Není žádnou novinkou, že výroba dostupného elektromobilu Tesla Model 3 běží mnohem pomaleji, než nám Elon Musk sliboval. Po mnoha týdnech mlčení se však k tomuto problému vyjádři přímo on sám a to skrze sociální sítě Instagram a Twitter.
Elon Musk nejdříve umístil na svůj Instagram krátké video z výrobní haly automobilky Tesla, na kterém roboti svařují karoserii nového Modelu 3. U videa je pak dopsáno, že výrobní linka je zpomalena na 1/10 plné rychlosti. Video následně sdílel i na svém Twitterovém účtu, kde se začaly množit dotazy.
Lidé si totiž nejdříve mysleli, že ono zpomalení na 1/10 plné rychlosti se týká samotného videa - aby byla lépe vidět práce robotů. Elon Musk však reagoval, že zpomalení se týká celého výrobního procesu. Jako důvod pak uvedl, že zpomalení výroby probíhá kvůli kontrole konzistence kvality.
Pokud by se tedy během výroby objevil jakýkoliv problém, pracovníci budou mít dostatek času stroje zastavit a provést patřičné úpravy. Poněkud zarážející však je skutečnost, že podobná a důkladná testování nebyla prováděna ještě před zahájením masové produkce.
The Model 3 body line slowed down to 1/10th speed
That is actual speed. It is slowed down right now to confirm build consistency and so that a person can stop the robots in time if something goes wrong.
— Elon Musk (@elonmusk) 8. října 2017
Podle plánů se totiž Tesla Model 3 měl stát prvním výdělečným modelem automobilky, který by její čísla konečně posunul do kladných hodnot. Čím déle potrvá nastartování produkce na plné obrátky, tím více zákazníků bude rušit své předobjednávky a existence celé automobilky Tesla by mohla být v ohrožení.
like this?? pic.twitter.com/i8mTXjTvQ4
— KHALID COOR (@KhalidCoor) 8. října 2017
Nezbývá tedy než doufat, že ona kontrola konzistence kvality výroby bude rychle ukončena, nebudou nalezeny žádné problémy a celý proces se rozjede na plné obrátky tak, jako to naznačil jeden z uživatelů Twitteru na zrychleném videu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?