyní široce rozšířena pro nabíjení zařízení, jako jsou mobilní telefony a elektrické zubní kartáčky, také k dobíjení vysokonapěťových baterií v elektrifikovaných automobilech. Primární výhodou je bezkonkurenčně snadné používání. Řidič už nemusí svůj plug-in hybridní vůz připojovat pomocí kabelu, aby doplnil jeho zásoby energie. Namísto toho stačí zaparkovat vozidlo ve správné pozici nad indukční dobíjecí stanicí. Proces nabíjení se potom spustí jediným stisknutím tlačítka Start/Stop. Jakmile je baterie plně nabitá, systém se automaticky vypne.
Systém BMW Wireless Charging řidiči také pomáhá zajet do správné pozice při parkování. Prostřednictvím WiFi je vytvořen komunikační kanál mezi dobíjecí stanicí a vozidlem. Na kontrolním displeji ve voze se zobrazí pohled z ptačí perspektivy na vozidlo a jeho okolí s barevnými čárami, které řidiče pomáhají navést vůz na správnou pozici. Grafická ikonka ukazuje, že bylo dosaženo správné parkovací polohy pro indukční nabíjení. Odchylka od ideální pozice může být až o sedm centimetrů v podélném směru a o 14 centimetrů příčně.
Základnu Ground Pad lze nainstalovat i venku, kde může být využívána bez ohledu na počasí. Všechny vodivé komponenty jsou chráněny před deštěm i sněhem a Ground Pad nepoškodí ani přejetí vozidlem. Při nabíjení je elektromagnetické záření omezeno na podvozek vozidla. GroundPad je permanentně monitorován a pokud jsou detekovány jakékoliv cizí objekty, dojde k jeho vypnutí. BMW Group na požádání nabízí také službu instalace dobíjecího systému BMW Wireless Charging.
Představení BMW Wireless Charging je dalším důkazem pokračujícího odhodlání BMW Group vytvořit uživatelsky přívětivou a praktickou dobíjecí infrastrukturu. V roce 2015 společnost za své úspěchy na tomto poli získala ocenění Momentum of Change od Organizace spojených národů. Ve své roli jednoho ze zakladatelů společného podniku IONITY nyní BMW spolupracuje s dalšími automobilkami na vytvoření celoevropské sítě rychlých nabíjecích stanic, která by měla v roce 2020 čítat zhruba 400 lokací. Kromě toho nabízí služba ChargeNow, představená divizí BMW i, přístup k více než 130 000 dobíjecích bodů ve 32 zemích s jedinou registrací.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?