Před několika týdny se na internetu objevily fotografie, na kterých je zachycena Tesla Model 3, jejíž řidič narazil v rychlosti okolo 96 km/h do stojícího automobilu na. První reakce bezpečnost vozu vychvalovaly, ovšem s odstupem času začínají na povrch vyplouvat detaily, které již nejsou tak pozitivní.
První skutečně vážná nehoda Tesly Model 3 se odehrála před několika týdny, kdy řidič černého elektromobilu narazil v rychlosti 60 mph (cca 96 km/h) do stojícího vozu. Fotografie vozu, jehož přední část byla značně poškozená, pak během pár hodin skončily na téměř každém motoristickém webu či fóru. Včetně amerického Redditu.
A právě na Redditu se před časem objevila i reakce samotného řidiče vozu, který z nehody vyvázl bez vážnějších poranění. Během nehody však přišel na pochybení, se kterým by automobilka nejspíš měla co nejrychleji něco udělat. Začněme ale popořadě.
Řidič modré Tesly nejprve vychválil její kvalitu, neboť jak mu na místě nehody řekli záchranáři, ve většině jiných aut by dopadl podstatně hůř a možná by ani nepřežil. Takhle ale skončil pouze s nateklým kotníkem, do kterého se uhodil o jeden z pedálů. Krátce po nehodě si tak prý okamžitě objednal novou Teslu Model 3.
Jeho stížnost však směřuje na centrální displej, který v Modelu 3 zobrazuje všechny informace. Během nehody totiž jeho spolujezdkyně do displeje narazila rukou, což vedlo k jeho roztříštění. Spolujezdkyně utržila poměrně ošklivé řezné rány na ruce a displej se nedal použít. Displej je přitom potřeba i k otevření schránky před spolujezdcem, kde měl majitel vozu uloženy dokumenty pro pojišťovnu. Navzdory tomu však řidič označil vůz za fenomenální a dodal, že Tesle vděčí za svůj život.
Adding software feature to open glovebox automatically when car comes to a stop after a crash. Will look at bonding a thin plastic sheet to the front or back of screen.
— Elon Musk (@elonmusk) 16. února 2018
Tato zpráva neunikla ani Elonu Muskovi, výkonnému řediteli Tesly, který na Twitteru zareagoval během pár hodin. Podle jeho slov už se společnost na problém zaměřila a hodlá ho vyřešit potažením displeje tenkou plastovou folií, která zabrání roztříštění. Pomocí soft-ware úprav pak také dojde na modifikaci otvírání schránky, která se po nehodě sama automaticky otevře.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.