Čím dál více lidí zajímá při koupi nového vozu, nakolik je bezpečný, a to po vše stránkách. Od bezpečnosti aktivní (prvky výbavy), přes tu pasivní (masivní karoserie, deformační zóny) až po konkrétní výsledky v nárazových testech. Překvapivě ukázkově si v tomto odvětví vedou všechny poslední modely od Mazdy.
Toto tvrzení pochází ze Severní Ameriky, kde čtyři z celkového počtu šesti vozů, které na tomto kontinentu Mazda nabízí, dosáhli nejvyššího hodnocení „Top Safety +“. Výzkum prováděl ústav pro bezpečnost silničního provozu. Testování byly podrobeny verze sedan i hatchback nové Mazdy 3, Mazdy 6, crossoveru CX-3 a nové vlajkové lodi Mazdy CX-9.
„Při vývoji nové CX-9 jsme chtěli vytvořit atraktivní vůz, který by svou bezpečnostní potěšil zejména mladé páry a rodiny“ řekl Masashi Otsuka, ředitel divize Mazda pro Severní Ameriku. „Jsme velmi hrdí na to, že IIHS (ústav pro bezpečnost silničního provozu) ocenil bezpečnost nové CX-9. Je to velká odměna pro náš technický tým.“
Vůz získal nejvyšší známky ze všech pěti nárazových testů a prošel přísnou kontrolou týkající se kvalitního osvětlení, které dostatečně prověřilo nové LED světlomety CX-9. Tyto výsledky vozu zajistili hodnocení „Top Safety“, zbylé plus dostal za své aktivní přednárazové asistenty.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.