Poslední generace Mazdy Mx-5 je úchvatný sportovní stroj, který kombinuje přiměřeně agresivní ale stále elegantní vzhled, nízkou váhu, fantastickou ovladatelnost a dostatečný výkon. Někteří milovníci tohoto kultovního roadsteru však automobilce vyčítají, že výkonu mohlo být více. A podle všeho je automobilka vyslyšela a fantastickému sporťáku se rozhodla nadělit pár plnokrevníků k dobru.
Už začátkem tohoto roku přinesl web Road and Track první spekulace o tom, že podle nového VIN kódu by Mazda Mx-5 v modelovém roce 2019 mohla nabídnout pár koní navíc. Motoristický magazín získal informace od jednoho z kanadských dealerů automobilky a později se podobné informace objevily i na internetovém fóru Miata.net
K samotným dokumentům jsme se bohužel nedostali, neboť byly již v mezidobí odstraněny. Podle několika zahraničních zdrojů však měly potvrzovat, že Mazda Mx-5, modelový rok 2019, by měla dostat upravený 2.0 litrový čtyřválec, který si nechá líbit vyšší otáčky.
Aby to bylo technicky možné, měla automobilka vyměnit písty za lehčí, nová je i kliková hřídel a úprav se mělo dočkat i sání. K dalším úpravám mají patřit lehčí ojnice, nová škrtící klapka a upravený výfuk.
Díky všem těmto modifikacím by se měl výkon motoru zvednout na 135 kW (183 k) a točivý moment se měl zvýšit na 204 Nm. Současná generace Mazdy Mx-5 má výkon o 17 Kw (23 k) a 4 Nm nižší. Nový model by tak výkonově překonal i přeplňovaný Fiat 124 Spider, který má ovšem stále vyšší točivý moment.
Spolu s úpravami motoru by mělo dojít i na instalaci dvou-hmotového setrvačníku. Podle dokumentů by tím mělo dojít k snížení hluku, vibrací a dalších potencionálních problémů, které by mohl přinést upravený motor s vyšším výkonem.
Kromě úprav výkonu by se měla malá Mazda dočkat i úprav technologických. Nově by se měli řidiči dočkat například systému Smart City Braking, který díky laserovým senzorům zkoumá překážky před vozidlem a v případě možné kolize připraví brzdový systém pro maximální účinek.
Další změny mají zahrnovat teleskopicky nastavitelný volant nebo couvací kameru. Audio-systém by měl navíc přijít o CD přehrávač, který začíná být považován za přežitek. Kanadské Mazdy Mx-5 by se také měly dočkat lepšího stupně výbavy.
Zůstává však nejisté, zda se podobně upravená Mazda Mx-5 dostane i na evropský kontinent, potažmo k českým zákazníkům.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.