První test letních pneumatik! Co nás v obchodech letos čeká?

-mao / AutoRoad.cz, 23. února 2018, 11:43 Aktualizováno 23.2.2018, 12:22 Google+

První test letních pneumatik přináší tradičně magazín Autobild, když zkouší brzdnou dráhu na mokru a suchu. Letos se testu zúčastnilo 51 dezénů v rozměru 195/65 R15. Z nich pouze 20 postupuje k dalším disciplínám. Překvapení pro rok 2018 se jmenuje Firestone, když skončil na 3. místě. Nejlépe brzdí pneumatika od Hankooku a český zástupce Barum obsadil solidní 21. místo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Test pneumatik: Continental PremiumContact 5

Test pneumatik: Continental PremiumContact 5 | foto: pneumatiky.cz

Sdílejte článek

Metodika byla jednoduchá: Automobil brzdil z rychlosti 100 km/hod na suchu a z rychlosti 80 km/hod na mokrém asfaltu. Jakmile zastavil, komisaři změřili obě brzdné dráhy, sečetli je a sestavili žebříček. Výhodou takového porovnání je jednoduchost a objektivita. Pokud s pneumatikou nedokážete včas zabrzdit, nezajímá vás ochrana proti aquaplaningu nebo její chování v zatáčkách.

Pro české řidiče je test zajímavý i proto, že rozměr 195/65 R15 je na našich silnicích s přehledem nejrozšířenější. Obouvá ho Škoda Fabia i Octavia, Volkswagen Golf, Ford Fiesta nebo Focus atd. Nyní už ale jednotlivé výsledky s komentáři k TOP 5.

Hankook Ventus Prime 3 (mokro: 35,2 m, sucho: 34,5 m, celkem: 69,7 m)

img-responsive

Test pneumatik: Hankook Ventus Prime 3 | foto: pneumatiky.cz

Hankook už dávno není neznámá značka. Jihokorejské dezény ukazují dlouhodobý technologický progres, navíc za rozumnou cenu. „Mezi českými řidiči jde o populárního výrobce, který nabízí výborný poměr ceny a výkonu. Navíc dokáže nabídnout i přiměřeně sportovní projev,“ říká Vojtěch Schwangmaier, ředitel e-shopu Pneumatiky.cz

Bridgestone Turanza T005 (34,3 m + 35,7 m = 70 m)

img-responsive

Test pneumatik: Bridgestone Turanza T005 | foto: pneumatiky.cz

Nová generace pneumatik nahrazuje dezén Turanza T001 EVO a od nástupce se dají čekat velké věci. „Turanza T005 je tak dobrá, že ji mnoho prémiových výrobců zařadilo do prvovýbavy svých vozů. Kvality potvrdila nejlepším výsledkem na suchu a v dalších testech ji nepochybně budeme vídat na medailových pozicích,“ očekává Schwangmaier z Pneumatiky.cz.

Firestone Roadhawk (36,5 m + 35,2 m = 71,7 m)

Neprémiová značka, prémiové výsledky. To je vystoupení dezénu Roadhawk. Když ale dodáme, že značka patří do koncernu Bridgestone, je vše o něco jasnější. Sdílení technologií je v takovém případě běžné a vy máte jistotu, že si za dostupnou cenu kupujete o třídu vyšší kvalitu. Ať už bude působení v druhé části testu jakékoliv, brzdný výkon je silnou stránkou této gumy.

Pirelli Cinturato P1 Verde (36 m + 36,2 m = 72,2 m)

img-responsive

Test pneumatik: Pirelli Cinturato P1 Verde | foto: pneumatiky.cz

Čtvrté místo patří italské prémiové značce. „Právě v menších rozměrech patří Cinturato P1 Verde mezi TOP pneumatiky v segmentu. A jakkoliv je Pirelli spojeno hlavně se sportovním projevem, nabídne tento dezén i přiměřeně komfortní jízdu,“ vyjmenovává kvality Schwangmaier.

Continental PremiumContact 5 (36 m+ 36,4 m = 72,4 m)

img-responsive

Test pneumatik:Continental PremiumContact 5 | foto: pneumatiky.cz

Historicky jeden z neúspěšnějších letních dezénů německé značky. Klíčem k úspěchu je pro ni vyrovnanost ve všech disciplínách bez nějaké slabiny. A jakkoliv je dezén na trhu již několik let, díky drobným inovacím na úrovni směsi má stále co nabídnout. Nikoho by nemohlo překvapit, kdyby z pátého místa vystoupal ještě výš.

