Rostoucímu zájmu o vozy kategorie SUV nakonec neodolal ani klasický výrobce britských sportovních vozů Aston Martin, jehož crossover DBX by k zákazníkům měl dorazit na přelomu let 2019 a 2020. Už nyní se však objevují první ifnformace o technice, která by mohla být ukryta pod kapotou.
Jak moc se bude konečná verze modelu DBX od konceptu lišit je prozatím ve hvězdách, ovšem už nyní je podle webu Autobild pravděpodobné, že zpětná zrcátka uvolní prostor kamerám, jako je tomu například v modelu Valkyrie. Kam přesně bude obraz přenášen zatím není jisté, ale nejpravděpodobnějším řešením se zdá dvojice malých LCD obrazovek u základny A-sloupků.
Koncept DBX byl původně představen jako čistě elektrický, ovšem podle informací Autobild by se měl na začátku výroby objevit s klasickými spalovacími motory. Ty budou zastoupeny jednotkou z dílny AMG twin-turbo V8 o objemu 4.0 litru o výkonu 375 kW (510 k) a 695 Nm nebo dvakrát přeplňovaným 5.2 litrovým motorem V12 o výkonu 608 koní a 700 Nm.
Později by se měly v nabídce objevit i hybridní a plug-in hybridní pohonné jednotky. Počítá se také s čistě elektrickým motorem, ovšem načasování jeho příchodu na trh je prozatím nejasné.
Pokud by automobilka neměla s novým strojem výrazné potíže a výroba by běžela podle plánu, pak by se cena za nové DBX mohla pohybovat v rozpětí 4,3 až 5,7 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.