Uber už nějakou dobu experimentuje se systémy autonomního řízení, které ale zatím zkoušel pouze na speciálně upravených SUV Volvo XC90. Minulý týden se však pustil do testování nového systému, který je tentokrát umístěn na tahačích Volvo. Díky nim by se pak měla přeprava nákladu značně usnadnit a řidiči náklaďáků by si konečně mohli vychutnat více času stráveného s rodinou.
Testování systémů autonomního řízení na SUV Volvo XC90 v ulicích Kalifornie mělo poměrně neslavný osud. Již během prvního dne totiž vůz projel na červenou a zcela ignoroval chodce na přechodu před sebou. Kalifornské úřady proto Uberu povolení k testování těchto systémů sebrali a zřejmě neměli v plánu na tomto rozhodnutí cokoliv měnit.
Možnost testovat systémy autonomního řízení však Uberu nabídla Arizona a management společnosti nezaváhal. Místo opětovného nasazení SUV se však společnost rozhodla pro testování nákladních tahačů Volvo. S jejich pomocí by se pak měla usnadnit nejen kamionová doprava, ale hlavně život řidičů.
A jak má tahle novinka fungovat? Uber má v plánu vybudovat několik "překladových" stanic za městy / poblíž dálnic, kam bude náklad dovezen obyčejnými náklaďáky s řidičem z měst nebo skladišť. Na tomto místě si náklad převezme náklaďák se systémem autonomního řízení a vydá se s nákladem na dlouhou cestu k dalšímu překladovému skladišti. Řidič, který předtím přijel z města / skladiště, pak naloží náklad, který autonomní náklaďák předtím dovezl, a dokončí jeho přepravu do cílové destinace.
Dokončování přepravy řidičem může znít jako zbytečná komplikace, nicméně společnost Uber přiznává, že její systémy autonomního řízení stále poněkud zápasí s jízdou po městě. Náklaďáky jsou navíc stavěny pro pohyb po dálnicích a mimo města, kde navíc systémy pro autonomní jízdu fungují lépe a spolehlivěji. Uber však stále pracuje na zdokonalování těchto systémů.
Po neúspěchu z Kalifornie / San Francisca navíc Uber úzce spolupracuje s úřady a snaží se vše přizpůsobit požadavkům úředníků. Samotný provoz tohoto systému, který odstartoval minulý týden, by měl prozatím fungovat pouze na území Arizony, nicméně Uber doufá, že brzy se rozšíří i do dalších států USA.
Autonomní náklaďáky navíc stále mají obsluhu, která musí být připravena převzít kontrolu nad strojem. Autonomní systémy totiž stále mají svá omezení a například práce na silnicích je dokáže potrápit.
Pro lepší přehled o funkcích tohoto systému doporučujeme podívat se na videa, které Uber ke spuštění své nové služby připravil.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.