Čím dál více lidí zajímá při koupi nového vozu, nakolik je bezpečný, a to po vše stránkách. Od bezpečnosti aktivní (prvky výbavy), přes tu pasivní (masivní karoserie, deformační zóny) až po konkrétní výsledky v nárazových testech. Překvapivě ukázkově si v tomto odvětví vedou všechny poslední modely od Mazdy.
Toto tvrzení pochází ze Severní Ameriky, kde čtyři z celkového počtu šesti vozů, které na tomto kontinentu Mazda nabízí, dosáhli nejvyššího hodnocení „Top Safety +“. Výzkum prováděl ústav pro bezpečnost silničního provozu. Testování byly podrobeny verze sedan i hatchback nové Mazdy 3, Mazdy 6, crossoveru CX-3 a nové vlajkové lodi Mazdy CX-9.
„Při vývoji nové CX-9 jsme chtěli vytvořit atraktivní vůz, který by svou bezpečnostní potěšil zejména mladé páry a rodiny“ řekl Masashi Otsuka, ředitel divize Mazda pro Severní Ameriku. „Jsme velmi hrdí na to, že IIHS (ústav pro bezpečnost silničního provozu) ocenil bezpečnost nové CX-9. Je to velká odměna pro náš technický tým.“
Vůz získal nejvyšší známky ze všech pěti nárazových testů a prošel přísnou kontrolou týkající se kvalitního osvětlení, které dostatečně prověřilo nové LED světlomety CX-9. Tyto výsledky vozu zajistili hodnocení „Top Safety“, zbylé plus dostal za své aktivní přednárazové asistenty.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?