Velké těžké stroje, vysoký výkon, náhon zadních kol a žalostné pneumatiky - asi tak se dají shrnout americké vozy vyráběné v průběhu šedesátých let. Není proto divu, že první automobilkou prodávající "automatické sněhové řetězy" se stal právě americký Chevrolet, jehož zlepšovák měl velký potenciál. U zákazníků se však bohužel neujal
Američané zažívají v posledních týdnech obzvláště krutou zimu, která už si vyžádala svou daň na stovkách pomačkaných náraznících, poškozených podvozcích a obouchaných karoseriích. Není proto divu, že se řada Američanů dívá zpět do historie na výmysly, kterými jejich předci pohrdli.
Jedním z těch kdysi nedoceněných výmyslů byl i systém tekutých sněhových řetězů, které se daly aplikovat z interiéru vozu. Nemyslíme tím však žádné vyklánění se z okénka a riskování úrazu. Chevrolet totiž přišel se systémem, který působil jak z jiného světa. Po zmáčknutí tlačítka totiž došlo k aplikaci tekutých řetězů na pneumatiky a řidič tak dostal mnohonásobně větší přilnavost i na ledu.Tak alespoň hovoří reklamní spot na příplatkovou výbavu vozů Chevrolet z roku 1969, který před časem zveřejnil web Jalopnik.
Příplatková výbava s označením "V75" byla dostupná prakticky pro všechny automobily Chevrolet z roku 1969, tedy s výjimkou modelů kombi a El Camino, kam nebylo možné tyto systémy schovat. Jak dobře tyto systémy fungovaly bohužel nevíme, ovšem jejich budoucnost zabil nezájem ze strany zákazníků. Podle webu Hagerty však bylo tímto systémem vybaveno během roku pouze 2600 automobilů.
Z dnešního pohledu je však nápad Chevroletu skutečně úctyhodný, zvlášť vezmeme li v úvahu jak primitivní byly tehdy pneumatiky a asistenční systémy ve vozech. V dnešních dnech je však jasné, že kvalitní zimní pneumatiky odvedou několikanásobně lepší práci, než podobné "tekuté sněhové řetězy".
Podle některých majitelů výkonných modelů Chevelle však nemuselo být špatným nápadem umístit do prostoru s nádobkou na aerosol dýmovnici či stroj na dým a předvádět tak "působivé pálení gum" na stisknutí jediného tlačítka.
Vraťme se ale k samotnému Chevroletu, pro který bylo dobro jeho zákazníků vždy na prvním místě, jak dokazuje dobová reklama. Kromě automatických tekutých sněhových řetězů na tlačítko nabízela automobilka i vyhřívání zadního skla, topení udržující teplotu nebo chytrý zámek volantu a řadící páky.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.