Nečekaný příchod Tesla Roadster druhé generace vyvolal u mnohých z nás údiv. Slibované hodnoty totiž překonávají téměř vše, na co jsme byli zvyklí. Možná i proto se začaly ozývat hlasy, podle kterých jen Tesla slibuje něco, čeho nikdy nemůže dosáhnout. Stejně jako u předem stanovené produkce
Během premiéry elektrického tahače Tesla Semi jsme byli zcela nečekaně svědky představení nové generace Tesla Roadster, který by podle slov Elona Muska měl být chopen akcelerace z 0 na 96 km/h za pouhých 1.9 sekundy, 161 km/h by měl pokořit za 4.2 sekundy a závod na čtvrt míle (cca 402 metrů) by měl dokázat za 8.8 sekundy.
Řadě lidí však tyto parametry přijdou značně přikrášlené, takže se na internetu objevila řada diskuzí zabývající se vůbec technickou proveditelností těchto cílů. Na tyto diskuze ale naštěstí zareagoval i člověk, který se v technických záležitostech doslova vyžívá a rád je veřejnosti vysvětluje. Tím člověkem není nikdo jiný než Jason Fenske z YouTube kanálu Engineering Explained.
Právě on totiž zhruba před rokem tvrdil, že je téměř nemožné, aby jakýkoliv automobil zvládl akceleraci z 0 na 96 km/h pod 2.05 sekundy, neboť technické parametry pneumatik zkrátka nic podobného nedovolí a vůz nebude mít dostatečnou trakci.
Představení Tesly však proběhlo až 12 měsíců poté, co Jason toto video natočil, takže společnosti vyrábějící pneumatiky od té doby mohly a také že učinily pořádný krok kupředu. Navíc se objevilo i několik extrémních vozů, jmenujme třeba Dodge Challenger SRT Demon, které posunuly i hranice techniky o pořádný kus dál.
I podle Jasona je tak velmi pravděpodobné, že už nyní by Tesla Roadster skutečně mohl akcelerovat na 96 km/h pod 2 sekundy. Navíc zde stále hraje roli skutečnost, že Roadster bude v produkční variantě připraven až za několik let, takže výrobci pneumatik mohou stále představit něco zajímavějšího.
Mimo to se ale Jason věnoval i příspěvku Elona Muska na Twitteru, podle kterého by Tesla mohla využít při stavbě Roadsteru i technologie, které využívá Muskova vesmírná agentura Space X. S použitím proudových motorů by pak odpadla nutnost kvalitní trakce pneumatik a schopnosti vozů zrychlovat by byly takřka neomezeny.
Pro nás je však zásadní závěr, že Tesla by skutečně mohla být schopna postavit sportovní vůz, který dokáže akcelerovat z 0 na 96 km/h pod 2 sekundy.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?