Sněhové řetězy na tlačítko? Chevrolet bojoval se zimou originálně, zákazníky však nezaujal

-mao / AutoRoad.cz, 22. ledna 2018, 13:56 Aktualizováno 22.1.2018, 14:46 Google+

Velké těžké stroje, vysoký výkon, náhon zadních kol a žalostné pneumatiky - asi tak se dají shrnout americké vozy vyráběné v průběhu šedesátých let. Není proto divu, že první automobilkou prodávající "automatické sněhové řetězy" se stal právě americký Chevrolet, jehož zlepšovák měl velký potenciál. U zákazníků se však bohužel neujal

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 28.01. 10:56) Napište svůj názor
Chevrolet nabízel již v šedesátých letech zabudované tekuté sněhové řetězy

Chevrolet nabízel již v šedesátých letech zabudované tekuté sněhové řetězy | foto: General Motors

Sdílejte článek

Američané zažívají v posledních týdnech obzvláště krutou zimu, která už si vyžádala svou daň na stovkách pomačkaných náraznících, poškozených podvozcích a obouchaných karoseriích. Není proto divu, že se řada Američanů dívá zpět do historie na výmysly, kterými jejich předci pohrdli.

Jedním z těch kdysi nedoceněných výmyslů byl i systém tekutých sněhových řetězů, které se daly aplikovat z interiéru vozu. Nemyslíme tím však žádné vyklánění se z okénka a riskování úrazu. Chevrolet totiž přišel se systémem, který působil jak z jiného světa. Po zmáčknutí tlačítka totiž došlo k aplikaci tekutých řetězů na pneumatiky a řidič tak dostal mnohonásobně větší přilnavost i na ledu.Tak alespoň hovoří reklamní spot na příplatkovou výbavu vozů Chevrolet z roku 1969, který před časem zveřejnil web Jalopnik.

Příplatková výbava s označením "V75" byla dostupná prakticky pro všechny automobily Chevrolet z roku 1969, tedy s výjimkou modelů kombi a El Camino, kam nebylo možné tyto systémy schovat. Jak dobře tyto systémy fungovaly bohužel nevíme, ovšem jejich budoucnost zabil nezájem ze strany zákazníků. Podle webu Hagerty však bylo tímto systémem vybaveno během roku pouze 2600 automobilů.

Z dnešního pohledu je však nápad Chevroletu skutečně úctyhodný, zvlášť vezmeme li v úvahu jak primitivní byly tehdy pneumatiky a asistenční systémy ve vozech. V dnešních dnech je však jasné, že kvalitní zimní pneumatiky odvedou několikanásobně lepší práci, než podobné "tekuté sněhové řetězy".

Podle některých majitelů výkonných modelů Chevelle však nemuselo být špatným nápadem umístit do prostoru s nádobkou na aerosol dýmovnici či stroj na dým a předvádět tak "působivé pálení gum" na stisknutí jediného tlačítka.

Reklama na Chevrolet Caprice z roku 1969 (1:03) | zdroj: youtube.com

Vraťme se ale k samotnému Chevroletu, pro který bylo dobro jeho zákazníků vždy na prvním místě, jak dokazuje dobová reklama. Kromě automatických tekutých sněhových řetězů na tlačítko nabízela automobilka i vyhřívání zadního skla, topení udržující teplotu nebo chytrý zámek volantu a řadící páky.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Sněhové řetězy na tlačítko? Chevrolet bojoval se zimou originálně, zákazníky však nezaujal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 28.01.2018 10:56 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tesla Model 3 ztrácí v dešti nárazník (Twitter/rithesh)

Auto jako z cukru? Podívejte se, co s Teslou Model 3 udělal průjezd prudkým deštěm

Vzácné Lamborghini Countach stojí přes 20 let ukryto v garáži spolu s dalšími skvosty

Poklady z tajemné garáže? 20 let ukrývané Lamborghini odhalilo svou cenu

Morris Mini Cooper S DeVille, kterým se v šedesátých letech proháněl Paul McCartney

Mini slavného Brouka jde do aukce! Tenhle stroj proháněl Paul McCartney zamlada

Ilustrační foto

Nový trik zlodějů aut? Na tohle si dávejte dobrý pozor

Ilustrační foto

Slunce vás může spálit i v autě. Jak se tomu vyhnout?

Tuningová společnost ABT Sportsline si pohrála se Škodou Kodiaq

Nechcete čekat na dieselový Kodiaq RS? V Německu již nabízejí benzínový ekvivalent

Příroda a doprava

Jezdit po dálnici bez známky? Jde to, ale tohle musíte vědět

Ilustrační foto

Automobily jako smartphony? Toyota odkrývá, jakým směrem se vydá budoucnost motorismu

Packard Clipper Touring Sedan, pravděpodobný vůz generála Lukase

Tajemný příběh československého Packardu? Komunisté s ním měli velký problém

Tesla Model S

Auto, kterému se zloději raději vyhýbají? Téměř každé nakonec skončí zpět u majitele

reklama
reklama

Doporučujeme

Děsivě vypadající situace na dálnici při rychlosti 144 km/h. Posádka může být vděčná za rychlé reakce řidiče

VIDEO: Ve 144 km/h ztratil kontrolu nad vozem, před katastrofou zachránily pár…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kalašnikov na dvou kolech? Nové děsivé motorky pro Putinovu kolonu

  2. Ruční brzda: Je skutečně nutné ji zatahovat pokaždé?

  3. Automatická převodovka: Jaké chyby s ní nejčastěji děláme?

  4. TEST: Škoda Superb 1.8T Laurin & Klement: luxusní cestování bez klapotu dieselu stále dává smysl

  5. Legendární dodávka kapely Aerosmith? Takhle po desetiletích pátrání dopadla

  6. Extrémní Tatra Tigon? Hasičský speciál, který se dostane kamkoliv

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud