Mazda 6 byla, je a zřejmě ještě dlouho bude považována za jedno z nejzajímavějších řidičských aut co se dálkového cestování týče. Její motory jsou potentní, technika spolehlivá a chování příkladné. Nyní se ale zdá, že Mazda by ráda vystoupala ještě výš a překročila svůj vlastní stín.
Podle informací z japonského webu Car Sensor se totiž zdá, že příští generace Mazdy 6 by mohla být postavena na platformě s pohonem zadní nápravy, kterou si Mazda vypůjčí od Toyoty. A aby těch oslnivých novinek nebylo málo, stejnou platformu by měla využívat i produkční verze konceptu RX-Vision, tedy sportovní kupé s rotačním motorem.
Přechod k pohonu zadních kol by navíc mohl pomoci Mazdě v její snaze posunout se na trhu automobilů do vyšších pozic. Kromě toho by nová šestka měla nabídnout i delší kapotu, kratší převisy a s tím spojený vzhled prémiových sedanů. Pokud pak ještě přičteme novou technologii motorů Skyactiv X, Mazda by mohla mít zaděláno na slušný úspěch.
Spolupráce automobilek Toyota a Mazda navíc není žádnou novinkou, zatímco v USA sdílejí společné výrobní prostory a kapacity, v Japonsku sdílejí užitková vozidla. Navíc už obě automobilky dříve potvrdily vzájemnou spolupráci na vývoji technologií zaměřených na alternativní pohony pro budoucnost. Co se samotného šasi pro novou Mazdu 6 týče, to by mohlo být získáno z nové generace vozů Lexus IS a GS.
Kdy konkrétně k tomuto přechodu na novou platformu dojde ale japonský web bohužel nespecifikuje. Nová generace Mazdy 6 by se měla objevit již v roce 2019, ovšem zda je přítomnost nové platformy ještě značně nepravděpodobná, Car Sensor proto sází spíše na rok 2025.
Více detailů se ale jistě dozvíme již za pár týdnů během letošního ročníku Tokijského autosalonu, kde by se měl ukázat zcela přepracovaný koncept kupé s rotačním motorem RX-Vision. Některé spekulace dokonce naznačují, že již tento model by mohl dostat ke svému rotačnímu motoru technologii SkaActiv X, díky které by snad i mohl projít testem na emise.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.