Automobilka Bugatti má na své nástěnce hrdě vystaveno hned několik světových prvenství - a jedním z těch skutečně působivých jsou první systémy telemetrie na produkčních silničních automobilech. Díky desítkám různých senzorů tak v centrále Bugatti tisíce kilometrů daleko vědí, že vám například uchází vzduch z levého zadního kola.
V roce 2004 byla Bugatti vůbec první automobilkou, která dokázala majitelům extrémního Veyronu nabídnout systém telemetrie. Díky systému, který se inspiroval v závodech Formule 1 nebo DTM, tak lidé v centrále automobilky mohou monitorovat stav vašeho automobilu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
A zatím co u modelu Veyron byl tento systém spíše v plenkách a monitoroval jen základní údaje, u modelu Chiron už se bavíme o 10 000 signálech z různých čidel a senzorů. A jediné, co je k funkčnosti systému zapotřebí, je obyčejný signál mobilní sítě.
Zní to až neuvěřitelně a někomu to může přijít jako zbytečné šmírování, nicméně automobilka tak dělá pouze na přání a hlavně ku prospěchu zákazníka. Ostatně nikdy není na škodu, když tým odborníků hlídá stav onoho úchvatného 8-litrového motoru, sedmistupňové dvouspojkové převodovky nebo méně důležitých komponent, jako je multimediální systém nebo klimatizace.
O kontrolu údajů se stará eskadra tří speciálně vyškolených zaměstnanců, kteří mají přezdívku "Flying doctors". Každý z těchto doktorů má na starosti svůj trh (Evropa & Rusko, Střední Východ & Pacifik, Severní Amerika) a každý z těchto speciálně vyškolených odborníků má navíc odbornou podporu jak z centrály automobilky v Molsheimu, tak od 34 dealerství a servisů umístěných po celém světě.
O přenos dat se stará malá hliníková krabička o rozměrech 140 mm na šířku, 50 mm na výšku a 100 mm na délku, která odesílá data přímo do počítačů Bugatti. Kromě odesílání dat telemetrie z Veyronu a Chironu však umí krabička i data přijímat. Automobilka vám tak snadno může provést aktualizaci některých systémů, nebo upravit konfiguraci vozu pro lepší zážitek z jízdy.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.