Řada automobilek a technologických společností v současnosti pracuje na vývoji umělé inteligence, která bude schopna plně ovládat automobil. Dosud se však příliš nemluvilo o tom, že tuto technologii aktivně vyvíjí a zdokonaluje i americká armáda, která by ji měla brzy nasadit i ve válečných konfliktech.
Agentura Bloomberg uvádí, že podtajemník obrany pro výzkum a vývoj technologií nedávno sdělil členům Kongresu, že armáda bude mít k dispozici autonomní vozidla dříve, než se objeví na běžných silnicích. Michael Griffin pak uvedl, že vojenská autonomní vozidla budou pracovat na stejném principu, jako vozidla civilní.
Během svého vystoupení před kongresem Griffin uvedl, že 52 % ztrát v bojových zónách se týká vojenského personálu, který doručuje potraviny, palivo nebo další typy zásob. Pokud by se ale podařilo nahradit tyto vojáky autonomními zásobovacími vozy, pak by mohlo dojít k razantnímu snížení ztrát.
„Jste ve velmi zranitelné pozici, když provádíte tento druh činnosti," takže „Pokud bychom byli schopni převést tyto úkoly na plně autonomní vozidla s jednoduchou umělou inteligencí, která by nemusela řešit chodce ani dopravní značení, proč to neudělat?"
O potřebnosti této technologií se americká armáda přesvědčila již v průběhu války v Iráku, kde poprvé došlo k masivnímu nasazení bomb podél cest. Od vypuknutí konfliktu v roce 2003 tato improvizovaná nástražná výbušná zařízení zabila nebo vážně zranila stovky a možná i tisíce vojáků.
Zatím bohužel nevíme kdy se s touto technologií setkáme v praxi, nicméně Griffin uvedl, že tato technologie, která je v současnosti masivně vyvíjena v soukromém sektoru, musí být plně využita armádou. Nabízí se však otázka, co na to mnohdy pacifističtí vývojáři soukromých společností budou říkat a zda nedojde k dalším protestům, jako když téměř tisíc zaměstnanců Google protestovalo proti spolupráci na projektu Maven, ve kterém měli ve spolupráci s ministerstvem obrany vyvíjen umělou inteligenci pro vojenské využití.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.