Jak jsme psali v minulém článku, díky tzv. Faradayově kleci jste v případě zásahu bleskem uvnitř vašeho automobilu v bezpečí. Napadlo vás však, jak by takový zásah přestál automobil, který je vybaven desítkami elektrických spotřebičů, snímačů a dalšího vybavení?
Zjistit se to dá pouze dvěma způsoby. Buď si během silné bouřky vyjedete ve svém automobilu někam do polí a budete čekat na blesk (což ale nedoporučujeme), nebo podobně jako lidé z Top Gear zajedete do laboratoře, kde umí umělé blesky vytvořit.
Pokusným "králíkem" se v tomto případě stal Richard Hammond uzavřený ve Volkswagenu Golf V. generace. Pracovník společnosti Siemens, která toto pokusné zařízení vlastní, pak do automobilu pustil několik elektrických výbojů, které dosahovaly hodnoty cca 400,000 Voltů.
Hammondovi uvnitř vozu se nic nestalo, nicméně po pár zásazích se ozval varovný tón, rozsvítila kontrolka "Error" na palubní desce a začala blikat kontrolka ruční brzdy. Smažení Golfu však stále nepřestávalo.
Pokud však čekáte, že blesk elektroniku automobilu zničil, jste na omylu. Po konci výbojů Hammond postupně rozsvítil světla, stáhl okna, pustil rádio a nakonec i úspěšně nastartoval a odjel.