Není žádnou novinkou, že výroba dostupného elektromobilu Tesla Model 3 běží mnohem pomaleji, než nám Elon Musk sliboval. Po mnoha týdnech mlčení se však k tomuto problému vyjádři přímo on sám a to skrze sociální sítě Instagram a Twitter.
Elon Musk nejdříve umístil na svůj Instagram krátké video z výrobní haly automobilky Tesla, na kterém roboti svařují karoserii nového Modelu 3. U videa je pak dopsáno, že výrobní linka je zpomalena na 1/10 plné rychlosti. Video následně sdílel i na svém Twitterovém účtu, kde se začaly množit dotazy.
Lidé si totiž nejdříve mysleli, že ono zpomalení na 1/10 plné rychlosti se týká samotného videa - aby byla lépe vidět práce robotů. Elon Musk však reagoval, že zpomalení se týká celého výrobního procesu. Jako důvod pak uvedl, že zpomalení výroby probíhá kvůli kontrole konzistence kvality.
Pokud by se tedy během výroby objevil jakýkoliv problém, pracovníci budou mít dostatek času stroje zastavit a provést patřičné úpravy. Poněkud zarážející však je skutečnost, že podobná a důkladná testování nebyla prováděna ještě před zahájením masové produkce.
The Model 3 body line slowed down to 1/10th speed
That is actual speed. It is slowed down right now to confirm build consistency and so that a person can stop the robots in time if something goes wrong.
— Elon Musk (@elonmusk) 8. října 2017
Podle plánů se totiž Tesla Model 3 měl stát prvním výdělečným modelem automobilky, který by její čísla konečně posunul do kladných hodnot. Čím déle potrvá nastartování produkce na plné obrátky, tím více zákazníků bude rušit své předobjednávky a existence celé automobilky Tesla by mohla být v ohrožení.
like this?? pic.twitter.com/i8mTXjTvQ4
— KHALID COOR (@KhalidCoor) 8. října 2017
Nezbývá tedy než doufat, že ona kontrola konzistence kvality výroby bude rychle ukončena, nebudou nalezeny žádné problémy a celý proces se rozjede na plné obrátky tak, jako to naznačil jeden z uživatelů Twitteru na zrychleném videu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?