Majitel staršího BMW M3 se stal obětí úsměvného omylu, jehož viníkem je buď společnost vyrábějící spojky ZF, nebo obchodní řetězec Amazon. Místo klasické spojky na svůj model M3 totiž zákazník obdržel speciální spojku z karbonu a titanu určenou pro závodní vozy Formule 1.
Součástky závodních vozů, zvláště co se týče Formule 1, jsou často opředeny řadou otázek, které mají zabránit průmyslové špionáži. Občas se ale souhrou náhod stane, že i podobně tajemný, vzácný a cenný díl, jako je spojka monopostu F1, skončí v rukou zcela neznalého člověka. A právě s tímto příběhem se na M3Forum.net pochlubil uživatel s přezdívkou breadvan.
Jeho starší BMW M3, pravděpodobně generace e46, mělo problém se spojkou a tak se "breadvan" rozhodl objednat nový díl od společnosti Sachs na stránkách Amazonu. Další den obdržel balíček, jehož obsah však neodpovídal tomu, co viděl na fotografiích prodejce. Obsah proto nafotil a umístil na ono fórum.
Netrvalo dlouho, než se zjistilo, že "breadvan" pravděpodobně obdržel karbonovou spojku společnosti ZF určenou pro závodní vozy Formule 1. Tyto součástky však nemají žádná čísla nebo označení, neboť nejsou určeny pro veřejnost a na trhu by se neměly vůbec objevovat.
Vzhledem k minimálním rozměrům a zanedbatelné váze je asi všem jasné, že tuhle spojku si "breadvan" do svého vozu rozhodně nenainstaluje. Ostatní účastníci diskuze mu však většinou nevěřícně gratulovali, neboť dostat se k podobné součástce je téměř nemožné. Co s ní nyní majitel udělá je zatím nejasné, ovšem nabízí se hned několik možností: součástku vrátit a vyměnit za požadovaný díl, ponechat si ji jako suvenýr nebo ji zpeněžit. Je totiž celkem jasné, že podobná vzácnost by šla na internetu vydražit ze nemalé peníze.
Záhadou však zůstává, jak se součástka dostala do skladů společnosti Amazon a následně do rukou nic netušícího člověka. Magazín TheDrive, který o případu informoval, kontaktoval s dotazem přímo společnost ZF. Ta potvrdila, že se skutečně jedná o součástku z Formule 1, ovšem podle všeho je cca deset let stará, možná i starší. Mluvčí také současně potvrdil, že ZF tuto součástku rozhodně neprodala nebo neodeslala. Nabízí se tak snad jen možnost, že ji nějaký pracovník omylem umístil do krabice určené pro spojky na modely BMW M3.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.