Společnost Takata se do historie automobilového průmyslu zapsala nesmazatelným písmem, když kvůli jejím vadným airbagům muselo být svolána do servisů několik desítek milionů automobilů. Jde tak o největší svolávací akci, jakou automobilový průmysl pamatuje. Nejhorší na celé situaci je, že se nejednalo o žádnou malichernost, ale dlouho utajovaný problém.
Paradoxní je, že kvůli závadě na nafukovacím zařízení se z airbagů stávaly místo zachránců životů spíš životu nebezpečné zbraně. Vadné airbagy podle některých odhadů stály životy více než 10 lidí a více než 100 jich bylo zraněno. Tato čísla ale stále nemusí být považována za konečná.
Na začátku celé kauzy byla vytvořena svolávací akce pro cca 3,5 milionu automobilů, ovšem po zásahu amerických úřadů bylo zjištěno, že problémové nafukovače airbagů by mohlo mít až 46 milionu automobilů. Problém se nevyhnul ani ČR, ovšem zde se jednalo jen o stovky, maximálně tisíce automobilů.
Hlavní nebezpečí spočívalo v kapsli která uvolňuje plyny, které následně naplní vzduchový vak. Zatímco klasická kapsle uvolňuje tyto plyny rovnoměrně, u vadné série Takaty došlo doslova k explozi, která vymrštila proti řidiči plastové i ocelové střepiny.
Zveřejněné video sice nepatří k nejnovějším, ovšem skvěle znázorňuje rozdíl mezi nezávadným nafukovačem airbagů a výbušným "nafukovačem" od Takaty. Ten se nakonec stal osudným i samotné společnosti, která před několika měsíci zažádala o ochranu před věřiteli z důvodu bankrotu.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?