Kousek za Česko-polskými hranicemi by v dohledné době měla vzniknout doposud největší továrna na výrobu Lithium-iontových baterií na území celé Evropy. Za její výstavbou stojí společnost LG Chem, která by již v průběhu příštího roku ráda spustila výrobu baterií, která by ročně měla stačit pro cca 100.000 elektromobilů.
Zprávy o o této kolosální stavbě přinesla agentura Reuters, podle jejíž informací by továrně měla vzniknout poblíž města Wroclaw, které je vzdáleno jen několik desítek kilometrů od českých hranic. Za stavbou továrny stojí společnost LG Chem, součást korporace LG, která hodlá do továrny investovat částku cca 1,63 miliardy dolarů.
V prohlášení, které LG Chem uveřejnilo minulý týden, se mluví jak o plánované výrobě baterií pro cca 100.000 elektromobilů ročně, tak o již dohodnutých dohodách s několika největšími evropskými výrobci vozidel.
Prozatím není úplně zřejmé, jakou formou bude výroba baterií v továrně probíhat a odkud budou pocházet důležité suroviny jako Lithium. Společnost může baterie vyrábět kompletně od A do Z, nebo si některé díly může nechat dovážet, podobně jako suroviny. V prohlášení se však mluví i o vlastním vývojovém centru, které bude součástí areálu. To by mělo zaměstnávat cca 400 techniků z různých oborů: od automatizace, přes elektroniku, chemii až po IT. Celkově má továrna vytvořit cca 2500 pracovních míst.
Ačkoliv továrna v Polsku by se podle prohlášení LG měla stát tou největší v Evropě, podle všeho bude ve srovnání s Tesla Gigafactory spíše úsměvnou. Podle odhadů Reuters by totiž mohla dosahovat sotva deseti procent výrobní kapacity Tesly.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?