Nissan 370Z je sice stále velice zdařilým sportovním automobilem, ovšem na trhu se pohybuje již od roku 2008, což je v tomhle světě zkrátka věčnost. Stále častěji se proto spekuluje o jeho nástupci, o kterém je však sama automobilka velice tajemná. Nedávno ale unikly zajímavé informace, podle kterých by se na vývoji mohl podílet i Mercedes-Benz.
Podobná spolupráce není ve světě sportovních automobilů žádnou novinkou, ostatně nedávno představená Toyota Supra byla vyvíjena ve spolupráci s BMW, které na stejném podvozku představí novou generaci svého roadsteru Z4. V obou případech jsme ale zatím viděli pouze koncepty (které ale podle automobilek nejsou příliš vzdáleny finální podobě).
Informace o spolupráci Nissanu a automobilky Mercedes-Benz přinesl japonský magazín Response, který měl informace čerpat z webu Japanese Nostalgic Car. Právě poslední jmenovaný pak citoval "nejmenovaný evropský zdroj", podle kterého by se měl na vývoji nástupce modelu 370Z podílet právě Mercedes-Benz.
Z pohledu do historie pak víme, že spolupráce těchto automobilek není žádnou novinkou. Mercedes například pomáhal s vývojem crossoveru Infiniti QX30, který pod karoserií ukrývá platformu Mercedesu GLA. Naopak Mercedes pak Daimleru poskytl platformu Nissanu Navara, na které německá automobilka představila svůj vůbec první pick-up, model X-Class.
Podle prvních zpráv by měla nová generace modelu Z nabídnout hned dvě varianty. První by měla být osazena 2.0 litrovým přeplňovaným čtyřválcem z dílny Mercedes-Benz, zatím co druhá, výkonnější, by mohla dostat 3.0 litrový dvakrát přeplňovaný motor V6 o výkonu cca 300 koní, který bývá usazován do modelu Infiniti Q60.
Kdy se nové generace Nissanu s označením Z dočkáme a jaké číslo ponese bohužel netušíme. Jsme však rádi, že automobilka na začátku roku potvrdila, že tuhle sérii sportovních vozů nehodlá hodit přes palubu a postará se o vznik nové generace. Kdy to bude ale nikdo neupřesnil.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.