Vozy Alfa Romeo jsou úchvatné po stránce designu i techniky, ovšem všechno nadšení okamžitě vyprchá, jakmile se zastaví . Což se děje bohužel poměrně často. S novými modely se zdálo, že automobilka už se pověsti o nespolehlivosti zbaví, nicméně nový maskovaný model si postavil hlavu a zastavil se uprostřed křižovatky.
Svým způsobem je to skutečná tragédie, neboť vozy značky Alfa Rome mají svůj nezaměnitelný šarm, krásně se na ně dívá, příjemně se v nich sedí a na silnici dokáží často vykouzlit úsměv řidiči i okolí. Pověsti o tragické spolehlivosti se ale s automobilkou táhnou už dlouhé roky a moc se na tom zatím nemění.
Dokonce i nová Alfa Romeo Giulia, jakkoliv je ve světě vychvalovaná a stavěná na piedestal po bok německých prémiových sedanů, potrápila nejednoho majitele či motoristického redaktora svou svéhlavostí. A té se evidentně nezbavilo ani kompaktní SUV Stelvio, jak ukazují záběry z Los Angeles.
Dvojice motoristických nadšenců Chris a Wes totiž byla svědky situace, jak zcela nová Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio v před-produkční verzi zablokovala křižovatku na rušném Sunset Boulevard v Los Angeles. Jako správní nadšenci tedy Chris a Wes nezaváhali a udělali mnoho fotek, které následně zveřejnil web Jalopnik.
Vůz, který zůstal na kraji křižovatky, nakonec lidé z automobilky zakryli plachtou, ovšem zadní část museli nechat odkrytou kvůli výstražným světlům. Právě díky této odkryté části se pak víceméně s jistotou podařilo odhalit pod plachtou právě Alfu Romeo.
Samozřejmě je jasné, že v před-produkční variantě se dá od vozidla čekat kdeco a podobné pochybení je snadno omluvitelné, ovšem v případě Alfy Romeo je každé podobné zaváhání ostře sledované.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?