Skutečně se Tesla Roadster dostane na 96 km/h pod 2 sekundy? Slovo si vzal odborník

Nový Tesla Roadster
Nový Tesla Roadster, foto: Tesla Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. listopadu 2017 13:58
Sdílej:

Nečekaný příchod Tesla Roadster druhé generace vyvolal u mnohých z nás údiv. Slibované hodnoty totiž překonávají téměř vše, na co jsme byli zvyklí. Možná i proto se začaly ozývat hlasy, podle kterých jen Tesla slibuje něco, čeho nikdy nemůže dosáhnout. Stejně jako u předem stanovené produkce

Během premiéry elektrického tahače Tesla Semi jsme byli zcela nečekaně svědky představení nové generace Tesla Roadster, který by podle slov Elona Muska měl být chopen akcelerace z 0 na 96 km/h za pouhých 1.9 sekundy, 161 km/h by měl pokořit za 4.2 sekundy a závod na čtvrt míle (cca 402 metrů) by měl dokázat za 8.8 sekundy.

Řadě lidí však tyto parametry přijdou značně přikrášlené, takže se na internetu objevila řada diskuzí zabývající se vůbec technickou proveditelností těchto cílů. Na tyto diskuze ale naštěstí zareagoval i člověk, který se v technických záležitostech doslova vyžívá a rád je veřejnosti vysvětluje. Tím člověkem není nikdo jiný než Jason Fenske z YouTube kanálu Engineering Explained.

Právě on totiž zhruba před rokem tvrdil, že je téměř nemožné, aby jakýkoliv automobil zvládl akceleraci z 0 na 96 km/h pod 2.05 sekundy, neboť technické parametry pneumatik zkrátka nic podobného nedovolí a vůz nebude mít dostatečnou trakci.

Představení Tesly však proběhlo až 12 měsíců poté, co Jason toto video natočil, takže společnosti vyrábějící pneumatiky od té doby mohly a také že učinily pořádný krok kupředu. Navíc se objevilo i několik extrémních vozů, jmenujme třeba Dodge Challenger SRT Demon, které posunuly i hranice techniky o pořádný kus dál.

I podle Jasona je tak velmi pravděpodobné, že už nyní by Tesla Roadster skutečně mohl akcelerovat na 96 km/h pod 2 sekundy. Navíc zde stále hraje roli skutečnost, že Roadster bude v produkční variantě připraven až za několik let, takže výrobci pneumatik mohou stále představit něco zajímavějšího.

Mimo to se ale Jason věnoval i příspěvku Elona Muska na Twitteru, podle kterého by Tesla mohla využít při stavbě Roadsteru i technologie, které využívá Muskova vesmírná agentura Space X. S použitím proudových motorů by pak odpadla nutnost kvalitní trakce pneumatik a schopnosti vozů zrychlovat by byly takřka neomezeny.

Pro nás je však zásadní závěr, že Tesla by skutečně mohla být schopna postavit sportovní vůz, který dokáže akcelerovat z 0 na 96 km/h pod 2 sekundy.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.