Nissan 370Z je sice stále velice zdařilým sportovním automobilem, ovšem na trhu se pohybuje již od roku 2008, což je v tomhle světě zkrátka věčnost. Stále častěji se proto spekuluje o jeho nástupci, o kterém je však sama automobilka velice tajemná. Nedávno ale unikly zajímavé informace, podle kterých by se na vývoji mohl podílet i Mercedes-Benz.
Podobná spolupráce není ve světě sportovních automobilů žádnou novinkou, ostatně nedávno představená Toyota Supra byla vyvíjena ve spolupráci s BMW, které na stejném podvozku představí novou generaci svého roadsteru Z4. V obou případech jsme ale zatím viděli pouze koncepty (které ale podle automobilek nejsou příliš vzdáleny finální podobě).
Informace o spolupráci Nissanu a automobilky Mercedes-Benz přinesl japonský magazín Response, který měl informace čerpat z webu Japanese Nostalgic Car. Právě poslední jmenovaný pak citoval "nejmenovaný evropský zdroj", podle kterého by se měl na vývoji nástupce modelu 370Z podílet právě Mercedes-Benz.
Z pohledu do historie pak víme, že spolupráce těchto automobilek není žádnou novinkou. Mercedes například pomáhal s vývojem crossoveru Infiniti QX30, který pod karoserií ukrývá platformu Mercedesu GLA. Naopak Mercedes pak Daimleru poskytl platformu Nissanu Navara, na které německá automobilka představila svůj vůbec první pick-up, model X-Class.
Podle prvních zpráv by měla nová generace modelu Z nabídnout hned dvě varianty. První by měla být osazena 2.0 litrovým přeplňovaným čtyřválcem z dílny Mercedes-Benz, zatím co druhá, výkonnější, by mohla dostat 3.0 litrový dvakrát přeplňovaný motor V6 o výkonu cca 300 koní, který bývá usazován do modelu Infiniti Q60.
Kdy se nové generace Nissanu s označením Z dočkáme a jaké číslo ponese bohužel netušíme. Jsme však rádi, že automobilka na začátku roku potvrdila, že tuhle sérii sportovních vozů nehodlá hodit přes palubu a postará se o vznik nové generace. Kdy to bude ale nikdo neupřesnil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.