Po módě supersportů pozvolna přichází období hypersportů. Největší pozornost se prozatím soustředí kolem Mercedesu-AMG Project One a Aston Martinu Valkyrie. Ale co kdyby do této hry vstoupil i koncern Volkswagen?
Obrovský Koncern Volkswagen patří celosvětově mezi největší výrobce automobilů. V posledních letech sice utrpěl poměrně masivní ztráty po provalení kazy Dieselgate, ovšem stále sdružuje několik významných značek, které produkují jedny z nejrychlejších a nejzábavnějších sportovních vozidel na trhu.
Nabízí se proto otázka, zda neexistuje možnost, že by koncern VW vstoupil prostřednictvím jedné ze svých značek do světa hypersportů. Samozřejmě můžeme namítat, že v téhle sféře už se dávno pohybuje Bugatti Chiron, Porsche 918 nebo některé limitované modely Lamborghini, ovšem modely které chystá Mercedes a Aston Martin zkrátka vypadají na další krok evoluce, který slibuje řidičům zážitek rovný řízení formule F1 na normálních silnicích.
Protože samotná automobilka zarytě mlčí, chopil se návrhu designér Milen Ivanov, který své dílo umístil na server Behance.net. Jak můžeme vidět, nové generaci hypersportu vtiskl znak Audi, což se dá celkem snadno pochopit. Lamborghini vždy působilo odrzle, Porsche příliš seriozně a Bugatti se soustředí na kombinaci luxusu a extrémní síly podle svých tradic. Audi se tak zdá být dostatečně vhodnou platformou.
Hned na první pohled je vidět, že námětem se stala Audi R8 a patrné jsou i prvky z Bugatti Chiron. O pohonné jednotky navíc v koncernu Volkswagen taky není nouze. Jedinou chybou na celém konceptu tak zůstávají finance. Vlivem kauzy Dieselgate se totiž Audi musela stáhnout i z některých prestižních závodů, je to proto dost nepravděpodobné, že by se nyní pouštěla do vývoje podobného projektu jakým je hypersportovní automobil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?