Poslední generace Mazdy Mx-5 je úchvatný sportovní stroj, který kombinuje přiměřeně agresivní ale stále elegantní vzhled, nízkou váhu, fantastickou ovladatelnost a dostatečný výkon. Někteří milovníci tohoto kultovního roadsteru však automobilce vyčítají, že výkonu mohlo být více. A podle všeho je automobilka vyslyšela a fantastickému sporťáku se rozhodla nadělit pár plnokrevníků k dobru.
Už začátkem tohoto roku přinesl web Road and Track první spekulace o tom, že podle nového VIN kódu by Mazda Mx-5 v modelovém roce 2019 mohla nabídnout pár koní navíc. Motoristický magazín získal informace od jednoho z kanadských dealerů automobilky a později se podobné informace objevily i na internetovém fóru Miata.net
K samotným dokumentům jsme se bohužel nedostali, neboť byly již v mezidobí odstraněny. Podle několika zahraničních zdrojů však měly potvrzovat, že Mazda Mx-5, modelový rok 2019, by měla dostat upravený 2.0 litrový čtyřválec, který si nechá líbit vyšší otáčky.
Aby to bylo technicky možné, měla automobilka vyměnit písty za lehčí, nová je i kliková hřídel a úprav se mělo dočkat i sání. K dalším úpravám mají patřit lehčí ojnice, nová škrtící klapka a upravený výfuk.
Díky všem těmto modifikacím by se měl výkon motoru zvednout na 135 kW (183 k) a točivý moment se měl zvýšit na 204 Nm. Současná generace Mazdy Mx-5 má výkon o 17 Kw (23 k) a 4 Nm nižší. Nový model by tak výkonově překonal i přeplňovaný Fiat 124 Spider, který má ovšem stále vyšší točivý moment.
Spolu s úpravami motoru by mělo dojít i na instalaci dvou-hmotového setrvačníku. Podle dokumentů by tím mělo dojít k snížení hluku, vibrací a dalších potencionálních problémů, které by mohl přinést upravený motor s vyšším výkonem.
Kromě úprav výkonu by se měla malá Mazda dočkat i úprav technologických. Nově by se měli řidiči dočkat například systému Smart City Braking, který díky laserovým senzorům zkoumá překážky před vozidlem a v případě možné kolize připraví brzdový systém pro maximální účinek.
Další změny mají zahrnovat teleskopicky nastavitelný volant nebo couvací kameru. Audio-systém by měl navíc přijít o CD přehrávač, který začíná být považován za přežitek. Kanadské Mazdy Mx-5 by se také měly dočkat lepšího stupně výbavy.
Zůstává však nejisté, zda se podobně upravená Mazda Mx-5 dostane i na evropský kontinent, potažmo k českým zákazníkům.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.