Uber už nějakou dobu experimentuje se systémy autonomního řízení, které ale zatím zkoušel pouze na speciálně upravených SUV Volvo XC90. Minulý týden se však pustil do testování nového systému, který je tentokrát umístěn na tahačích Volvo. Díky nim by se pak měla přeprava nákladu značně usnadnit a řidiči náklaďáků by si konečně mohli vychutnat více času stráveného s rodinou.
Testování systémů autonomního řízení na SUV Volvo XC90 v ulicích Kalifornie mělo poměrně neslavný osud. Již během prvního dne totiž vůz projel na červenou a zcela ignoroval chodce na přechodu před sebou. Kalifornské úřady proto Uberu povolení k testování těchto systémů sebrali a zřejmě neměli v plánu na tomto rozhodnutí cokoliv měnit.
Možnost testovat systémy autonomního řízení však Uberu nabídla Arizona a management společnosti nezaváhal. Místo opětovného nasazení SUV se však společnost rozhodla pro testování nákladních tahačů Volvo. S jejich pomocí by se pak měla usnadnit nejen kamionová doprava, ale hlavně život řidičů.
A jak má tahle novinka fungovat? Uber má v plánu vybudovat několik "překladových" stanic za městy / poblíž dálnic, kam bude náklad dovezen obyčejnými náklaďáky s řidičem z měst nebo skladišť. Na tomto místě si náklad převezme náklaďák se systémem autonomního řízení a vydá se s nákladem na dlouhou cestu k dalšímu překladovému skladišti. Řidič, který předtím přijel z města / skladiště, pak naloží náklad, který autonomní náklaďák předtím dovezl, a dokončí jeho přepravu do cílové destinace.
Dokončování přepravy řidičem může znít jako zbytečná komplikace, nicméně společnost Uber přiznává, že její systémy autonomního řízení stále poněkud zápasí s jízdou po městě. Náklaďáky jsou navíc stavěny pro pohyb po dálnicích a mimo města, kde navíc systémy pro autonomní jízdu fungují lépe a spolehlivěji. Uber však stále pracuje na zdokonalování těchto systémů.
Po neúspěchu z Kalifornie / San Francisca navíc Uber úzce spolupracuje s úřady a snaží se vše přizpůsobit požadavkům úředníků. Samotný provoz tohoto systému, který odstartoval minulý týden, by měl prozatím fungovat pouze na území Arizony, nicméně Uber doufá, že brzy se rozšíří i do dalších států USA.
Autonomní náklaďáky navíc stále mají obsluhu, která musí být připravena převzít kontrolu nad strojem. Autonomní systémy totiž stále mají svá omezení a například práce na silnicích je dokáže potrápit.
Pro lepší přehled o funkcích tohoto systému doporučujeme podívat se na videa, které Uber ke spuštění své nové služby připravil.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.