Mazda 6 byla, je a zřejmě ještě dlouho bude považována za jedno z nejzajímavějších řidičských aut co se dálkového cestování týče. Její motory jsou potentní, technika spolehlivá a chování příkladné. Nyní se ale zdá, že Mazda by ráda vystoupala ještě výš a překročila svůj vlastní stín.
Podle informací z japonského webu Car Sensor se totiž zdá, že příští generace Mazdy 6 by mohla být postavena na platformě s pohonem zadní nápravy, kterou si Mazda vypůjčí od Toyoty. A aby těch oslnivých novinek nebylo málo, stejnou platformu by měla využívat i produkční verze konceptu RX-Vision, tedy sportovní kupé s rotačním motorem.
Přechod k pohonu zadních kol by navíc mohl pomoci Mazdě v její snaze posunout se na trhu automobilů do vyšších pozic. Kromě toho by nová šestka měla nabídnout i delší kapotu, kratší převisy a s tím spojený vzhled prémiových sedanů. Pokud pak ještě přičteme novou technologii motorů Skyactiv X, Mazda by mohla mít zaděláno na slušný úspěch.
Spolupráce automobilek Toyota a Mazda navíc není žádnou novinkou, zatímco v USA sdílejí společné výrobní prostory a kapacity, v Japonsku sdílejí užitková vozidla. Navíc už obě automobilky dříve potvrdily vzájemnou spolupráci na vývoji technologií zaměřených na alternativní pohony pro budoucnost. Co se samotného šasi pro novou Mazdu 6 týče, to by mohlo být získáno z nové generace vozů Lexus IS a GS.
Kdy konkrétně k tomuto přechodu na novou platformu dojde ale japonský web bohužel nespecifikuje. Nová generace Mazdy 6 by se měla objevit již v roce 2019, ovšem zda je přítomnost nové platformy ještě značně nepravděpodobná, Car Sensor proto sází spíše na rok 2025.
Více detailů se ale jistě dozvíme již za pár týdnů během letošního ročníku Tokijského autosalonu, kde by se měl ukázat zcela přepracovaný koncept kupé s rotačním motorem RX-Vision. Některé spekulace dokonce naznačují, že již tento model by mohl dostat ke svému rotačnímu motoru technologii SkaActiv X, díky které by snad i mohl projít testem na emise.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.