Setkání s Ferrari FXX K dokáže být elektrizující. Vůz umí dát výboj až 480 V

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 17. července 2017, 10:20 Aktualizováno 17.7.2017, 11:39 Google+

Když Alex Kersten z Car Throttle obdržel pozvání na jízdu v exkluzivním Ferrari FXX K během Festivalu rychlosti v Goodwoodu, jistě netušil, že před usednutím do vozu si bude muset dát pozor, aby nedostal výboj 480 V.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Systém informující o stavu elektrického systému Ferrari FXX K

Systém informující o stavu elektrického systému Ferrari FXX K | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Vůz Ferrari FXX K je výjimečným a extrémním vozem snad ve všech detailech. Ať už jde o jeho ohromný výkon z hybridního systému, proměnnou aerodynamiku s přítlačnou silou přes jednu tunu nebo řadu asistentů, díky nimž je tento vůz pravděpodobně tím nejschopnějším okruhovým speciálem, jaký kdy italská automobilka postavila. Samozřejmě s výjimkou vozů F1.

Zajímavou věcí je však právě hybridní pohonný systém vozu, díky kterému dokáže vyvinou výkon až 1000 koní. Tento systém je složen z klasického dvanáctiválce, který doplňuje elektromotor, který dokáže regenerovat energii pomocí systému KERS.

Pokud si však nedáte pozor, můžete díky tomuto systému dostat výboj až 480 V, přičemž člověka dokáže zabít i výboj ze zásuvky, ve které proudí "pouhých" 220 V. 

Pokud tedy nechcete zažít "jiskřivé" shledání s Ferrari FXX K, je potřeba sledovat malou anténku na jeho střeše, kde většinu času blikají zelené diody a není problém se vozu dotýkat. Pokud by se však rozsvítily červené diody, mohlo by to předznamenávat jiskřivé zážitky.

Vytisknout

Diskuze: Setkání s Ferrari FXX K dokáže být elektrizující. Vůz umí dát výboj až 480 V

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Nový Renault Mégane RS 2018

Vzhled nového Renault Mégane RS 2018 odhalil únik z patentového úřadu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud