Společnost Takata se do historie automobilového průmyslu zapsala nesmazatelným písmem, když kvůli jejím vadným airbagům muselo být svolána do servisů několik desítek milionů automobilů. Jde tak o největší svolávací akci, jakou automobilový průmysl pamatuje. Nejhorší na celé situaci je, že se nejednalo o žádnou malichernost, ale dlouho utajovaný problém.
Paradoxní je, že kvůli závadě na nafukovacím zařízení se z airbagů stávaly místo zachránců životů spíš životu nebezpečné zbraně. Vadné airbagy podle některých odhadů stály životy více než 10 lidí a více než 100 jich bylo zraněno. Tato čísla ale stále nemusí být považována za konečná.
Na začátku celé kauzy byla vytvořena svolávací akce pro cca 3,5 milionu automobilů, ovšem po zásahu amerických úřadů bylo zjištěno, že problémové nafukovače airbagů by mohlo mít až 46 milionu automobilů. Problém se nevyhnul ani ČR, ovšem zde se jednalo jen o stovky, maximálně tisíce automobilů.
Hlavní nebezpečí spočívalo v kapsli která uvolňuje plyny, které následně naplní vzduchový vak. Zatímco klasická kapsle uvolňuje tyto plyny rovnoměrně, u vadné série Takaty došlo doslova k explozi, která vymrštila proti řidiči plastové i ocelové střepiny.
Zveřejněné video sice nepatří k nejnovějším, ovšem skvěle znázorňuje rozdíl mezi nezávadným nafukovačem airbagů a výbušným "nafukovačem" od Takaty. Ten se nakonec stal osudným i samotné společnosti, která před několika měsíci zažádala o ochranu před věřiteli z důvodu bankrotu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?