Velké těžké stroje, vysoký výkon, náhon zadních kol a žalostné pneumatiky - asi tak se dají shrnout americké vozy vyráběné v průběhu šedesátých let. Není proto divu, že první automobilkou prodávající "automatické sněhové řetězy" se stal právě americký Chevrolet, jehož zlepšovák měl velký potenciál. U zákazníků se však bohužel neujal
Američané zažívají v posledních týdnech obzvláště krutou zimu, která už si vyžádala svou daň na stovkách pomačkaných náraznících, poškozených podvozcích a obouchaných karoseriích. Není proto divu, že se řada Američanů dívá zpět do historie na výmysly, kterými jejich předci pohrdli.
Jedním z těch kdysi nedoceněných výmyslů byl i systém tekutých sněhových řetězů, které se daly aplikovat z interiéru vozu. Nemyslíme tím však žádné vyklánění se z okénka a riskování úrazu. Chevrolet totiž přišel se systémem, který působil jak z jiného světa. Po zmáčknutí tlačítka totiž došlo k aplikaci tekutých řetězů na pneumatiky a řidič tak dostal mnohonásobně větší přilnavost i na ledu.Tak alespoň hovoří reklamní spot na příplatkovou výbavu vozů Chevrolet z roku 1969, který před časem zveřejnil web Jalopnik.
Příplatková výbava s označením "V75" byla dostupná prakticky pro všechny automobily Chevrolet z roku 1969, tedy s výjimkou modelů kombi a El Camino, kam nebylo možné tyto systémy schovat. Jak dobře tyto systémy fungovaly bohužel nevíme, ovšem jejich budoucnost zabil nezájem ze strany zákazníků. Podle webu Hagerty však bylo tímto systémem vybaveno během roku pouze 2600 automobilů.
Z dnešního pohledu je však nápad Chevroletu skutečně úctyhodný, zvlášť vezmeme li v úvahu jak primitivní byly tehdy pneumatiky a asistenční systémy ve vozech. V dnešních dnech je však jasné, že kvalitní zimní pneumatiky odvedou několikanásobně lepší práci, než podobné "tekuté sněhové řetězy".
Podle některých majitelů výkonných modelů Chevelle však nemuselo být špatným nápadem umístit do prostoru s nádobkou na aerosol dýmovnici či stroj na dým a předvádět tak "působivé pálení gum" na stisknutí jediného tlačítka.
Vraťme se ale k samotnému Chevroletu, pro který bylo dobro jeho zákazníků vždy na prvním místě, jak dokazuje dobová reklama. Kromě automatických tekutých sněhových řetězů na tlačítko nabízela automobilka i vyhřívání zadního skla, topení udržující teplotu nebo chytrý zámek volantu a řadící páky.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?