Když Alex Kersten z Car Throttle obdržel pozvání na jízdu v exkluzivním Ferrari FXX K během Festivalu rychlosti v Goodwoodu, jistě netušil, že před usednutím do vozu si bude muset dát pozor, aby nedostal výboj 480 V.
Vůz Ferrari FXX K je výjimečným a extrémním vozem snad ve všech detailech. Ať už jde o jeho ohromný výkon z hybridního systému, proměnnou aerodynamiku s přítlačnou silou přes jednu tunu nebo řadu asistentů, díky nimž je tento vůz pravděpodobně tím nejschopnějším okruhovým speciálem, jaký kdy italská automobilka postavila. Samozřejmě s výjimkou vozů F1.
Zajímavou věcí je však právě hybridní pohonný systém vozu, díky kterému dokáže vyvinou výkon až 1000 koní. Tento systém je složen z klasického dvanáctiválce, který doplňuje elektromotor, který dokáže regenerovat energii pomocí systému KERS.
Pokud si však nedáte pozor, můžete díky tomuto systému dostat výboj až 480 V, přičemž člověka dokáže zabít i výboj ze zásuvky, ve které proudí "pouhých" 220 V.
Pokud tedy nechcete zažít "jiskřivé" shledání s Ferrari FXX K, je potřeba sledovat malou anténku na jeho střeše, kde většinu času blikají zelené diody a není problém se vozu dotýkat. Pokud by se však rozsvítily červené diody, mohlo by to předznamenávat jiskřivé zážitky.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.