Po módě supersportů pozvolna přichází období hypersportů. Největší pozornost se prozatím soustředí kolem Mercedesu-AMG Project One a Aston Martinu Valkyrie. Ale co kdyby do této hry vstoupil i koncern Volkswagen?
Obrovský Koncern Volkswagen patří celosvětově mezi největší výrobce automobilů. V posledních letech sice utrpěl poměrně masivní ztráty po provalení kazy Dieselgate, ovšem stále sdružuje několik významných značek, které produkují jedny z nejrychlejších a nejzábavnějších sportovních vozidel na trhu.
Nabízí se proto otázka, zda neexistuje možnost, že by koncern VW vstoupil prostřednictvím jedné ze svých značek do světa hypersportů. Samozřejmě můžeme namítat, že v téhle sféře už se dávno pohybuje Bugatti Chiron, Porsche 918 nebo některé limitované modely Lamborghini, ovšem modely které chystá Mercedes a Aston Martin zkrátka vypadají na další krok evoluce, který slibuje řidičům zážitek rovný řízení formule F1 na normálních silnicích.
Protože samotná automobilka zarytě mlčí, chopil se návrhu designér Milen Ivanov, který své dílo umístil na server Behance.net. Jak můžeme vidět, nové generaci hypersportu vtiskl znak Audi, což se dá celkem snadno pochopit. Lamborghini vždy působilo odrzle, Porsche příliš seriozně a Bugatti se soustředí na kombinaci luxusu a extrémní síly podle svých tradic. Audi se tak zdá být dostatečně vhodnou platformou.
Hned na první pohled je vidět, že námětem se stala Audi R8 a patrné jsou i prvky z Bugatti Chiron. O pohonné jednotky navíc v koncernu Volkswagen taky není nouze. Jedinou chybou na celém konceptu tak zůstávají finance. Vlivem kauzy Dieselgate se totiž Audi musela stáhnout i z některých prestižních závodů, je to proto dost nepravděpodobné, že by se nyní pouštěla do vývoje podobného projektu jakým je hypersportovní automobil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.