Za celým projektem stojí mateřská firma automobilky Volvo, která se vůbec nedrží při zemi. Čínský holding Geely nám chce do dvou let nejen představit, ale běžně prodávat létající vozy. Pomoci má dopravní startup Terrafugia, který Číňané právě koupili. Ten se již v minulosti proslavil nejedním futuristickým konceptem.
Konkrétně se jednalo o koncepty létajících aut Transition a TF-X, které by Terrafugia nyní, s novou firemní podporou společnosti Geely, mohla realizovat. Společnost Terrafugia tvrdí, že se bude snažit nabídnout spotřebitelům model Transition již v roce 2019, poté bude pokračovat vyspělejším modelem TF-X, který by měl být představen do roku 2023.
Obě vozidla slibují, že nabídnou řidičům dokonalou schopnost kombinovat vlastnosti klasického vozidla i malého letadla. Jednodušší model Transition však oproti vyspělejšímu TF-X potřebuje vzletovou a přistávací dráhu. Společnost Terrafugia již ukázala fotografie funkčního prototypu, který má za sebou úspěšné testy ve Wisconsinu.
I když se s reálnými čísly prozatím experimentuje, Terrafugia tvrdí, že výsledná cestovní rychlost modelu Transition bude 100 mph (160 km/h) a letový rádius až 400 mil (640 kilometrů). Transition si můžete dokonce i zarezervovat, pokud jste ochotni zaplatit přes 10 000 dolarů (217 tisíc korun), hotový by měl být do dvou let. Předpokládá se však, že i přes nevelkou výši finanční zálohy se výsledná cena vyšplhá až na 279 000 dolarů, tedy přes 6 milionů korun! Jak se říká, každá sranda něco stojí...
Pokud se Terrafugii povede aktuální plány zrealizovat, pak TF-X bude úplně jiná káva. Klíčovou vlastností bude především vertikální vzlet i přistání, vše tedy bez potřeby přistávací dráhy. Podobné létající taxi představil nedávno Uber v Dubaji, tomu ale chybí možnost přepravy po silnicích, nejedná se tedy o skutečné létající auto, kterým TF-X bude.
Terrafugia říká, že TF-X bude mít celoelektrický systém se zatím odhadovanou cestovní rychlostí 320 km/h a leteckým rádiusem až 800 kilometrů. Společnost zatím sice tvrdí, že pokud se TF-X podaří dotáhnout do konce, bude spotřebitelům mnohem přístupnější. Výsledná cena však zatím nebyla odhadnuta, určitě se bude ale pohybovat minimálně na úrovni kvalitních luxusních vozidel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.