Na italské trati Fiorano, kde automobilka Ferrari testuje své nové modely, byl natočen nový typ staršího modelu 488, který se vymyká všem konvencím. Během akcelerace totiž tenhle model nevydává vůbec žádné zvuky, což jasně nahrává teoriím, že se díváme na první čistokrevný hybrid z Maranella.
Svatá trojice supersportovních vozidel McLaren P1, Porsche 918 a Ferrari LaFerrari nám už před časem dokázala, že kombinace motoru a elektromotoru pod kapotou nemusí sloužit jen ke zlepšení dojezdu či spotřeby, ale také může solidním způsobem navýšit výkon.
V případě automobilky Ferrari se však už delší dobu mluví o vývoji nové hybridní pohonné jednotky, která nebude využívat elektromotor jen k navýšení výkonu, ale zvládne s ním i celý vůz rozpohybovat. Použití takového motoru už bylo dříve potvrzeno pro SUV a nedávno bylo dokonce naznačeno, že tento typ motoru už se testuje. A tohle jsou pravděpodobně záběry jednoho z testů.
Maskované vozidlo, na které se díváme, je testovací platformou postavenou na základech Ferrari 488 GTB. Snímky tohoto vozu obletěly svět již před několika týdny a už tehdy se spekulovalo o hybridu. Záběry z testovací trati Fiorano, kde automobilka dlouhodobě testuje nové modely, však tyto teorie potvrzují.
Na krátkém videu toho sice není moc vidět, ale důležitější je fakt, že na něm hlavně není co slyšet. Ačkoliv se vůz rozjede, mikrofony kamery zachycují jen svist větru a zvuky přírody v okolí okruhu. Automobilka tak má podle všeho konečně hybrid, který na rozdíl od LaFerrari, dokáže rozpohybovat automobil pouze s využitím elektrické energie.
Podle dřívějších spekulací by se hybridní motory tohoto typu měly dostat pod kapoty nových Ferrari zhruba od roku 2019. Tou dobou se totiž počítá, že automobilka překročí roční prodeje 10 000 automobilů. To je na jednu stranu skvělý úspěch, ovšem na druhou stranu to znamená přísnější emisní kritéria.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.