Že je střecha jedním z nejdůležitějších prvků pro strukturální pevnost celé karoserie už jsme několikrát zdůrazňovali, nicméně teď se můžeme v praxi podívat na test, jakým se tuhost střechy měří a zkouší. Tedy konkrétně jaké zařízení používá americká organizace IIHS
Americký Insurance Institute for Highway Safety (tzv. IIHS) je organizací, která provádí na automobilech zhruba stejné pokusy, jako evropská organizace Euro NCAP. Cílem je pak samozřejmě zjistit jakou míru bezpečí automobil nabízí cestujícím a jak kvalitně je konstruován.
Podle některých názorů jsou měření a pokusy pořádané americkou IIHS ještě komplexnější a přesnější než ty, které provádí nám dobře známá Euro NCAP. Tím ale zabíháme až příliš do detailu, pojďme se raději podívat, jak probíhá samotné měření pevnosti střechy.
K tomu IIHS používá speciální hydraulický "lis", který rovnoměrně tlačí na střechu automobilu nad sedadlem řidiče a průběžně měří, jakou sílu musí vynaložit k prvnímu povolení / kompletnímu promáčknutí střechy, přičemž pokaždé dojde k promáčknutí alespoň o cca 12.7 cm. Jediným rozdílem je pak síla, jakou k tomu musí stroj vyvinout.
Jako skvělý příklad rozdílné tuhosti karoserie pak IIHS pořídila video, na kterém srovnává VW Tiguan z roku 2009 s Kia Sportage z roku 2008. Na obě vozidla mohl být vyvinut maximální tlak 6.8 tuny, přičemž střecha Tiguanu se promáčkla o 5.1 centimetru, zatímco U Sportage se jednalo o 38.1 cm, což by řidiči zajistilo zcela nový účes.
Kromě testování tuhosti střech si však tuhle hračku dokážeme skvěle představit i ve filmech s Jamesem Bondem. Jak totiž všichni dobře víme, každý správný padouch z Bondovky si chce smrt agenta 007 vychutnat pomalu, ať už jde o řezání laserem nebo předhození žralokům.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.