Nissan 370Z je sice stále velice zdařilým sportovním automobilem, ovšem na trhu se pohybuje již od roku 2008, což je v tomhle světě zkrátka věčnost. Stále častěji se proto spekuluje o jeho nástupci, o kterém je však sama automobilka velice tajemná. Nedávno ale unikly zajímavé informace, podle kterých by se na vývoji mohl podílet i Mercedes-Benz.
Podobná spolupráce není ve světě sportovních automobilů žádnou novinkou, ostatně nedávno představená Toyota Supra byla vyvíjena ve spolupráci s BMW, které na stejném podvozku představí novou generaci svého roadsteru Z4. V obou případech jsme ale zatím viděli pouze koncepty (které ale podle automobilek nejsou příliš vzdáleny finální podobě).
Informace o spolupráci Nissanu a automobilky Mercedes-Benz přinesl japonský magazín Response, který měl informace čerpat z webu Japanese Nostalgic Car. Právě poslední jmenovaný pak citoval "nejmenovaný evropský zdroj", podle kterého by se měl na vývoji nástupce modelu 370Z podílet právě Mercedes-Benz.
Z pohledu do historie pak víme, že spolupráce těchto automobilek není žádnou novinkou. Mercedes například pomáhal s vývojem crossoveru Infiniti QX30, který pod karoserií ukrývá platformu Mercedesu GLA. Naopak Mercedes pak Daimleru poskytl platformu Nissanu Navara, na které německá automobilka představila svůj vůbec první pick-up, model X-Class.
Podle prvních zpráv by měla nová generace modelu Z nabídnout hned dvě varianty. První by měla být osazena 2.0 litrovým přeplňovaným čtyřválcem z dílny Mercedes-Benz, zatím co druhá, výkonnější, by mohla dostat 3.0 litrový dvakrát přeplňovaný motor V6 o výkonu cca 300 koní, který bývá usazován do modelu Infiniti Q60.
Kdy se nové generace Nissanu s označením Z dočkáme a jaké číslo ponese bohužel netušíme. Jsme však rádi, že automobilka na začátku roku potvrdila, že tuhle sérii sportovních vozů nehodlá hodit přes palubu a postará se o vznik nové generace. Kdy to bude ale nikdo neupřesnil.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?