Řada automobilek a technologických společností v současnosti pracuje na vývoji umělé inteligence, která bude schopna plně ovládat automobil. Dosud se však příliš nemluvilo o tom, že tuto technologii aktivně vyvíjí a zdokonaluje i americká armáda, která by ji měla brzy nasadit i ve válečných konfliktech.
Agentura Bloomberg uvádí, že podtajemník obrany pro výzkum a vývoj technologií nedávno sdělil členům Kongresu, že armáda bude mít k dispozici autonomní vozidla dříve, než se objeví na běžných silnicích. Michael Griffin pak uvedl, že vojenská autonomní vozidla budou pracovat na stejném principu, jako vozidla civilní.
Během svého vystoupení před kongresem Griffin uvedl, že 52 % ztrát v bojových zónách se týká vojenského personálu, který doručuje potraviny, palivo nebo další typy zásob. Pokud by se ale podařilo nahradit tyto vojáky autonomními zásobovacími vozy, pak by mohlo dojít k razantnímu snížení ztrát.
„Jste ve velmi zranitelné pozici, když provádíte tento druh činnosti," takže „Pokud bychom byli schopni převést tyto úkoly na plně autonomní vozidla s jednoduchou umělou inteligencí, která by nemusela řešit chodce ani dopravní značení, proč to neudělat?"
O potřebnosti této technologií se americká armáda přesvědčila již v průběhu války v Iráku, kde poprvé došlo k masivnímu nasazení bomb podél cest. Od vypuknutí konfliktu v roce 2003 tato improvizovaná nástražná výbušná zařízení zabila nebo vážně zranila stovky a možná i tisíce vojáků.
Zatím bohužel nevíme kdy se s touto technologií setkáme v praxi, nicméně Griffin uvedl, že tato technologie, která je v současnosti masivně vyvíjena v soukromém sektoru, musí být plně využita armádou. Nabízí se však otázka, co na to mnohdy pacifističtí vývojáři soukromých společností budou říkat a zda nedojde k dalším protestům, jako když téměř tisíc zaměstnanců Google protestovalo proti spolupráci na projektu Maven, ve kterém měli ve spolupráci s ministerstvem obrany vyvíjen umělou inteligenci pro vojenské využití.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?