Již v devadesátých letech přišla společnost Bose s naprosto revolučním odpružením automobilů, které svými vlastnostmi překonává i většinu soudobé techniky. Implementace do aut však v té době nebyla hned z několika důvodů možná a projekt upadl v zapomnění. to se ale před pár lety změnilo a brzy bychom se mohly dočkat té nejpohodlnější jízdy i v produkčních automobilech.
Elektromagnetický podvozek společnosti Bose fungoval s takovou účinností, že se pro něj na řadě míst vžilo označení „létající koberec." A pokud se podíváte na dobové video z testování, můžete si všimnout, že naprosto stabilní kabina automobilu se k létajícímu koberci přibližuje více, než jakákoliv jiná technologie.
V době, kdy Bose vyrukovalo s podvozkem na trh, však automobilky neprojevily zájem. Podvozek sice neměl slabin po technické stránce, ovšem jeho problémem byla jeho váha a cena. Oba parametry by se přitom výrazně podepsaly jak na vlastnostech automobilu, tak na jeho ceně..
Patent na revoluční podvozek ale nakonec koupila americká společnost Clearmotion, která zkombinovala původní nápady a software společnosti Bose s novým vzduchovým podvozkem. Jak moc se výsledek jejich práce liší od původního nápadu sice nevíme, ovšem jeho funkčnost bude jistě podobná. Nový podvozek měl totiž zaujmout hned pětici významných automobilek, jejichž identity však zatím zůstávají skryty, jak uvádí CarThrottle.
Podvozek, který byl přejmenován na „digital chasssis system," označuje Shak Avadhany, předseda představenstva společnosti Clearmotion, za vůbec nejrychlejší proaktivní podvozek světa. Podle jeho slov je systém vybaven tlumiči s aktivními ventily, které umožní kapalině cestovat dovnitř a ven.
Systém je navíc vybaven akcelerometry, které v reálném čase kontrolují kvalitu silnic a pomocí motorků nastavují tlumiče pro co možná nejlepší kvalitu jízdy. Systém údajně poskytuje takovou míru izolace od okolního prostředí, že rozdíl je znatelný již po prvních třech metrech jízdy.
Díky použití tlumičů s dvojitou funkcí, které mají vlastní pohon, může software v závislosti na povrchu silnice prodlužovat nebo zkracovat jednotlivé tlumiče, čímž zajistí dokonale vyrovnanou a hladkou jízdu.
Autocar mimo jiné uvádí, že systém byl testován na anglických silnicích, které mají poměrně nevalnou pověst. Zhruba jako ty české. Až se tedy v roce 2019 dočkáme prvních modelů s tímto systémem, pevně věříme, že se nám dostanou do rukou na redakční test.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.