Filmová studia využívají k natáčení akčních scén různě upravené automobily s kamerami, ovšem žádný z nich není tak rychlý, jako speciální Lamborghini Huracán, které má v přední kapotě instalovanou kameru, která je 3x dražší než celý automobil. Jako celek je však tahle skládačka tou vůbec nejrychlejší a nejkvalitnější kamerou, jakou můžete na silnicích potkat.
Co dostanete, když zkombinujete Lamborghini Huracán v hodnotě 200 000 dolarů (4 mil. Kč) se speciální stabilizovanou kamerou na rameni v hodnotě 600 000 dolarů(12,25 mil. Kč)? Výsledkem je vůbec nejrychlejší a pravděpodobně nejkvalitnější kamerový systém, jaký se kdy proháněl po silnicích.
Podobně upravené automobily jsou při natáčení filmů poměrně oblíbené, nicméně většinou filmaři volí výkonná SUV, na kterých je umístěno obří rameno, díky kterému pokryjí filmaři větší prostor kolem vozu. Při natáčení filmu Deadpool 2 však bylo použito také poněkud extravagantní vozidlo, kterým bylo Subaru WRX se speciální platformou pro kameru.
A jakkoliv je Subaru Impreza WRX výkonné a skvěle ovladatelné auto, tomuto Huracanu se zkrátka nemůže vyrovnat. Ze jeho stavbou totiž stojí společnost Incline Dynamic Outlet, která je v odborných kruzích proslulá svými zkušenostmi v oblasti kamerové techniky pro letecký průmysl a také stavbou fantasticky fungujících stabilizátorů, díky kterým záběry ze vzduchu vypadají vždy naprosto fantasticky.
Jak už tedy správně tušíte, kamerový systém na kapotě Lamborghini byl původně určen pro helikoptéry. Nemyslete si ale, že jeho instalace na Lamborghini byla úpravou ve stylu Top Gearu, kde by na to vzali izolepu a kladivo. Vývoj platformy pro uchycení kamery a navržení ovládání trvalo měsíce, jak uvedlo IDO Aerials ve svém instagramovém příspěvku. Společnost si navíc musela být jistá, že kamera poskytne stabilní záběry za všech okolností a ve všech rychlostech.
Samotný stabilizátor by měl pocházet od společnosti Gyro Stabilized Systems, zatím co kamera ukrytá v ochranném pouzdře je Red Epic 8K. Ať už tedy tohle Lamborghini bude natáčet cokoliv, můžete se spolehnout, že záběry budou zatraceně kvalitní.
So beyond stoked that we finally put out the worlds fastest camera car!! @cfeulner and I spent so many months talking about how can we put a #gss on a #lamborghini #huracan @hart_and_co and @sgrant211 did the build to the frame making this dream a reality. Nice work team!!
A to jsme ještě ani nezmínili, že pod kapotou je stále ten stejný motor V10, který s lehkostí generuje výkon přes 600 koňských sil, díky čemuž dokáže tohle Lambo uhánět rychlostí až 323 km/h. Kamera pravděpodobně vůz trochu zbrzdí, nicméně ani tak nemá tohle auto ve svém odvětví konkurenci. Extrémní Bugatti Chiron s kamerou, které natáčelo akceleraci z 0 na 400 km/h a poté opět na 0, bylo totiž využito pouze k tomuto účelu a znovu už se ho v akci nedočkáme.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).