Jezdíte s podhuštěnou pneumatikou? Velký bratr to uvidí

Nové extrémní Bugatti Chiron Sport
Nové extrémní Bugatti Chiron Sport, foto: Bugatti
Antonín Marek , AutoRoad.cz 17. dubna 2018 10:15 | akt. 17. dubna 2018 13:28
Sdílej:

Automobilka Bugatti má na své nástěnce hrdě vystaveno hned několik světových prvenství - a jedním z těch skutečně působivých jsou první systémy telemetrie na produkčních silničních automobilech. Díky desítkám různých senzorů tak v centrále Bugatti tisíce kilometrů daleko vědí, že vám například uchází vzduch z levého zadního kola.

V roce 2004 byla Bugatti vůbec první automobilkou, která dokázala majitelům extrémního Veyronu nabídnout systém telemetrie. Díky systému, který se inspiroval v závodech Formule 1 nebo DTM, tak lidé v centrále automobilky mohou monitorovat stav vašeho automobilu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

A zatím co u modelu Veyron byl tento systém spíše v plenkách a monitoroval jen základní údaje, u modelu Chiron už se bavíme o 10 000 signálech z různých čidel a senzorů. A jediné, co je k funkčnosti systému zapotřebí, je obyčejný signál mobilní sítě.

Zní to až neuvěřitelně a někomu to může přijít jako zbytečné šmírování, nicméně automobilka tak dělá pouze na přání a hlavně ku prospěchu zákazníka. Ostatně nikdy není na škodu, když tým odborníků hlídá stav onoho úchvatného 8-litrového motoru, sedmistupňové dvouspojkové převodovky nebo méně důležitých komponent, jako je multimediální systém nebo klimatizace.

O kontrolu údajů se stará eskadra tří speciálně vyškolených zaměstnanců, kteří mají přezdívku "Flying doctors". Každý z těchto doktorů má na starosti svůj trh (Evropa & Rusko, Střední Východ & Pacifik, Severní Amerika) a každý z těchto speciálně vyškolených odborníků má navíc odbornou podporu jak z centrály automobilky v Molsheimu, tak od 34 dealerství a servisů umístěných po celém světě.

O přenos dat se stará malá hliníková krabička o rozměrech 140 mm na šířku, 50 mm na výšku a 100 mm na délku, která odesílá data přímo do počítačů Bugatti. Kromě odesílání dat telemetrie z Veyronu a Chironu však umí krabička i data přijímat. Automobilka vám tak snadno může provést aktualizaci některých systémů, nebo upravit konfiguraci vozu pro lepší zážitek z jízdy.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.