Nedávno jsme vám přinesli článek o tom, že automobil je v případě bouřky jedním z nejbezpečnějších míst, ve kterém se můžete ukrýt. Napadlo vás však někdy jak vydrží elektronika vozu tisíce voltů, které proudí skrze jeho karoserii?
Jak jsme psali v minulém článku, díky tzv. Faradayově kleci jste v případě zásahu bleskem uvnitř vašeho automobilu v bezpečí. Napadlo vás však, jak by takový zásah přestál automobil, který je vybaven desítkami elektrických spotřebičů, snímačů a dalšího vybavení?
Zjistit se to dá pouze dvěma způsoby. Buď si během silné bouřky vyjedete ve svém automobilu někam do polí a budete čekat na blesk (což ale nedoporučujeme), nebo podobně jako lidé z Top Gear zajedete do laboratoře, kde umí umělé blesky vytvořit.
Pokusným "králíkem" se v tomto případě stal Richard Hammond uzavřený ve Volkswagenu Golf V. generace. Pracovník společnosti Siemens, která toto pokusné zařízení vlastní, pak do automobilu pustil několik elektrických výbojů, které dosahovaly hodnoty cca 400,000 Voltů.
Hammondovi uvnitř vozu se nic nestalo, nicméně po pár zásazích se ozval varovný tón, rozsvítila kontrolka "Error" na palubní desce a začala blikat kontrolka ruční brzdy. Smažení Golfu však stále nepřestávalo.
Pokud však čekáte, že blesk elektroniku automobilu zničil, jste na omylu. Po konci výbojů Hammond postupně rozsvítil světla, stáhl okna, pustil rádio a nakonec i úspěšně nastartoval a odjel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?