Jak se testuje nové BMW X5? Tohle rozhodně nezvládne každé SUV

Nové BMW X5 je testováno za polárním kruhem i v Jihoafrické republice
Nové BMW X5 je testováno za polárním kruhem i v Jihoafrické republice, foto: BMW
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. května 2018 08:30
Sdílej:

Jeden den je nové BMW X5 testováno za polárním kruhem a druhý již absolvuje kola na okruhu Nürburgring. Součástí testů nástupce aktuálního BMW X5 jsou jak životnostní zkoušky, tak testy funkčnosti. Nové Sports Activity Vehicle (SAV) podstupuje v rámci svého vývoje rozsáhlý a náročný testovací program.

Prototypy nového BMW X5 musí obstát nejen ve všech klimatických zónách Země, ale musí si také poradit se všemi druhy povrchů. Nově navržený podvozek musí všude prokázat své kvality.

Před téměř dvěma desítkami let první generace BMW X5 založila zcela nový segment Sports Avtivity Vehicle, vznikl tehdy první automobil s pohonem všech kol, který dokázal svým řidičům poskytnout pro značku BMW typickou radost z jízdy na zatáčkovitých silnicích, stejně jako při dlouhých cestách na dálnicích. Ve čtvrté generaci tohoto vozu jsou jeho univerzálnost a komplex vlastností posunuty na dosud nepoznanou úroveň.

Tento posun je zajištěn zcela novými podvozkovými systémy, které ještě nikdy dříve nebyly v žádném modelu BMW X použity a současně jsou unikátní také v rámci konkurence. Například nový off-roadový paket nabídne působivou kombinaci nejvyššího možného komfortu na silnicích s možnostmi dokonalého přizpůsobení konkrétnímu povrchu. Ať už jede ve sněhu, v písku, kamenitou cestou nebo na šotolinovém povrchu, nové BMW X5 má vždy připravenu optimální kombinaci nastavení hnacího ústrojí i podvozku.

Prototypy ověřily schopnosti akcelerace, zatáčení a brzdění v zimním testovacím centru ve Švédském Arjeplogu, na šotolinových cestách v Jihoafrické republice, stejně jako v pouštních dunách v USA. Automobily byly vystaveny jak maximálnímu chladu, tak horkům. Nové BMW X5 se vypořádalo s extrémně suchým horským prostředím, s vysokou vlhkostí tropů a nástrahami bahnitých cest.

Komplexní testy jízdní dynamiky jsou prováděny v testovacím centru BMW Miramas v jižní Francii, na vysokorychlostním okruhu Talladega v americkém státě Alabama, stejně jako na závodním okruhu Nürburgring na severu Německa. Zde získané informace a zkušenosti potvrzují, že nové BMW X5 především zásluhou Adaptivního M podvozku Professional a vůbec poprvé dodávaného integrálního aktivního řízení splňuje nejvyšší standardy kladené na agilitu, přesnost reakcí a komfort.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?