Vozy Alfa Romeo jsou úchvatné po stránce designu i techniky, ovšem všechno nadšení okamžitě vyprchá, jakmile se zastaví . Což se děje bohužel poměrně často. S novými modely se zdálo, že automobilka už se pověsti o nespolehlivosti zbaví, nicméně nový maskovaný model si postavil hlavu a zastavil se uprostřed křižovatky.
Svým způsobem je to skutečná tragédie, neboť vozy značky Alfa Rome mají svůj nezaměnitelný šarm, krásně se na ně dívá, příjemně se v nich sedí a na silnici dokáží často vykouzlit úsměv řidiči i okolí. Pověsti o tragické spolehlivosti se ale s automobilkou táhnou už dlouhé roky a moc se na tom zatím nemění.
Dokonce i nová Alfa Romeo Giulia, jakkoliv je ve světě vychvalovaná a stavěná na piedestal po bok německých prémiových sedanů, potrápila nejednoho majitele či motoristického redaktora svou svéhlavostí. A té se evidentně nezbavilo ani kompaktní SUV Stelvio, jak ukazují záběry z Los Angeles.
Dvojice motoristických nadšenců Chris a Wes totiž byla svědky situace, jak zcela nová Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio v před-produkční verzi zablokovala křižovatku na rušném Sunset Boulevard v Los Angeles. Jako správní nadšenci tedy Chris a Wes nezaváhali a udělali mnoho fotek, které následně zveřejnil web Jalopnik.
Vůz, který zůstal na kraji křižovatky, nakonec lidé z automobilky zakryli plachtou, ovšem zadní část museli nechat odkrytou kvůli výstražným světlům. Právě díky této odkryté části se pak víceméně s jistotou podařilo odhalit pod plachtou právě Alfu Romeo.
Samozřejmě je jasné, že v před-produkční variantě se dá od vozidla čekat kdeco a podobné pochybení je snadno omluvitelné, ovšem v případě Alfy Romeo je každé podobné zaváhání ostře sledované.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?