Poslední generace Mazdy Mx-5 je úchvatný sportovní stroj, který kombinuje přiměřeně agresivní ale stále elegantní vzhled, nízkou váhu, fantastickou ovladatelnost a dostatečný výkon. Někteří milovníci tohoto kultovního roadsteru však automobilce vyčítají, že výkonu mohlo být více. A podle všeho je automobilka vyslyšela a fantastickému sporťáku se rozhodla nadělit pár plnokrevníků k dobru.
Už začátkem tohoto roku přinesl web Road and Track první spekulace o tom, že podle nového VIN kódu by Mazda Mx-5 v modelovém roce 2019 mohla nabídnout pár koní navíc. Motoristický magazín získal informace od jednoho z kanadských dealerů automobilky a později se podobné informace objevily i na internetovém fóru Miata.net
K samotným dokumentům jsme se bohužel nedostali, neboť byly již v mezidobí odstraněny. Podle několika zahraničních zdrojů však měly potvrzovat, že Mazda Mx-5, modelový rok 2019, by měla dostat upravený 2.0 litrový čtyřválec, který si nechá líbit vyšší otáčky.
Aby to bylo technicky možné, měla automobilka vyměnit písty za lehčí, nová je i kliková hřídel a úprav se mělo dočkat i sání. K dalším úpravám mají patřit lehčí ojnice, nová škrtící klapka a upravený výfuk.
Díky všem těmto modifikacím by se měl výkon motoru zvednout na 135 kW (183 k) a točivý moment se měl zvýšit na 204 Nm. Současná generace Mazdy Mx-5 má výkon o 17 Kw (23 k) a 4 Nm nižší. Nový model by tak výkonově překonal i přeplňovaný Fiat 124 Spider, který má ovšem stále vyšší točivý moment.
Spolu s úpravami motoru by mělo dojít i na instalaci dvou-hmotového setrvačníku. Podle dokumentů by tím mělo dojít k snížení hluku, vibrací a dalších potencionálních problémů, které by mohl přinést upravený motor s vyšším výkonem.
Kromě úprav výkonu by se měla malá Mazda dočkat i úprav technologických. Nově by se měli řidiči dočkat například systému Smart City Braking, který díky laserovým senzorům zkoumá překážky před vozidlem a v případě možné kolize připraví brzdový systém pro maximální účinek.
Další změny mají zahrnovat teleskopicky nastavitelný volant nebo couvací kameru. Audio-systém by měl navíc přijít o CD přehrávač, který začíná být považován za přežitek. Kanadské Mazdy Mx-5 by se také měly dočkat lepšího stupně výbavy.
Zůstává však nejisté, zda se podobně upravená Mazda Mx-5 dostane i na evropský kontinent, potažmo k českým zákazníkům.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.