Za takový hypersport by se Audi rozhodně nemuselo stydět

Audi RS Concept
Audi RS Concept, foto: behance.net
AutoRoad.cz 9. června 2017 10:28
Sdílej:

Po módě supersportů pozvolna přichází období hypersportů. Největší pozornost se prozatím soustředí kolem Mercedesu-AMG Project One a Aston Martinu Valkyrie. Ale co kdyby do této hry vstoupil i koncern Volkswagen?

Obrovský Koncern Volkswagen patří celosvětově mezi největší výrobce automobilů. V posledních letech sice utrpěl poměrně masivní ztráty po provalení kazy Dieselgate, ovšem stále sdružuje několik významných značek, které produkují jedny z nejrychlejších a nejzábavnějších sportovních vozidel na trhu.

Nabízí se proto otázka, zda neexistuje možnost, že by koncern VW vstoupil prostřednictvím jedné ze svých značek do světa hypersportů. Samozřejmě můžeme namítat, že v téhle sféře už se dávno pohybuje Bugatti Chiron, Porsche 918 nebo některé limitované modely Lamborghini, ovšem modely které chystá Mercedes a Aston Martin zkrátka vypadají na další krok evoluce, který slibuje řidičům zážitek rovný řízení formule F1 na normálních silnicích.

Protože samotná automobilka zarytě mlčí, chopil se návrhu designér Milen Ivanov, který své dílo umístil na server Behance.net. Jak můžeme vidět, nové generaci hypersportu vtiskl znak Audi, což se dá celkem snadno pochopit. Lamborghini vždy působilo odrzle, Porsche příliš seriozně a Bugatti se soustředí na kombinaci luxusu a extrémní síly podle svých tradic. Audi se tak zdá být dostatečně vhodnou platformou.

Hned na první pohled je vidět, že námětem se stala Audi R8 a patrné jsou i prvky z Bugatti Chiron. O pohonné jednotky navíc v koncernu Volkswagen taky není nouze. Jedinou chybou na celém konceptu tak zůstávají finance. Vlivem kauzy Dieselgate se totiž Audi musela stáhnout i z některých prestižních závodů, je to proto dost nepravděpodobné, že by se nyní pouštěla do vývoje podobného projektu jakým je hypersportovní automobil.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?