V současné době snad všechny významné automobilky světa usilovně pracují zejména ve dvou oblastech: elektrifikace a autonomní řízení. Zatímco v první zmíněné oblasti nám toho Mercedes ještě příliš nenabídl, v té druhé dělá obrovské pokroky, jak ukazuje na svém posledním videu věnovaném systému "Automated Valet Parking".
Systém "Automated Valet Parking" na kterém spolupracuje Mercedes a Bosch však není žádným konceptem, jehož realizace se uskuteční až za několik let. Tento systém již nyní funguje na parkovišti automobilky Mercedes-Benz ve Stuttgartu, kde prochází testováním.
Celý proces přitom funguje velice jednoduše: Přijedete na na parkoviště, opustíte vůz na "výstupním místě" a telefonem mu dáte příkaz k zaparkování. Automobil poté zcela samostatně odjede a sám si najde místa do kterého zaparkuje. Při odchodu pak opět přijdete na místo kde jste vůz opustili, telefonem si ho přivoláte a vůz k vám přijede.
Jak navíc video ukazuje, vůz během jízdy dává pozor prakticky na vše, co se děje v okolí. Pokud před něj vběhne dítě, okamžitě zastaví. Pokud se před ním objeví jiný automobil, opět zastaví. Jakmile se však situace uklidní, opět se vydá na cestu.
Jak je ovšem z videa patrné, celý systém je mnohem komplexnější a kromě vozu Mercedes-Benz s tímto systémem vyžaduje i adekvátní infrastrukturu parkoviště, kterou v tomto případě obstarala společnost Bosch. Různé senzory a kamery sledují plochu parkoviště a díky komunikaci s vozidlem mu pomáhají najít vhodné místo k zaparkování.
Díky spojení těchto dvou technologických gigantů tak došlo k vytvoření prvního "inteligentního parkoviště", které by lidem mohlo ušetřit čas i námahu spojené s parkování, hledáním vozu či přenášením nákupů.
Jak už jsme poznamenali výše, celý systém v současnosti prochází testováním pod dohledem úřadů, ovšem pokud by se nevyskytly žádné zásadní problémy, již v roce 2018 by mohl být schválen k veřejnému používání.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.