Na italské trati Fiorano, kde automobilka Ferrari testuje své nové modely, byl natočen nový typ staršího modelu 488, který se vymyká všem konvencím. Během akcelerace totiž tenhle model nevydává vůbec žádné zvuky, což jasně nahrává teoriím, že se díváme na první čistokrevný hybrid z Maranella.
Svatá trojice supersportovních vozidel McLaren P1, Porsche 918 a Ferrari LaFerrari nám už před časem dokázala, že kombinace motoru a elektromotoru pod kapotou nemusí sloužit jen ke zlepšení dojezdu či spotřeby, ale také může solidním způsobem navýšit výkon.
V případě automobilky Ferrari se však už delší dobu mluví o vývoji nové hybridní pohonné jednotky, která nebude využívat elektromotor jen k navýšení výkonu, ale zvládne s ním i celý vůz rozpohybovat. Použití takového motoru už bylo dříve potvrzeno pro SUV a nedávno bylo dokonce naznačeno, že tento typ motoru už se testuje. A tohle jsou pravděpodobně záběry jednoho z testů.
Maskované vozidlo, na které se díváme, je testovací platformou postavenou na základech Ferrari 488 GTB. Snímky tohoto vozu obletěly svět již před několika týdny a už tehdy se spekulovalo o hybridu. Záběry z testovací trati Fiorano, kde automobilka dlouhodobě testuje nové modely, však tyto teorie potvrzují.
Na krátkém videu toho sice není moc vidět, ale důležitější je fakt, že na něm hlavně není co slyšet. Ačkoliv se vůz rozjede, mikrofony kamery zachycují jen svist větru a zvuky přírody v okolí okruhu. Automobilka tak má podle všeho konečně hybrid, který na rozdíl od LaFerrari, dokáže rozpohybovat automobil pouze s využitím elektrické energie.
Podle dřívějších spekulací by se hybridní motory tohoto typu měly dostat pod kapoty nových Ferrari zhruba od roku 2019. Tou dobou se totiž počítá, že automobilka překročí roční prodeje 10 000 automobilů. To je na jednu stranu skvělý úspěch, ovšem na druhou stranu to znamená přísnější emisní kritéria.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?