Když Alex Kersten z Car Throttle obdržel pozvání na jízdu v exkluzivním Ferrari FXX K během Festivalu rychlosti v Goodwoodu, jistě netušil, že před usednutím do vozu si bude muset dát pozor, aby nedostal výboj 480 V.
Vůz Ferrari FXX K je výjimečným a extrémním vozem snad ve všech detailech. Ať už jde o jeho ohromný výkon z hybridního systému, proměnnou aerodynamiku s přítlačnou silou přes jednu tunu nebo řadu asistentů, díky nimž je tento vůz pravděpodobně tím nejschopnějším okruhovým speciálem, jaký kdy italská automobilka postavila. Samozřejmě s výjimkou vozů F1.
Zajímavou věcí je však právě hybridní pohonný systém vozu, díky kterému dokáže vyvinou výkon až 1000 koní. Tento systém je složen z klasického dvanáctiválce, který doplňuje elektromotor, který dokáže regenerovat energii pomocí systému KERS.
Pokud si však nedáte pozor, můžete díky tomuto systému dostat výboj až 480 V, přičemž člověka dokáže zabít i výboj ze zásuvky, ve které proudí "pouhých" 220 V.
Pokud tedy nechcete zažít "jiskřivé" shledání s Ferrari FXX K, je potřeba sledovat malou anténku na jeho střeše, kde většinu času blikají zelené diody a není problém se vozu dotýkat. Pokud by se však rozsvítily červené diody, mohlo by to předznamenávat jiskřivé zážitky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?