Rostoucímu zájmu o vozy kategorie SUV nakonec neodolal ani klasický výrobce britských sportovních vozů Aston Martin, jehož crossover DBX by k zákazníkům měl dorazit na přelomu let 2019 a 2020. Už nyní se však objevují první ifnformace o technice, která by mohla být ukryta pod kapotou.
Jak moc se bude konečná verze modelu DBX od konceptu lišit je prozatím ve hvězdách, ovšem už nyní je podle webu Autobild pravděpodobné, že zpětná zrcátka uvolní prostor kamerám, jako je tomu například v modelu Valkyrie. Kam přesně bude obraz přenášen zatím není jisté, ale nejpravděpodobnějším řešením se zdá dvojice malých LCD obrazovek u základny A-sloupků.
Koncept DBX byl původně představen jako čistě elektrický, ovšem podle informací Autobild by se měl na začátku výroby objevit s klasickými spalovacími motory. Ty budou zastoupeny jednotkou z dílny AMG twin-turbo V8 o objemu 4.0 litru o výkonu 375 kW (510 k) a 695 Nm nebo dvakrát přeplňovaným 5.2 litrovým motorem V12 o výkonu 608 koní a 700 Nm.
Později by se měly v nabídce objevit i hybridní a plug-in hybridní pohonné jednotky. Počítá se také s čistě elektrickým motorem, ovšem načasování jeho příchodu na trh je prozatím nejasné.
Pokud by automobilka neměla s novým strojem výrazné potíže a výroba by běžela podle plánu, pak by se cena za nové DBX mohla pohybovat v rozpětí 4,3 až 5,7 milionu korun.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.