Automobilka Mercedes-Benz již několikrát výrazně přispěla k bezpečnosti na silnicích, přičemž většina z jejích inovativních patentů se poprvé představila pod kapotou modelů z řady S-Class. Poslední generace této prémiové řady pak opět přináší inovativní způsob, jak zabránit tragédiím na silnicích: světlomety se systémem Digital Light
Na kvalitu světlometů jsme si u Mercedesu nikdy nemuseli stěžovat, ovšem s novým systémem "Digital Light", který Daimler vložil do některých kusů Mercedes-Maybach třídy S, by se obraz běžných silnic mohl výrazně změnit - a to v tom nejlepší slova smyslu.
Celý systém se skládá z milionů světelných pixelů v každém světlometu, které mohou být prostřednictvím palubního počítače samostatně ovládány. Světlomety tak mohou přímo před vaším vozem vykouzlit různé symboly, které vás mohou upozornit třeba na chodce či blížící se zatáčku.
Systém Digital Light navíc přebírá i funkci tzv. automatického ovládání dálkových světlometů. Namísto kompletního vypnutí dálkových světel systém pouze "zhasne" ty paprsky, které by mohly protijedoucí vozidlo oslňovat. To je ovšem stále pouze vrchol ledovce.
Jak už jsme výše zmínili, systém dokáže pomocí ovládání jednotlivých pixelů vytvářet různé obrazce přímo před automobilem, díky čemuž může fungovat jako Head-up (průhledový) displej, který běžně promítá informace na čelní sklo. Můžete tedy dostat varování před namrzlou vozovkou v podobě sněhové vločky nebo upozornění na automobil ve slepém úhlu. Kromě toho by světlomety mohly umět zvýraznit jízdní pruhy, nebo zobrazit vzdálenost od automobilu jedoucího před vámi. Kompletní rozsah funkcí bude záviset jen na kreativitě techniků automobilky.
Jeden z takto vylepšených Mercedesů-Maybach, který ukrývá ve svých světlometech přes dva miliony zářících pixelů, je nyní vystaven i na autosalonu v Ženevě.Na konci týdne však bude z výstavy stažen a předán do užívání.
A pokud se tato technika osvědčí i v praxi, do pár let se možná dočkáme jejího zavedení i do modelů nižších tříd, případně ve světlometech jiných automobilek. V tom ale nechceme předjímat..
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?