Za celým projektem stojí mateřská firma automobilky Volvo, která se vůbec nedrží při zemi. Čínský holding Geely nám chce do dvou let nejen představit, ale běžně prodávat létající vozy. Pomoci má dopravní startup Terrafugia, který Číňané právě koupili. Ten se již v minulosti proslavil nejedním futuristickým konceptem.
Konkrétně se jednalo o koncepty létajících aut Transition a TF-X, které by Terrafugia nyní, s novou firemní podporou společnosti Geely, mohla realizovat. Společnost Terrafugia tvrdí, že se bude snažit nabídnout spotřebitelům model Transition již v roce 2019, poté bude pokračovat vyspělejším modelem TF-X, který by měl být představen do roku 2023.
Obě vozidla slibují, že nabídnou řidičům dokonalou schopnost kombinovat vlastnosti klasického vozidla i malého letadla. Jednodušší model Transition však oproti vyspělejšímu TF-X potřebuje vzletovou a přistávací dráhu. Společnost Terrafugia již ukázala fotografie funkčního prototypu, který má za sebou úspěšné testy ve Wisconsinu.
I když se s reálnými čísly prozatím experimentuje, Terrafugia tvrdí, že výsledná cestovní rychlost modelu Transition bude 100 mph (160 km/h) a letový rádius až 400 mil (640 kilometrů). Transition si můžete dokonce i zarezervovat, pokud jste ochotni zaplatit přes 10 000 dolarů (217 tisíc korun), hotový by měl být do dvou let. Předpokládá se však, že i přes nevelkou výši finanční zálohy se výsledná cena vyšplhá až na 279 000 dolarů, tedy přes 6 milionů korun! Jak se říká, každá sranda něco stojí...
Pokud se Terrafugii povede aktuální plány zrealizovat, pak TF-X bude úplně jiná káva. Klíčovou vlastností bude především vertikální vzlet i přistání, vše tedy bez potřeby přistávací dráhy. Podobné létající taxi představil nedávno Uber v Dubaji, tomu ale chybí možnost přepravy po silnicích, nejedná se tedy o skutečné létající auto, kterým TF-X bude.
Terrafugia říká, že TF-X bude mít celoelektrický systém se zatím odhadovanou cestovní rychlostí 320 km/h a leteckým rádiusem až 800 kilometrů. Společnost zatím sice tvrdí, že pokud se TF-X podaří dotáhnout do konce, bude spotřebitelům mnohem přístupnější. Výsledná cena však zatím nebyla odhadnuta, určitě se bude ale pohybovat minimálně na úrovni kvalitních luxusních vozidel.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.