Před několika týdny se na internetu objevily fotografie, na kterých je zachycena Tesla Model 3, jejíž řidič narazil v rychlosti okolo 96 km/h do stojícího automobilu na. První reakce bezpečnost vozu vychvalovaly, ovšem s odstupem času začínají na povrch vyplouvat detaily, které již nejsou tak pozitivní.
První skutečně vážná nehoda Tesly Model 3 se odehrála před několika týdny, kdy řidič černého elektromobilu narazil v rychlosti 60 mph (cca 96 km/h) do stojícího vozu. Fotografie vozu, jehož přední část byla značně poškozená, pak během pár hodin skončily na téměř každém motoristickém webu či fóru. Včetně amerického Redditu.
A právě na Redditu se před časem objevila i reakce samotného řidiče vozu, který z nehody vyvázl bez vážnějších poranění. Během nehody však přišel na pochybení, se kterým by automobilka nejspíš měla co nejrychleji něco udělat. Začněme ale popořadě.
Řidič modré Tesly nejprve vychválil její kvalitu, neboť jak mu na místě nehody řekli záchranáři, ve většině jiných aut by dopadl podstatně hůř a možná by ani nepřežil. Takhle ale skončil pouze s nateklým kotníkem, do kterého se uhodil o jeden z pedálů. Krátce po nehodě si tak prý okamžitě objednal novou Teslu Model 3.
Jeho stížnost však směřuje na centrální displej, který v Modelu 3 zobrazuje všechny informace. Během nehody totiž jeho spolujezdkyně do displeje narazila rukou, což vedlo k jeho roztříštění. Spolujezdkyně utržila poměrně ošklivé řezné rány na ruce a displej se nedal použít. Displej je přitom potřeba i k otevření schránky před spolujezdcem, kde měl majitel vozu uloženy dokumenty pro pojišťovnu. Navzdory tomu však řidič označil vůz za fenomenální a dodal, že Tesle vděčí za svůj život.
Adding software feature to open glovebox automatically when car comes to a stop after a crash. Will look at bonding a thin plastic sheet to the front or back of screen.
— Elon Musk (@elonmusk) 16. února 2018
Tato zpráva neunikla ani Elonu Muskovi, výkonnému řediteli Tesly, který na Twitteru zareagoval během pár hodin. Podle jeho slov už se společnost na problém zaměřila a hodlá ho vyřešit potažením displeje tenkou plastovou folií, která zabrání roztříštění. Pomocí soft-ware úprav pak také dojde na modifikaci otvírání schránky, která se po nehodě sama automaticky otevře.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.