Na italské trati Fiorano, kde automobilka Ferrari testuje své nové modely, byl natočen nový typ staršího modelu 488, který se vymyká všem konvencím. Během akcelerace totiž tenhle model nevydává vůbec žádné zvuky, což jasně nahrává teoriím, že se díváme na první čistokrevný hybrid z Maranella.
Svatá trojice supersportovních vozidel McLaren P1, Porsche 918 a Ferrari LaFerrari nám už před časem dokázala, že kombinace motoru a elektromotoru pod kapotou nemusí sloužit jen ke zlepšení dojezdu či spotřeby, ale také může solidním způsobem navýšit výkon.
V případě automobilky Ferrari se však už delší dobu mluví o vývoji nové hybridní pohonné jednotky, která nebude využívat elektromotor jen k navýšení výkonu, ale zvládne s ním i celý vůz rozpohybovat. Použití takového motoru už bylo dříve potvrzeno pro SUV a nedávno bylo dokonce naznačeno, že tento typ motoru už se testuje. A tohle jsou pravděpodobně záběry jednoho z testů.
Maskované vozidlo, na které se díváme, je testovací platformou postavenou na základech Ferrari 488 GTB. Snímky tohoto vozu obletěly svět již před několika týdny a už tehdy se spekulovalo o hybridu. Záběry z testovací trati Fiorano, kde automobilka dlouhodobě testuje nové modely, však tyto teorie potvrzují.
Na krátkém videu toho sice není moc vidět, ale důležitější je fakt, že na něm hlavně není co slyšet. Ačkoliv se vůz rozjede, mikrofony kamery zachycují jen svist větru a zvuky přírody v okolí okruhu. Automobilka tak má podle všeho konečně hybrid, který na rozdíl od LaFerrari, dokáže rozpohybovat automobil pouze s využitím elektrické energie.
Podle dřívějších spekulací by se hybridní motory tohoto typu měly dostat pod kapoty nových Ferrari zhruba od roku 2019. Tou dobou se totiž počítá, že automobilka překročí roční prodeje 10 000 automobilů. To je na jednu stranu skvělý úspěch, ovšem na druhou stranu to znamená přísnější emisní kritéria.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.