Klíč od prvního automobilu se pro řadu z nás stal klíčem k naprosté svobodě. Naše děti už si ale takový pocit možná ani neužijí, neboť klíče od auta se pomalu začínají stávat ohroženým druhem. Podle posledního vyjádření jednoho ze zástupců BMW je docela možné, že v příštích letech budeme své vozy místo klíčem otevírat telefonem.
O plánech společnosti BMW zbavit se tradičních klíčů promluvil na autosalonu ve Frankfurtu Ian Robertson, který pracuje pro BMW na oddělení prodejů. Podle jeho slov začínají být klíče k automobilům zbytečné - ostatně již v dnešních dnech si své BMW můžete otevřít aplikací.
V rozhovoru pro Reuters položil Robertson řečnickou otázku "Upřímně, kolik lidí je skutečně potřebuje?", čímž naráží na skutečnost, kdy zákazníci BMW nemusí strkat klíče do zapalování již dlouhou dobu. "Dokonce ani kvůli odemykání nemusí klíč vytahovat z kapsy, tak proč by je měli nosit?" dodává Robertson a naznačuje tak, že automobilka by se mohla klíčů již brzy zbavit a nahradit je něčím, co lidé nosí stále u sebe - tedy zřejmě mobilním telefonem.
BMW navíc není jedinou automobilkou, která se chystá dát klíčům poslední sbohem. S tímto trendem již delší dobu experimentuje i Tesla, podle které je zbavení se klíčů dalším krokem v automobilovém průmyslu.
Jak daleko je BMW s vývojem potřebné technologie Robertson neprozradil, ovšem z jeho slov je jasné, že už nyní zkoumá automobilka limity své i technologické. Je tedy pouze otázkou času, kdy se klíče od auta vytratí z našich kapes i životů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?