Automobilka Mercedes-Benz již několikrát výrazně přispěla k bezpečnosti na silnicích, přičemž většina z jejích inovativních patentů se poprvé představila pod kapotou modelů z řady S-Class. Poslední generace této prémiové řady pak opět přináší inovativní způsob, jak zabránit tragédiím na silnicích: světlomety se systémem Digital Light
Na kvalitu světlometů jsme si u Mercedesu nikdy nemuseli stěžovat, ovšem s novým systémem "Digital Light", který Daimler vložil do některých kusů Mercedes-Maybach třídy S, by se obraz běžných silnic mohl výrazně změnit - a to v tom nejlepší slova smyslu.
Celý systém se skládá z milionů světelných pixelů v každém světlometu, které mohou být prostřednictvím palubního počítače samostatně ovládány. Světlomety tak mohou přímo před vaším vozem vykouzlit různé symboly, které vás mohou upozornit třeba na chodce či blížící se zatáčku.
Systém Digital Light navíc přebírá i funkci tzv. automatického ovládání dálkových světlometů. Namísto kompletního vypnutí dálkových světel systém pouze "zhasne" ty paprsky, které by mohly protijedoucí vozidlo oslňovat. To je ovšem stále pouze vrchol ledovce.
Jak už jsme výše zmínili, systém dokáže pomocí ovládání jednotlivých pixelů vytvářet různé obrazce přímo před automobilem, díky čemuž může fungovat jako Head-up (průhledový) displej, který běžně promítá informace na čelní sklo. Můžete tedy dostat varování před namrzlou vozovkou v podobě sněhové vločky nebo upozornění na automobil ve slepém úhlu. Kromě toho by světlomety mohly umět zvýraznit jízdní pruhy, nebo zobrazit vzdálenost od automobilu jedoucího před vámi. Kompletní rozsah funkcí bude záviset jen na kreativitě techniků automobilky.
Jeden z takto vylepšených Mercedesů-Maybach, který ukrývá ve svých světlometech přes dva miliony zářících pixelů, je nyní vystaven i na autosalonu v Ženevě.Na konci týdne však bude z výstavy stažen a předán do užívání.
A pokud se tato technika osvědčí i v praxi, do pár let se možná dočkáme jejího zavedení i do modelů nižších tříd, případně ve světlometech jiných automobilek. V tom ale nechceme předjímat..
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.