Další umístění:

  • Falken Ziex ZE310 (35,9 m+ 36,7 m = 72,6 m)
  • Uniroyal RainExpert (34,5 m+ 38,7 m = 73,2 m)
  • Dunlop Sport BluResponse (37,3 m+ 36, m = 73,3 m)
  • Maxxis Premitra HP5 (38,1 m+ 35,6 m = 73,7 m)
  • Vredestein Sportrac 5 (37 m+ 36,8 m = 73,8 m)
  • Goodyear EfficientGrip Performance (37,6 m+ 37,5 m = 75,1 m)
  • Infinity Ecosis (37 m+ 38,1 m = 75,1 m)
  • Cooper Zeon CS8 (37,5 m+ 37,7 m = 75,2 m)
  • Nokian Line (38 m+ 37,5 m = 75,5 m)
  • Michelin Energy Saver+ (38,7 m+ 36,4 m = 76,2 m)
  • Avon ZV7 (38,2 m+ 38,3 m = 76,5 m)
  • Fulda EcoControl HP (39,6 m+ 37 m = 76,6 m)
  • Kleber Dynaxer HP 3 (37,7 m+ 39,2 m = 76,9 m)
  • Giti Synergy E1 (39,2 m+ 37,9 m = 77,1 m)
  • BF Goodrich g-Grip (39,1 m+ 38,3 m = 77,4 m)

Barum těsně neprošel, poslední místa patří čínským značkám

img-responsive

Test pneumatik: Barum Brillantis 2 | foto: pneumatiky.cz

Na smolném 21. místě skončil český zástupce Barum Brillantis 2. Na mokru zastavil na 38,3 m a na suchu na 39,4 m. O pouhých 30 cm tak neprošel do dalších bojů. „I tak je umístění v horní polovině zasloužené, když Barum patří k nejlevnějším zástupcům ve většině testů. Letos bude mít ještě dost možností uspět,“ hodnotí výkon českého zástupce Schwangmaier z e-shopu Pneumatiky.cz. Sítem bohužel neprošly ani další populární značky, například Semperit, Matador, Debica nebo Sava.

5-metrový rozdíl mezi vítězem a 20. místem je důvod k zamyšlení nad výběrem letních pneumatik. Jako z jiného světa pak působí číslo 93,1 m, což je součet brzdných drah nejhorší pneumatiky Fortuna G745. Podobně katastrofické výsledky si připsaly i pneumatiky Rotalla, Goodride, GT Radial nebo Hifly. A pokud pro vás není 5 m dostatečný argument, připomínáme, že přechod pro chodce má šířku 3-4 metry.

Google+ Vytisknout

Diskuze: První test letních pneumatik! Co nás v obchodech letos čeká?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda 105/120 se ve Velké Británii prodávala pod označením Estelle

Nejhorší automobily světa? V nelichotivém žebříčku se umístila česká Škodovka

Moskvič 2144 Istra

Tragédie místo úspěchu? Moskvič měl dostat Sověty na úroveň Západu, něco se ale stalo

Toyota Mirai

Vodík jako palivo budoucnosti? Nová Toyota Mirai brzy strčí elektromobily do kapsy

Podpis Chucka Norrise udělal z obyčejné Toyoty Tacoma akčního hrdinu

Auto s podpisem Chucka Norrise? Z obyčejné Toyoty se rázem stala filmová hvězda

Ilustrační foto

Jak co nejlépe šetřit palivo? Na rychlosti záleží víc, než si myslíte

Nürburgring

Chystáte se na Nürburgring? Na tohle si dejte pozor, může se to stát každému

Jeremy Clarkson

Motivace podle Jeremy Clarksona? Tohle by chtěl před maturitou slyšet snad každý

Jednoduchá výroba nouzového navijáku, se který můžete například vyprostit zapadlý automobil

Uvízlé auto a naviják nikde? S tímto trikem se dostanete z každého maléru

Škoda Octavia RS245 se výraznou měrou podílela na stanovení nového světového rekordu

Je možné chytit letící šíp z auta? S nejvýkonnější Octavií žádný problém

Prototyp Mercedesu GLE poodhaluje svou techniku

Tancující Mercedes? Zapomeňte na módní doplněk, tohle hopsání patří do terénu

reklama
reklama

Doporučujeme

Audi RS6 Avant Project Phoenix

Známý lyžař se pochlubil novou Audi. Má dvě tváře, 705 koní a neskutečný zvuk

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Uvízlé auto a naviják nikde? S tímto trikem se dostanete z každého maléru

  2. TEST: Škoda Superb 1.8T Laurin & Klement: luxusní cestování bez klapotu dieselu stále dává smysl

  3. Poklady z tajemné garáže? 20 let ukrývané Lamborghini odhalilo svou cenu

  4. Věříte trikům na snížení spotřeby paliva? Těmto se budete divit

  5. Jezdit po dálnici bez známky? Jde to, ale tohle musíte vědět

  6. Nový trik zlodějů aut? Na tohle si dávejte dobrý pozor

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud