Představte si to sci-fi, jedete a stále sněží. Dostanete se do vyšších poloh, kde jsou komunikace pokryty sněhem tak, že ani silničáři nestíhají tuto zimní nadílku odklízet a nesmějí zde solit. Co teď? Snad by se hodil nový vynález, který pochází z Česka.
Pokud jste někdy nasazovali klasické sněhové řetězy, určitě vás napadlo, že by jejich montáž mohla být o trochu snadnější a rychlejší. Nový český vynález naštěstí splňuje obojí zmíněné.
Výraz „zlaté české ručičky" je stále aktuální pro shrnutí důvtipu, chytrosti a šikovnosti českých vynálezců. Inženýr Petr Gross musel jednou v zimě při dešti na své auto montovat sněhové řetězy, navíc oblečen formálně v bílé košili s kravatou, a právě tento nepříjemný proces mu nakonec vnuknul brilantní nápad.
Jeho automatické sněhové „řetězy" už sice s řetězy nemají mnoho společného, ale nutnou dávku trakce vám zajistí stále. Ačkoliv trochu jiným způsobem.
Celé zařízení uchytíte na kolo přes malou poklici, která je v zimním období permanentně připnutá na disku kola automobilu. V tom vlastně spočívá celá instalace.
Aktivace „řetězů", respektive čelistí s protiskluzovými hřeby, které obejmou pneumatiku za jízdy, je ovládáno dálkovým ovladačem. Prvotní nasazení vynálezu na kola tak trvá pouze pár vteřin. Vysunout protiskluzové čelisti na pneumatiky pak můžete kdykoliv je to potřeba.
V tuto dobu je zařízení dostupné jen pro osobní auta (kola o velikosti 15 až 18 palců, na větších se pracuje). Gross chce ale letos začít vyrábět verze i pro autobusy a nákladní vozidla. Vynález má patentovaný ve většině evropských zemí a je homologovaný pro provoz na českých silnicích. Později chce prodej směřovat i do USA a Kanady.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.