Před několika týdny se na internetu objevily fotografie, na kterých je zachycena Tesla Model 3, jejíž řidič narazil v rychlosti okolo 96 km/h do stojícího automobilu na. První reakce bezpečnost vozu vychvalovaly, ovšem s odstupem času začínají na povrch vyplouvat detaily, které již nejsou tak pozitivní.
První skutečně vážná nehoda Tesly Model 3 se odehrála před několika týdny, kdy řidič černého elektromobilu narazil v rychlosti 60 mph (cca 96 km/h) do stojícího vozu. Fotografie vozu, jehož přední část byla značně poškozená, pak během pár hodin skončily na téměř každém motoristickém webu či fóru. Včetně amerického Redditu.
A právě na Redditu se před časem objevila i reakce samotného řidiče vozu, který z nehody vyvázl bez vážnějších poranění. Během nehody však přišel na pochybení, se kterým by automobilka nejspíš měla co nejrychleji něco udělat. Začněme ale popořadě.
Řidič modré Tesly nejprve vychválil její kvalitu, neboť jak mu na místě nehody řekli záchranáři, ve většině jiných aut by dopadl podstatně hůř a možná by ani nepřežil. Takhle ale skončil pouze s nateklým kotníkem, do kterého se uhodil o jeden z pedálů. Krátce po nehodě si tak prý okamžitě objednal novou Teslu Model 3.
Jeho stížnost však směřuje na centrální displej, který v Modelu 3 zobrazuje všechny informace. Během nehody totiž jeho spolujezdkyně do displeje narazila rukou, což vedlo k jeho roztříštění. Spolujezdkyně utržila poměrně ošklivé řezné rány na ruce a displej se nedal použít. Displej je přitom potřeba i k otevření schránky před spolujezdcem, kde měl majitel vozu uloženy dokumenty pro pojišťovnu. Navzdory tomu však řidič označil vůz za fenomenální a dodal, že Tesle vděčí za svůj život.
Adding software feature to open glovebox automatically when car comes to a stop after a crash. Will look at bonding a thin plastic sheet to the front or back of screen.
— Elon Musk (@elonmusk) 16. února 2018
Tato zpráva neunikla ani Elonu Muskovi, výkonnému řediteli Tesly, který na Twitteru zareagoval během pár hodin. Podle jeho slov už se společnost na problém zaměřila a hodlá ho vyřešit potažením displeje tenkou plastovou folií, která zabrání roztříštění. Pomocí soft-ware úprav pak také dojde na modifikaci otvírání schránky, která se po nehodě sama automaticky otevře.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.