Není žádnou novinkou, že výroba dostupného elektromobilu Tesla Model 3 běží mnohem pomaleji, než nám Elon Musk sliboval. Po mnoha týdnech mlčení se však k tomuto problému vyjádři přímo on sám a to skrze sociální sítě Instagram a Twitter.
Elon Musk nejdříve umístil na svůj Instagram krátké video z výrobní haly automobilky Tesla, na kterém roboti svařují karoserii nového Modelu 3. U videa je pak dopsáno, že výrobní linka je zpomalena na 1/10 plné rychlosti. Video následně sdílel i na svém Twitterovém účtu, kde se začaly množit dotazy.
Lidé si totiž nejdříve mysleli, že ono zpomalení na 1/10 plné rychlosti se týká samotného videa - aby byla lépe vidět práce robotů. Elon Musk však reagoval, že zpomalení se týká celého výrobního procesu. Jako důvod pak uvedl, že zpomalení výroby probíhá kvůli kontrole konzistence kvality.
Pokud by se tedy během výroby objevil jakýkoliv problém, pracovníci budou mít dostatek času stroje zastavit a provést patřičné úpravy. Poněkud zarážející však je skutečnost, že podobná a důkladná testování nebyla prováděna ještě před zahájením masové produkce.
The Model 3 body line slowed down to 1/10th speed
That is actual speed. It is slowed down right now to confirm build consistency and so that a person can stop the robots in time if something goes wrong.
— Elon Musk (@elonmusk) 8. října 2017
Podle plánů se totiž Tesla Model 3 měl stát prvním výdělečným modelem automobilky, který by její čísla konečně posunul do kladných hodnot. Čím déle potrvá nastartování produkce na plné obrátky, tím více zákazníků bude rušit své předobjednávky a existence celé automobilky Tesla by mohla být v ohrožení.
like this?? pic.twitter.com/i8mTXjTvQ4
— KHALID COOR (@KhalidCoor) 8. října 2017
Nezbývá tedy než doufat, že ona kontrola konzistence kvality výroby bude rychle ukončena, nebudou nalezeny žádné problémy a celý proces se rozjede na plné obrátky tak, jako to naznačil jeden z uživatelů Twitteru na zrychleném videu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?