Již v devadesátých letech přišla společnost Bose s naprosto revolučním odpružením automobilů, které svými vlastnostmi překonává i většinu soudobé techniky. Implementace do aut však v té době nebyla hned z několika důvodů možná a projekt upadl v zapomnění. to se ale před pár lety změnilo a brzy bychom se mohly dočkat té nejpohodlnější jízdy i v produkčních automobilech.
Elektromagnetický podvozek společnosti Bose fungoval s takovou účinností, že se pro něj na řadě míst vžilo označení „létající koberec." A pokud se podíváte na dobové video z testování, můžete si všimnout, že naprosto stabilní kabina automobilu se k létajícímu koberci přibližuje více, než jakákoliv jiná technologie.
V době, kdy Bose vyrukovalo s podvozkem na trh, však automobilky neprojevily zájem. Podvozek sice neměl slabin po technické stránce, ovšem jeho problémem byla jeho váha a cena. Oba parametry by se přitom výrazně podepsaly jak na vlastnostech automobilu, tak na jeho ceně..
Patent na revoluční podvozek ale nakonec koupila americká společnost Clearmotion, která zkombinovala původní nápady a software společnosti Bose s novým vzduchovým podvozkem. Jak moc se výsledek jejich práce liší od původního nápadu sice nevíme, ovšem jeho funkčnost bude jistě podobná. Nový podvozek měl totiž zaujmout hned pětici významných automobilek, jejichž identity však zatím zůstávají skryty, jak uvádí CarThrottle.
Podvozek, který byl přejmenován na „digital chasssis system," označuje Shak Avadhany, předseda představenstva společnosti Clearmotion, za vůbec nejrychlejší proaktivní podvozek světa. Podle jeho slov je systém vybaven tlumiči s aktivními ventily, které umožní kapalině cestovat dovnitř a ven.
Systém je navíc vybaven akcelerometry, které v reálném čase kontrolují kvalitu silnic a pomocí motorků nastavují tlumiče pro co možná nejlepší kvalitu jízdy. Systém údajně poskytuje takovou míru izolace od okolního prostředí, že rozdíl je znatelný již po prvních třech metrech jízdy.
Díky použití tlumičů s dvojitou funkcí, které mají vlastní pohon, může software v závislosti na povrchu silnice prodlužovat nebo zkracovat jednotlivé tlumiče, čímž zajistí dokonale vyrovnanou a hladkou jízdu.
Autocar mimo jiné uvádí, že systém byl testován na anglických silnicích, které mají poměrně nevalnou pověst. Zhruba jako ty české. Až se tedy v roce 2019 dočkáme prvních modelů s tímto systémem, pevně věříme, že se nám dostanou do rukou na redakční test.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.