Lamborghini s hydraulickou rukou v kufru. K čemu nejdražší přestavba slouží?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 17. dubna 2018, 08:34 Aktualizováno 17.4.2018, 13:44 Google+

Filmová studia využívají k natáčení akčních scén různě upravené automobily s kamerami, ovšem žádný z nich není tak rychlý, jako speciální Lamborghini Huracán, které má v přední kapotě instalovanou kameru, která je 3x dražší než celý automobil. Jako celek je však tahle skládačka tou vůbec nejrychlejší a nejkvalitnější kamerou, jakou můžete na silnicích potkat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Speciální Lamborghini Huracán společnosti Incline Dynamic Outlet

Speciální Lamborghini Huracán společnosti Incline Dynamic Outlet | foto: instagram

Sdílejte článek

Co dostanete, když zkombinujete Lamborghini Huracán v hodnotě 200 000 dolarů (4 mil. Kč) se speciální stabilizovanou kamerou na rameni v hodnotě 600 000 dolarů(12,25 mil. Kč)?  Výsledkem je vůbec nejrychlejší a pravděpodobně nejkvalitnější kamerový systém, jaký se kdy proháněl po silnicích.

Podobně upravené automobily jsou při natáčení filmů poměrně oblíbené, nicméně většinou filmaři volí výkonná SUV, na kterých je umístěno obří rameno, díky kterému pokryjí filmaři větší prostor kolem vozu. Při natáčení filmu Deadpool 2 však bylo použito také poněkud extravagantní vozidlo, kterým bylo Subaru WRX se speciální platformou pro kameru.

A jakkoliv je Subaru Impreza WRX výkonné a skvěle ovladatelné auto, tomuto Huracanu se zkrátka nemůže vyrovnat. Ze jeho stavbou totiž stojí společnost Incline Dynamic Outlet, která je v odborných kruzích proslulá svými zkušenostmi v oblasti kamerové techniky pro letecký průmysl a také stavbou fantasticky fungujících stabilizátorů, díky kterým záběry ze vzduchu vypadají vždy naprosto fantasticky.

Jak už tedy správně tušíte, kamerový systém na kapotě Lamborghini byl původně určen pro helikoptéry. Nemyslete si ale, že jeho instalace na Lamborghini byla úpravou ve stylu Top Gearu, kde by na to vzali izolepu a kladivo. Vývoj platformy pro uchycení kamery a navržení ovládání trvalo měsíce, jak uvedlo IDO Aerials ve svém instagramovém příspěvku. Společnost si navíc musela být jistá, že kamera poskytne stabilní záběry za všech okolností a ve všech rychlostech.

Samotný stabilizátor by měl pocházet od společnosti Gyro Stabilized Systems, zatím co kamera ukrytá v ochranném pouzdře je Red Epic 8K. Ať už tedy tohle Lamborghini bude natáčet cokoliv, můžete se spolehnout, že záběry budou zatraceně kvalitní.

A to jsme ještě ani nezmínili, že pod kapotou je stále ten stejný motor V10, který s lehkostí generuje výkon přes 600 koňských sil, díky čemuž dokáže tohle Lambo uhánět rychlostí až 323 km/h. Kamera pravděpodobně vůz trochu zbrzdí, nicméně ani tak nemá tohle auto ve svém odvětví konkurenci. Extrémní Bugatti Chiron s kamerou, které natáčelo akceleraci z 0 na 400 km/h a poté opět na 0, bylo totiž využito pouze k tomuto účelu a znovu už se ho v akci nedočkáme.

Vytisknout

Diskuze: Lamborghini s hydraulickou rukou v kufru. K čemu nejdražší přestavba slouží?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nové extrémní Bugatti Chiron Sport

Jezdíte s podhuštěnou pneumatikou? Velký bratr to uvidí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud