Bezklíčové odemykání a startování automobilů se v posledních letech stalo velice oblíbeným prvkem výbavy, bez kterého už si řada motoristů nedokáže svůj život představit. V posledních měsících se však ukazuje, že život bez nekonečného hledání klíčů má i své stinné stránky. Kromě narůstajícího počtu krádeží se totiž ukazuje, že tento komfortní systém může i zabíjet.
Podle posledních průzkumů uveřejněných na webu New York Times se totiž ukazuje, že minimálně 28 Američanů zemřelo na následky otravy oxidem uhelnatým, který produkovala vozidla se systémem bezklíčového startování. Dalších minimálně 45 lidí bylo zraněno a někteří bohužel utrpěli i poškození mozku.
Zpráva uvádí, že systém bezklíčového odemykání a startování se stal v posledních letech standardem u téměř poloviny nových automobilů nabízených na americkém trhu. To podstatným způsobem zvyšuje riziko nehod, při kterých lidé zaparkují svůj automobil v garáži a odchází bez vypnutí motoru.
Jakkoliv se to může zdát neuvěřitelné či nepochopitelné, statistiky hovoří celkem jasně. Magazín navíc zmiňuje i stále kultivovanější a tišší chod motorů nových automobilů, díky čemuž je snazší přehlédnout, že motor je stále v chodu. Pokud je tedy garáž propojená s domovem, stačí pár hodin nepozornosti a obyvatelé domu se mohou stát obětmi vážné otravy.
Navzdory stále rostoucímu počtu podobných nehod však většina automobilek údajně odmítá zavést bezpečnostní systémy, které by nahromadění oxidu uhelnatého přecházely. Novinový článek navíc připomíná, že Sdružení odborníků z automobilového průmyslu (Society of Automotive Engineers) již dříve volalo po systémech, které by upozornily na chod motoru v případech, kdy se klíč od auta vzdálil na větší vzdálenost.
Změnu by mohlo přinést až nové nařízení NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), podle kterého by měly automobily upozorňovat své majitele, že zapalování nebylo vypnuto. Řada automobilek se však novému nařízení brání.
Zprávy ale nejsou tak zlé, neboť například nejnovější modely automobilky Ford automaticky vypnou motor v případě, kdy déle jak 30 minut běží na volnoběžné otáčky a klíč není v blízkosti automobilu. Z amerických výrobců se však bude jednat nejspíše o výjimku.
V případě automobilů dovážených na evropské trhy si však nic podobného neumíme představit, neboť řada vozidel vybavených Start/stop systémem je schopna vypnout motor i jen na tu nepatrnou chvíli, než se dveře od garáže vůbec otevřou. A to nezmiňujeme věci jako automatické svícení, otravné pípání připomínající různé drobnosti, a tak dále. Chyba tak opět bude spíše v lidech, než nových technologiích.
Každý však může být roztržitý, ve spěchu nebo pod tlakem, takže vcelku chápeme, že Američané by se rádi dočkali systémů, které by podobným nehodám dokázaly účinně zabránit.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?