Aston Martin Valkyrie: Stane se tím nejextrémnějším autem na silnicích?

Aston Martin Valkyrie
Aston Martin Valkyrie, foto: Aston Martin
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. července 2017 10:38 | akt. 12. července 2017 11:39
Sdílej:

Automobilka Aston Martin na svém Instagramovém účtu zveřejnila několik nových fotografií připravovaného modelu Valkyrie, který se bezesporu stane tím nejextrémnějším vozem, jaký se kdy v automobilce vyrobil. Ostatně samotný vzhled vozu, až se dostane na klasické silnice, bude působit jako zjevení z vesmíru.

Aston Martin Valkyrie má být hypersportovním automobilem nové generace, který chce nabídnout jízdní zážitky podobné vozům formule jedna, ovšem v klasickém balení sportovního automobilu, který může legálně vyrazit na silnice.

Aby se však automobily vozům F1 byť jen přiblížil, bylo důležité pořádně zapracovat nejen na jeho motoru, ale hlavně na jeho tvarech a s tím spojené aerodynamice. Již na prvních fotografiích tak Valkyrie vypadal jako zjevení z vesmíru, nyní se však exteriér vozu znovu upravoval, přibyli nové aerodynamické prvky a automobilka nás nechala nahlédnou i do interiéru.

Na rozdíl od prvních fotografií Valkyrie je na těchto snímcích vidět pár změn, které byly pravděpodobně učiněny kvůli lepší aerodynamice. Tou nejvýraznější novinkou je dvojice otvorů v přední části vozu, těsně před dveřmi, díky čemuž by mohlo být dosaženo ještě větší přilnavosti.

Jak upozornil web Jalopnik, další výrazná změna by se měla týkat světlometů, které měly být odlehčeny až o 40% a jsou tak pravděpodobně nejlehčími světlomety používanými v automobilech. Úpravy se dočkala i kola automobilu. Nyní jsou použity disky s lepšími aerodynamickými vlastnostmi a pravděpodobně i nižší váhou.

Jak jste si mohli všimnout, na voze kompletně chybí zpětná zrcátka, která by pravděpodobně pouze zvyšovala odpor. Místo toho byl vůz vybaven "zpětnými kamerami", jejichž obraz se pravděpodobně zobrazuje na dvou displejích v rozích karoserie. Kvůli absenci zadního skla zde však chybí i středové zpětné zrcátko.

Interiér vozu je velmi spartánský a nenajdete zde nic přebytečného. Volant ve stylu Formule 1, se zabudovaným LCD displejem, je možno pro komfortnější nastupování a vystupování odepnout - podobně jako v závodních vozech. Posledním zajímavým prvkem je pak centrální display uprostřed palubní desky, který bude zřejmě plnit funkci infotainmentu.

Podle prohlášení automobilky je už je tedy 95% designu vozu vytvořeno a zbylých 5% už by se nemělo konečné podoby vozu nijak výrazně či drasticky dotknout. Valkyrie se tak stane pravděpodobně tím nejextrémnějším sériově vyráběným vozem na světě.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.