Nissan 370Z je sice stále velice zdařilým sportovním automobilem, ovšem na trhu se pohybuje již od roku 2008, což je v tomhle světě zkrátka věčnost. Stále častěji se proto spekuluje o jeho nástupci, o kterém je však sama automobilka velice tajemná. Nedávno ale unikly zajímavé informace, podle kterých by se na vývoji mohl podílet i Mercedes-Benz.
Podobná spolupráce není ve světě sportovních automobilů žádnou novinkou, ostatně nedávno představená Toyota Supra byla vyvíjena ve spolupráci s BMW, které na stejném podvozku představí novou generaci svého roadsteru Z4. V obou případech jsme ale zatím viděli pouze koncepty (které ale podle automobilek nejsou příliš vzdáleny finální podobě).
Informace o spolupráci Nissanu a automobilky Mercedes-Benz přinesl japonský magazín Response, který měl informace čerpat z webu Japanese Nostalgic Car. Právě poslední jmenovaný pak citoval "nejmenovaný evropský zdroj", podle kterého by se měl na vývoji nástupce modelu 370Z podílet právě Mercedes-Benz.
Z pohledu do historie pak víme, že spolupráce těchto automobilek není žádnou novinkou. Mercedes například pomáhal s vývojem crossoveru Infiniti QX30, který pod karoserií ukrývá platformu Mercedesu GLA. Naopak Mercedes pak Daimleru poskytl platformu Nissanu Navara, na které německá automobilka představila svůj vůbec první pick-up, model X-Class.
Podle prvních zpráv by měla nová generace modelu Z nabídnout hned dvě varianty. První by měla být osazena 2.0 litrovým přeplňovaným čtyřválcem z dílny Mercedes-Benz, zatím co druhá, výkonnější, by mohla dostat 3.0 litrový dvakrát přeplňovaný motor V6 o výkonu cca 300 koní, který bývá usazován do modelu Infiniti Q60.
Kdy se nové generace Nissanu s označením Z dočkáme a jaké číslo ponese bohužel netušíme. Jsme však rádi, že automobilka na začátku roku potvrdila, že tuhle sérii sportovních vozů nehodlá hodit přes palubu a postará se o vznik nové generace. Kdy to bude ale nikdo neupřesnil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.