Setkání s Ferrari FXX K dokáže být elektrizující. Vůz umí dát výboj až 480 V

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 17. července 2017, 10:20 Aktualizováno 17.7.2017, 11:39 Google+

Když Alex Kersten z Car Throttle obdržel pozvání na jízdu v exkluzivním Ferrari FXX K během Festivalu rychlosti v Goodwoodu, jistě netušil, že před usednutím do vozu si bude muset dát pozor, aby nedostal výboj 480 V.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Systém informující o stavu elektrického systému Ferrari FXX K

Systém informující o stavu elektrického systému Ferrari FXX K | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Vůz Ferrari FXX K je výjimečným a extrémním vozem snad ve všech detailech. Ať už jde o jeho ohromný výkon z hybridního systému, proměnnou aerodynamiku s přítlačnou silou přes jednu tunu nebo řadu asistentů, díky nimž je tento vůz pravděpodobně tím nejschopnějším okruhovým speciálem, jaký kdy italská automobilka postavila. Samozřejmě s výjimkou vozů F1.

Zajímavou věcí je však právě hybridní pohonný systém vozu, díky kterému dokáže vyvinou výkon až 1000 koní. Tento systém je složen z klasického dvanáctiválce, který doplňuje elektromotor, který dokáže regenerovat energii pomocí systému KERS.

Pokud si však nedáte pozor, můžete díky tomuto systému dostat výboj až 480 V, přičemž člověka dokáže zabít i výboj ze zásuvky, ve které proudí "pouhých" 220 V. 

Pokud tedy nechcete zažít "jiskřivé" shledání s Ferrari FXX K, je potřeba sledovat malou anténku na jeho střeše, kde většinu času blikají zelené diody a není problém se vozu dotýkat. Pokud by se však rozsvítily červené diody, mohlo by to předznamenávat jiskřivé zážitky.

Vytisknout

Diskuze: Setkání s Ferrari FXX K dokáže být elektrizující. Vůz umí dát výboj až 480 V

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nový Renault Mégane RS 2018

Vzhled nového Renault Mégane RS 2018 odhalil únik z patentového úřadu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud