Filmová studia využívají k natáčení akčních scén různě upravené automobily s kamerami, ovšem žádný z nich není tak rychlý, jako speciální Lamborghini Huracán, které má v přední kapotě instalovanou kameru, která je 3x dražší než celý automobil. Jako celek je však tahle skládačka tou vůbec nejrychlejší a nejkvalitnější kamerou, jakou můžete na silnicích potkat.
Co dostanete, když zkombinujete Lamborghini Huracán v hodnotě 200 000 dolarů (4 mil. Kč) se speciální stabilizovanou kamerou na rameni v hodnotě 600 000 dolarů(12,25 mil. Kč)? Výsledkem je vůbec nejrychlejší a pravděpodobně nejkvalitnější kamerový systém, jaký se kdy proháněl po silnicích.
Podobně upravené automobily jsou při natáčení filmů poměrně oblíbené, nicméně většinou filmaři volí výkonná SUV, na kterých je umístěno obří rameno, díky kterému pokryjí filmaři větší prostor kolem vozu. Při natáčení filmu Deadpool 2 však bylo použito také poněkud extravagantní vozidlo, kterým bylo Subaru WRX se speciální platformou pro kameru.
A jakkoliv je Subaru Impreza WRX výkonné a skvěle ovladatelné auto, tomuto Huracanu se zkrátka nemůže vyrovnat. Ze jeho stavbou totiž stojí společnost Incline Dynamic Outlet, která je v odborných kruzích proslulá svými zkušenostmi v oblasti kamerové techniky pro letecký průmysl a také stavbou fantasticky fungujících stabilizátorů, díky kterým záběry ze vzduchu vypadají vždy naprosto fantasticky.
Jak už tedy správně tušíte, kamerový systém na kapotě Lamborghini byl původně určen pro helikoptéry. Nemyslete si ale, že jeho instalace na Lamborghini byla úpravou ve stylu Top Gearu, kde by na to vzali izolepu a kladivo. Vývoj platformy pro uchycení kamery a navržení ovládání trvalo měsíce, jak uvedlo IDO Aerials ve svém instagramovém příspěvku. Společnost si navíc musela být jistá, že kamera poskytne stabilní záběry za všech okolností a ve všech rychlostech.
Samotný stabilizátor by měl pocházet od společnosti Gyro Stabilized Systems, zatím co kamera ukrytá v ochranném pouzdře je Red Epic 8K. Ať už tedy tohle Lamborghini bude natáčet cokoliv, můžete se spolehnout, že záběry budou zatraceně kvalitní.
So beyond stoked that we finally put out the worlds fastest camera car!! @cfeulner and I spent so many months talking about how can we put a #gss on a #lamborghini #huracan @hart_and_co and @sgrant211 did the build to the frame making this dream a reality. Nice work team!!
A to jsme ještě ani nezmínili, že pod kapotou je stále ten stejný motor V10, který s lehkostí generuje výkon přes 600 koňských sil, díky čemuž dokáže tohle Lambo uhánět rychlostí až 323 km/h. Kamera pravděpodobně vůz trochu zbrzdí, nicméně ani tak nemá tohle auto ve svém odvětví konkurenci. Extrémní Bugatti Chiron s kamerou, které natáčelo akceleraci z 0 na 400 km/h a poté opět na 0, bylo totiž využito pouze k tomuto účelu a znovu už se ho v akci nedočkáme.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.