Když Alex Kersten z Car Throttle obdržel pozvání na jízdu v exkluzivním Ferrari FXX K během Festivalu rychlosti v Goodwoodu, jistě netušil, že před usednutím do vozu si bude muset dát pozor, aby nedostal výboj 480 V.
Vůz Ferrari FXX K je výjimečným a extrémním vozem snad ve všech detailech. Ať už jde o jeho ohromný výkon z hybridního systému, proměnnou aerodynamiku s přítlačnou silou přes jednu tunu nebo řadu asistentů, díky nimž je tento vůz pravděpodobně tím nejschopnějším okruhovým speciálem, jaký kdy italská automobilka postavila. Samozřejmě s výjimkou vozů F1.
Zajímavou věcí je však právě hybridní pohonný systém vozu, díky kterému dokáže vyvinou výkon až 1000 koní. Tento systém je složen z klasického dvanáctiválce, který doplňuje elektromotor, který dokáže regenerovat energii pomocí systému KERS.
Pokud si však nedáte pozor, můžete díky tomuto systému dostat výboj až 480 V, přičemž člověka dokáže zabít i výboj ze zásuvky, ve které proudí "pouhých" 220 V.
Pokud tedy nechcete zažít "jiskřivé" shledání s Ferrari FXX K, je potřeba sledovat malou anténku na jeho střeše, kde většinu času blikají zelené diody a není problém se vozu dotýkat. Pokud by se však rozsvítily červené diody, mohlo by to předznamenávat jiskřivé zážitky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.