Uber už nějakou dobu experimentuje se systémy autonomního řízení, které ale zatím zkoušel pouze na speciálně upravených SUV Volvo XC90. Minulý týden se však pustil do testování nového systému, který je tentokrát umístěn na tahačích Volvo. Díky nim by se pak měla přeprava nákladu značně usnadnit a řidiči náklaďáků by si konečně mohli vychutnat více času stráveného s rodinou.
Testování systémů autonomního řízení na SUV Volvo XC90 v ulicích Kalifornie mělo poměrně neslavný osud. Již během prvního dne totiž vůz projel na červenou a zcela ignoroval chodce na přechodu před sebou. Kalifornské úřady proto Uberu povolení k testování těchto systémů sebrali a zřejmě neměli v plánu na tomto rozhodnutí cokoliv měnit.
Možnost testovat systémy autonomního řízení však Uberu nabídla Arizona a management společnosti nezaváhal. Místo opětovného nasazení SUV se však společnost rozhodla pro testování nákladních tahačů Volvo. S jejich pomocí by se pak měla usnadnit nejen kamionová doprava, ale hlavně život řidičů.
A jak má tahle novinka fungovat? Uber má v plánu vybudovat několik "překladových" stanic za městy / poblíž dálnic, kam bude náklad dovezen obyčejnými náklaďáky s řidičem z měst nebo skladišť. Na tomto místě si náklad převezme náklaďák se systémem autonomního řízení a vydá se s nákladem na dlouhou cestu k dalšímu překladovému skladišti. Řidič, který předtím přijel z města / skladiště, pak naloží náklad, který autonomní náklaďák předtím dovezl, a dokončí jeho přepravu do cílové destinace.
Dokončování přepravy řidičem může znít jako zbytečná komplikace, nicméně společnost Uber přiznává, že její systémy autonomního řízení stále poněkud zápasí s jízdou po městě. Náklaďáky jsou navíc stavěny pro pohyb po dálnicích a mimo města, kde navíc systémy pro autonomní jízdu fungují lépe a spolehlivěji. Uber však stále pracuje na zdokonalování těchto systémů.
Po neúspěchu z Kalifornie / San Francisca navíc Uber úzce spolupracuje s úřady a snaží se vše přizpůsobit požadavkům úředníků. Samotný provoz tohoto systému, který odstartoval minulý týden, by měl prozatím fungovat pouze na území Arizony, nicméně Uber doufá, že brzy se rozšíří i do dalších států USA.
Autonomní náklaďáky navíc stále mají obsluhu, která musí být připravena převzít kontrolu nad strojem. Autonomní systémy totiž stále mají svá omezení a například práce na silnicích je dokáže potrápit.
Pro lepší přehled o funkcích tohoto systému doporučujeme podívat se na videa, které Uber ke spuštění své nové služby připravil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.