Chtěli byste řídit stejně divoce jako Ken Block a držet svůj Focus RS neustále ve smyku? Pak pro vás mají inženýři z Fordu novinku, díky které to bude možné. Mluví o ní jako o první elektronické ruční brzdě na světě, její instalace by měla být velice snadná a s vaším vozem vám umožní dělat neskutečné kousky.
Velká železná páka, která na první pohled připomíná zmenšenou hydraulickou ruční brzdu z Rally speciálů, je fordem označována jako zcela první "elektronická ruční brzda". Její umístění je hned vedle sedačky řidiče a její funkcí je zablokování zadních kol, díky čemuž dostanete vůz snadno do smyku.
Ford předem upozorňuje, že toto zařízení je určené pouze pro jízdu po okruhu, ovšem vsadíme se, že během prvního měsíce od uvedení na trh zaplaví YouTube videa, na kterých lidé zkouší driftovat s Focusem RS kdekoliv.
Nicméně zpátky k tématu. Za zkonstruováním této brzdy stojí inženýr Fordu jménem John Wick (milovníci akčních filmů nejspíše zbystřily), díky čemuž se projekt začal interně označovat jako "Project Wicked Stick". A jak to celé funguje? Pouze elektronicky! Instalace této hračky spočívá pouze v instalaci na své místo a připojení do řídící jednotky. Jakmile poté zatáhnete za páku, řídící jednotka odpojí zadní diferenciál a přikáže systému ABS zablokovat zadní brzdy. Vůz se tak jednoduše rozhodí do smyku aniž by hrozilo poškození systému pohonu všech kol. Celý systém přitom funguje ve spolupráci s tzv. Drift Módem.
Na vývoji se přitom podílel i Ken Block, který celý systém otestoval - z čehož samozřejmě vzniklo video. Podle jeho slov je skvělé, že Ford Performance umožňuje svým zákazníkům užívat si ve Focusu RS i náročnější driftování. S novou brzdou je Focus RS zkrátka zábavnější auto.
Co se týče samotné instalace a připojení, vše je nesmírně jednoduché. Brzda se umisťuje mezi sedadlo řidiče a centrální tunel, částečně se připevňuje na standardní parkovací brzdu a zajišťuje se o pojezd sedačky řidiče. Připojení pak probíhá jednoduchým zapojením do zásuvky konektoru OBD-II. Toto připojení navíc nabízí další šikovné funkce, neboť na nové brzdě se nachází USB port. Řidič si tak může stáhnout diagnostická data nebo nahrát nové výkonové kalibrace.
Novinku bude možné objednávat v USA a Kanadě od prvního prosince s cenovkou 999 dolarů, tedy necelých 22 tisíc korun. Brzda bude fungovat na modelech Focur RS roku výroby 2016 - 2018 a neovlivní tovární záruku. Zda se bude tahle hračka oficiálně dodávat i do Evropy však není jisté.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.