V současné době snad všechny významné automobilky světa usilovně pracují zejména ve dvou oblastech: elektrifikace a autonomní řízení. Zatímco v první zmíněné oblasti nám toho Mercedes ještě příliš nenabídl, v té druhé dělá obrovské pokroky, jak ukazuje na svém posledním videu věnovaném systému "Automated Valet Parking".
Systém "Automated Valet Parking" na kterém spolupracuje Mercedes a Bosch však není žádným konceptem, jehož realizace se uskuteční až za několik let. Tento systém již nyní funguje na parkovišti automobilky Mercedes-Benz ve Stuttgartu, kde prochází testováním.
Celý proces přitom funguje velice jednoduše: Přijedete na na parkoviště, opustíte vůz na "výstupním místě" a telefonem mu dáte příkaz k zaparkování. Automobil poté zcela samostatně odjede a sám si najde místa do kterého zaparkuje. Při odchodu pak opět přijdete na místo kde jste vůz opustili, telefonem si ho přivoláte a vůz k vám přijede.
Jak navíc video ukazuje, vůz během jízdy dává pozor prakticky na vše, co se děje v okolí. Pokud před něj vběhne dítě, okamžitě zastaví. Pokud se před ním objeví jiný automobil, opět zastaví. Jakmile se však situace uklidní, opět se vydá na cestu.
Jak je ovšem z videa patrné, celý systém je mnohem komplexnější a kromě vozu Mercedes-Benz s tímto systémem vyžaduje i adekvátní infrastrukturu parkoviště, kterou v tomto případě obstarala společnost Bosch. Různé senzory a kamery sledují plochu parkoviště a díky komunikaci s vozidlem mu pomáhají najít vhodné místo k zaparkování.
Díky spojení těchto dvou technologických gigantů tak došlo k vytvoření prvního "inteligentního parkoviště", které by lidem mohlo ušetřit čas i námahu spojené s parkování, hledáním vozu či přenášením nákupů.
Jak už jsme poznamenali výše, celý systém v současnosti prochází testováním pod dohledem úřadů, ovšem pokud by se nevyskytly žádné zásadní problémy, již v roce 2018 by mohl být schválen k veřejnému používání.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.