Rostoucímu zájmu o vozy kategorie SUV nakonec neodolal ani klasický výrobce britských sportovních vozů Aston Martin, jehož crossover DBX by k zákazníkům měl dorazit na přelomu let 2019 a 2020. Už nyní se však objevují první ifnformace o technice, která by mohla být ukryta pod kapotou.
Jak moc se bude konečná verze modelu DBX od konceptu lišit je prozatím ve hvězdách, ovšem už nyní je podle webu Autobild pravděpodobné, že zpětná zrcátka uvolní prostor kamerám, jako je tomu například v modelu Valkyrie. Kam přesně bude obraz přenášen zatím není jisté, ale nejpravděpodobnějším řešením se zdá dvojice malých LCD obrazovek u základny A-sloupků.
Koncept DBX byl původně představen jako čistě elektrický, ovšem podle informací Autobild by se měl na začátku výroby objevit s klasickými spalovacími motory. Ty budou zastoupeny jednotkou z dílny AMG twin-turbo V8 o objemu 4.0 litru o výkonu 375 kW (510 k) a 695 Nm nebo dvakrát přeplňovaným 5.2 litrovým motorem V12 o výkonu 608 koní a 700 Nm.
Později by se měly v nabídce objevit i hybridní a plug-in hybridní pohonné jednotky. Počítá se také s čistě elektrickým motorem, ovšem načasování jeho příchodu na trh je prozatím nejasné.
Pokud by automobilka neměla s novým strojem výrazné potíže a výroba by běžela podle plánu, pak by se cena za nové DBX mohla pohybovat v rozpětí 4,3 až 5,7 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?