Poslední generace Mazdy Mx-5 je úchvatný sportovní stroj, který kombinuje přiměřeně agresivní ale stále elegantní vzhled, nízkou váhu, fantastickou ovladatelnost a dostatečný výkon. Někteří milovníci tohoto kultovního roadsteru však automobilce vyčítají, že výkonu mohlo být více. A podle všeho je automobilka vyslyšela a fantastickému sporťáku se rozhodla nadělit pár plnokrevníků k dobru.
Už začátkem tohoto roku přinesl web Road and Track první spekulace o tom, že podle nového VIN kódu by Mazda Mx-5 v modelovém roce 2019 mohla nabídnout pár koní navíc. Motoristický magazín získal informace od jednoho z kanadských dealerů automobilky a později se podobné informace objevily i na internetovém fóru Miata.net
K samotným dokumentům jsme se bohužel nedostali, neboť byly již v mezidobí odstraněny. Podle několika zahraničních zdrojů však měly potvrzovat, že Mazda Mx-5, modelový rok 2019, by měla dostat upravený 2.0 litrový čtyřválec, který si nechá líbit vyšší otáčky.
Aby to bylo technicky možné, měla automobilka vyměnit písty za lehčí, nová je i kliková hřídel a úprav se mělo dočkat i sání. K dalším úpravám mají patřit lehčí ojnice, nová škrtící klapka a upravený výfuk.
Díky všem těmto modifikacím by se měl výkon motoru zvednout na 135 kW (183 k) a točivý moment se měl zvýšit na 204 Nm. Současná generace Mazdy Mx-5 má výkon o 17 Kw (23 k) a 4 Nm nižší. Nový model by tak výkonově překonal i přeplňovaný Fiat 124 Spider, který má ovšem stále vyšší točivý moment.
Spolu s úpravami motoru by mělo dojít i na instalaci dvou-hmotového setrvačníku. Podle dokumentů by tím mělo dojít k snížení hluku, vibrací a dalších potencionálních problémů, které by mohl přinést upravený motor s vyšším výkonem.
Kromě úprav výkonu by se měla malá Mazda dočkat i úprav technologických. Nově by se měli řidiči dočkat například systému Smart City Braking, který díky laserovým senzorům zkoumá překážky před vozidlem a v případě možné kolize připraví brzdový systém pro maximální účinek.
Další změny mají zahrnovat teleskopicky nastavitelný volant nebo couvací kameru. Audio-systém by měl navíc přijít o CD přehrávač, který začíná být považován za přežitek. Kanadské Mazdy Mx-5 by se také měly dočkat lepšího stupně výbavy.
Zůstává však nejisté, zda se podobně upravená Mazda Mx-5 dostane i na evropský kontinent, potažmo k českým zákazníkům.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?