Jak se testuje nové BMW X5? Tohle rozhodně nezvládne každé SUV

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 24. května 2018, 08:30 Google+

Jeden den je nové BMW X5 testováno za polárním kruhem a druhý již absolvuje kola na okruhu Nürburgring. Součástí testů nástupce aktuálního BMW X5 jsou jak životnostní zkoušky, tak testy funkčnosti. Nové Sports Activity Vehicle (SAV) podstupuje v rámci svého vývoje rozsáhlý a náročný testovací program.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové BMW X5 je testováno za polárním kruhem i v Jihoafrické republice

Nové BMW X5 je testováno za polárním kruhem i v Jihoafrické republice | foto: BMW

Sdílejte článek

Prototypy nového BMW X5 musí obstát nejen ve všech klimatických zónách Země, ale musí si také poradit se všemi druhy povrchů. Nově navržený podvozek musí všude prokázat své kvality.

Před téměř dvěma desítkami let první generace BMW X5 založila zcela nový segment Sports Avtivity Vehicle, vznikl tehdy první automobil s pohonem všech kol, který dokázal svým řidičům poskytnout pro značku BMW typickou radost z jízdy na zatáčkovitých silnicích, stejně jako při dlouhých cestách na dálnicích. Ve čtvrté generaci tohoto vozu jsou jeho univerzálnost a komplex vlastností posunuty na dosud nepoznanou úroveň.

Tento posun je zajištěn zcela novými podvozkovými systémy, které ještě nikdy dříve nebyly v žádném modelu BMW X použity a současně jsou unikátní také v rámci konkurence. Například nový off-roadový paket nabídne působivou kombinaci nejvyššího možného komfortu na silnicích s možnostmi dokonalého přizpůsobení konkrétnímu povrchu. Ať už jede ve sněhu, v písku, kamenitou cestou nebo na šotolinovém povrchu, nové BMW X5 má vždy připravenu optimální kombinaci nastavení hnacího ústrojí i podvozku.

Prototypy ověřily schopnosti akcelerace, zatáčení a brzdění v zimním testovacím centru ve Švédském Arjeplogu, na šotolinových cestách v Jihoafrické republice, stejně jako v pouštních dunách v USA. Automobily byly vystaveny jak maximálnímu chladu, tak horkům. Nové BMW X5 se vypořádalo s extrémně suchým horským prostředím, s vysokou vlhkostí tropů a nástrahami bahnitých cest.

Komplexní testy jízdní dynamiky jsou prováděny v testovacím centru BMW Miramas v jižní Francii, na vysokorychlostním okruhu Talladega v americkém státě Alabama, stejně jako na závodním okruhu Nürburgring na severu Německa. Zde získané informace a zkušenosti potvrzují, že nové BMW X5 především zásluhou Adaptivního M podvozku Professional a vůbec poprvé dodávaného integrálního aktivního řízení splňuje nejvyšší standardy kladené na agilitu, přesnost reakcí a komfort.

Vytisknout

Diskuze: Jak se testuje nové BMW X5? Tohle rozhodně nezvládne každé SUV

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fritz von Opel v experimentálním vozidle Opel RAK2

Starý Opel poháněný raketami? Tenhle stroj lámal rekordy už před 90 lety

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud