Chtěli byste řídit stejně divoce jako Ken Block a držet svůj Focus RS neustále ve smyku? Pak pro vás mají inženýři z Fordu novinku, díky které to bude možné. Mluví o ní jako o první elektronické ruční brzdě na světě, její instalace by měla být velice snadná a s vaším vozem vám umožní dělat neskutečné kousky.
Velká železná páka, která na první pohled připomíná zmenšenou hydraulickou ruční brzdu z Rally speciálů, je fordem označována jako zcela první "elektronická ruční brzda". Její umístění je hned vedle sedačky řidiče a její funkcí je zablokování zadních kol, díky čemuž dostanete vůz snadno do smyku.
Ford předem upozorňuje, že toto zařízení je určené pouze pro jízdu po okruhu, ovšem vsadíme se, že během prvního měsíce od uvedení na trh zaplaví YouTube videa, na kterých lidé zkouší driftovat s Focusem RS kdekoliv.
Nicméně zpátky k tématu. Za zkonstruováním této brzdy stojí inženýr Fordu jménem John Wick (milovníci akčních filmů nejspíše zbystřily), díky čemuž se projekt začal interně označovat jako "Project Wicked Stick". A jak to celé funguje? Pouze elektronicky! Instalace této hračky spočívá pouze v instalaci na své místo a připojení do řídící jednotky. Jakmile poté zatáhnete za páku, řídící jednotka odpojí zadní diferenciál a přikáže systému ABS zablokovat zadní brzdy. Vůz se tak jednoduše rozhodí do smyku aniž by hrozilo poškození systému pohonu všech kol. Celý systém přitom funguje ve spolupráci s tzv. Drift Módem.
Na vývoji se přitom podílel i Ken Block, který celý systém otestoval - z čehož samozřejmě vzniklo video. Podle jeho slov je skvělé, že Ford Performance umožňuje svým zákazníkům užívat si ve Focusu RS i náročnější driftování. S novou brzdou je Focus RS zkrátka zábavnější auto.
Co se týče samotné instalace a připojení, vše je nesmírně jednoduché. Brzda se umisťuje mezi sedadlo řidiče a centrální tunel, částečně se připevňuje na standardní parkovací brzdu a zajišťuje se o pojezd sedačky řidiče. Připojení pak probíhá jednoduchým zapojením do zásuvky konektoru OBD-II. Toto připojení navíc nabízí další šikovné funkce, neboť na nové brzdě se nachází USB port. Řidič si tak může stáhnout diagnostická data nebo nahrát nové výkonové kalibrace.
Novinku bude možné objednávat v USA a Kanadě od prvního prosince s cenovkou 999 dolarů, tedy necelých 22 tisíc korun. Brzda bude fungovat na modelech Focur RS roku výroby 2016 - 2018 a neovlivní tovární záruku. Zda se bude tahle hračka oficiálně dodávat i do Evropy však není jisté.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?