Není žádnou novinkou, že výroba dostupného elektromobilu Tesla Model 3 běží mnohem pomaleji, než nám Elon Musk sliboval. Po mnoha týdnech mlčení se však k tomuto problému vyjádři přímo on sám a to skrze sociální sítě Instagram a Twitter.
Elon Musk nejdříve umístil na svůj Instagram krátké video z výrobní haly automobilky Tesla, na kterém roboti svařují karoserii nového Modelu 3. U videa je pak dopsáno, že výrobní linka je zpomalena na 1/10 plné rychlosti. Video následně sdílel i na svém Twitterovém účtu, kde se začaly množit dotazy.
Lidé si totiž nejdříve mysleli, že ono zpomalení na 1/10 plné rychlosti se týká samotného videa - aby byla lépe vidět práce robotů. Elon Musk však reagoval, že zpomalení se týká celého výrobního procesu. Jako důvod pak uvedl, že zpomalení výroby probíhá kvůli kontrole konzistence kvality.
Pokud by se tedy během výroby objevil jakýkoliv problém, pracovníci budou mít dostatek času stroje zastavit a provést patřičné úpravy. Poněkud zarážející však je skutečnost, že podobná a důkladná testování nebyla prováděna ještě před zahájením masové produkce.
The Model 3 body line slowed down to 1/10th speed
That is actual speed. It is slowed down right now to confirm build consistency and so that a person can stop the robots in time if something goes wrong.
— Elon Musk (@elonmusk) 8. října 2017
Podle plánů se totiž Tesla Model 3 měl stát prvním výdělečným modelem automobilky, který by její čísla konečně posunul do kladných hodnot. Čím déle potrvá nastartování produkce na plné obrátky, tím více zákazníků bude rušit své předobjednávky a existence celé automobilky Tesla by mohla být v ohrožení.
like this?? pic.twitter.com/i8mTXjTvQ4
— KHALID COOR (@KhalidCoor) 8. října 2017
Nezbývá tedy než doufat, že ona kontrola konzistence kvality výroby bude rychle ukončena, nebudou nalezeny žádné problémy a celý proces se rozjede na plné obrátky tak, jako to naznačil jeden z uživatelů Twitteru na zrychleném videu.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?