Velké těžké stroje, vysoký výkon, náhon zadních kol a žalostné pneumatiky - asi tak se dají shrnout americké vozy vyráběné v průběhu šedesátých let. Není proto divu, že první automobilkou prodávající "automatické sněhové řetězy" se stal právě americký Chevrolet, jehož zlepšovák měl velký potenciál. U zákazníků se však bohužel neujal
Američané zažívají v posledních týdnech obzvláště krutou zimu, která už si vyžádala svou daň na stovkách pomačkaných náraznících, poškozených podvozcích a obouchaných karoseriích. Není proto divu, že se řada Američanů dívá zpět do historie na výmysly, kterými jejich předci pohrdli.
Jedním z těch kdysi nedoceněných výmyslů byl i systém tekutých sněhových řetězů, které se daly aplikovat z interiéru vozu. Nemyslíme tím však žádné vyklánění se z okénka a riskování úrazu. Chevrolet totiž přišel se systémem, který působil jak z jiného světa. Po zmáčknutí tlačítka totiž došlo k aplikaci tekutých řetězů na pneumatiky a řidič tak dostal mnohonásobně větší přilnavost i na ledu.Tak alespoň hovoří reklamní spot na příplatkovou výbavu vozů Chevrolet z roku 1969, který před časem zveřejnil web Jalopnik.
Příplatková výbava s označením "V75" byla dostupná prakticky pro všechny automobily Chevrolet z roku 1969, tedy s výjimkou modelů kombi a El Camino, kam nebylo možné tyto systémy schovat. Jak dobře tyto systémy fungovaly bohužel nevíme, ovšem jejich budoucnost zabil nezájem ze strany zákazníků. Podle webu Hagerty však bylo tímto systémem vybaveno během roku pouze 2600 automobilů.
Z dnešního pohledu je však nápad Chevroletu skutečně úctyhodný, zvlášť vezmeme li v úvahu jak primitivní byly tehdy pneumatiky a asistenční systémy ve vozech. V dnešních dnech je však jasné, že kvalitní zimní pneumatiky odvedou několikanásobně lepší práci, než podobné "tekuté sněhové řetězy".
Podle některých majitelů výkonných modelů Chevelle však nemuselo být špatným nápadem umístit do prostoru s nádobkou na aerosol dýmovnici či stroj na dým a předvádět tak "působivé pálení gum" na stisknutí jediného tlačítka.
Vraťme se ale k samotnému Chevroletu, pro který bylo dobro jeho zákazníků vždy na prvním místě, jak dokazuje dobová reklama. Kromě automatických tekutých sněhových řetězů na tlačítko nabízela automobilka i vyhřívání zadního skla, topení udržující teplotu nebo chytrý zámek volantu a řadící páky.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?