V současné době snad všechny významné automobilky světa usilovně pracují zejména ve dvou oblastech: elektrifikace a autonomní řízení. Zatímco v první zmíněné oblasti nám toho Mercedes ještě příliš nenabídl, v té druhé dělá obrovské pokroky, jak ukazuje na svém posledním videu věnovaném systému "Automated Valet Parking".
Systém "Automated Valet Parking" na kterém spolupracuje Mercedes a Bosch však není žádným konceptem, jehož realizace se uskuteční až za několik let. Tento systém již nyní funguje na parkovišti automobilky Mercedes-Benz ve Stuttgartu, kde prochází testováním.
Celý proces přitom funguje velice jednoduše: Přijedete na na parkoviště, opustíte vůz na "výstupním místě" a telefonem mu dáte příkaz k zaparkování. Automobil poté zcela samostatně odjede a sám si najde místa do kterého zaparkuje. Při odchodu pak opět přijdete na místo kde jste vůz opustili, telefonem si ho přivoláte a vůz k vám přijede.
Jak navíc video ukazuje, vůz během jízdy dává pozor prakticky na vše, co se děje v okolí. Pokud před něj vběhne dítě, okamžitě zastaví. Pokud se před ním objeví jiný automobil, opět zastaví. Jakmile se však situace uklidní, opět se vydá na cestu.
Jak je ovšem z videa patrné, celý systém je mnohem komplexnější a kromě vozu Mercedes-Benz s tímto systémem vyžaduje i adekvátní infrastrukturu parkoviště, kterou v tomto případě obstarala společnost Bosch. Různé senzory a kamery sledují plochu parkoviště a díky komunikaci s vozidlem mu pomáhají najít vhodné místo k zaparkování.
Díky spojení těchto dvou technologických gigantů tak došlo k vytvoření prvního "inteligentního parkoviště", které by lidem mohlo ušetřit čas i námahu spojené s parkování, hledáním vozu či přenášením nákupů.
Jak už jsme poznamenali výše, celý systém v současnosti prochází testováním pod dohledem úřadů, ovšem pokud by se nevyskytly žádné zásadní problémy, již v roce 2018 by mohl být schválen k veřejnému používání.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?