Není žádnou novinkou, že výroba dostupného elektromobilu Tesla Model 3 běží mnohem pomaleji, než nám Elon Musk sliboval. Po mnoha týdnech mlčení se však k tomuto problému vyjádři přímo on sám a to skrze sociální sítě Instagram a Twitter.
Elon Musk nejdříve umístil na svůj Instagram krátké video z výrobní haly automobilky Tesla, na kterém roboti svařují karoserii nového Modelu 3. U videa je pak dopsáno, že výrobní linka je zpomalena na 1/10 plné rychlosti. Video následně sdílel i na svém Twitterovém účtu, kde se začaly množit dotazy.
Lidé si totiž nejdříve mysleli, že ono zpomalení na 1/10 plné rychlosti se týká samotného videa - aby byla lépe vidět práce robotů. Elon Musk však reagoval, že zpomalení se týká celého výrobního procesu. Jako důvod pak uvedl, že zpomalení výroby probíhá kvůli kontrole konzistence kvality.
Pokud by se tedy během výroby objevil jakýkoliv problém, pracovníci budou mít dostatek času stroje zastavit a provést patřičné úpravy. Poněkud zarážející však je skutečnost, že podobná a důkladná testování nebyla prováděna ještě před zahájením masové produkce.
The Model 3 body line slowed down to 1/10th speed
That is actual speed. It is slowed down right now to confirm build consistency and so that a person can stop the robots in time if something goes wrong.
— Elon Musk (@elonmusk) 8. října 2017
Podle plánů se totiž Tesla Model 3 měl stát prvním výdělečným modelem automobilky, který by její čísla konečně posunul do kladných hodnot. Čím déle potrvá nastartování produkce na plné obrátky, tím více zákazníků bude rušit své předobjednávky a existence celé automobilky Tesla by mohla být v ohrožení.
like this?? pic.twitter.com/i8mTXjTvQ4
— KHALID COOR (@KhalidCoor) 8. října 2017
Nezbývá tedy než doufat, že ona kontrola konzistence kvality výroby bude rychle ukončena, nebudou nalezeny žádné problémy a celý proces se rozjede na plné obrátky tak, jako to naznačil jeden z uživatelů Twitteru na zrychleném videu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.