Uber už nějakou dobu experimentuje se systémy autonomního řízení, které ale zatím zkoušel pouze na speciálně upravených SUV Volvo XC90. Minulý týden se však pustil do testování nového systému, který je tentokrát umístěn na tahačích Volvo. Díky nim by se pak měla přeprava nákladu značně usnadnit a řidiči náklaďáků by si konečně mohli vychutnat více času stráveného s rodinou.
Testování systémů autonomního řízení na SUV Volvo XC90 v ulicích Kalifornie mělo poměrně neslavný osud. Již během prvního dne totiž vůz projel na červenou a zcela ignoroval chodce na přechodu před sebou. Kalifornské úřady proto Uberu povolení k testování těchto systémů sebrali a zřejmě neměli v plánu na tomto rozhodnutí cokoliv měnit.
Možnost testovat systémy autonomního řízení však Uberu nabídla Arizona a management společnosti nezaváhal. Místo opětovného nasazení SUV se však společnost rozhodla pro testování nákladních tahačů Volvo. S jejich pomocí by se pak měla usnadnit nejen kamionová doprava, ale hlavně život řidičů.
A jak má tahle novinka fungovat? Uber má v plánu vybudovat několik "překladových" stanic za městy / poblíž dálnic, kam bude náklad dovezen obyčejnými náklaďáky s řidičem z měst nebo skladišť. Na tomto místě si náklad převezme náklaďák se systémem autonomního řízení a vydá se s nákladem na dlouhou cestu k dalšímu překladovému skladišti. Řidič, který předtím přijel z města / skladiště, pak naloží náklad, který autonomní náklaďák předtím dovezl, a dokončí jeho přepravu do cílové destinace.
Dokončování přepravy řidičem může znít jako zbytečná komplikace, nicméně společnost Uber přiznává, že její systémy autonomního řízení stále poněkud zápasí s jízdou po městě. Náklaďáky jsou navíc stavěny pro pohyb po dálnicích a mimo města, kde navíc systémy pro autonomní jízdu fungují lépe a spolehlivěji. Uber však stále pracuje na zdokonalování těchto systémů.
Po neúspěchu z Kalifornie / San Francisca navíc Uber úzce spolupracuje s úřady a snaží se vše přizpůsobit požadavkům úředníků. Samotný provoz tohoto systému, který odstartoval minulý týden, by měl prozatím fungovat pouze na území Arizony, nicméně Uber doufá, že brzy se rozšíří i do dalších států USA.
Autonomní náklaďáky navíc stále mají obsluhu, která musí být připravena převzít kontrolu nad strojem. Autonomní systémy totiž stále mají svá omezení a například práce na silnicích je dokáže potrápit.
Pro lepší přehled o funkcích tohoto systému doporučujeme podívat se na videa, které Uber ke spuštění své nové služby připravil.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?