Zatímco v Praze jsou řidičům pod nohy házeny klacky v podobě modrých zón a planých slibů o výstavbě záchytných parkovišť, ve světě už fungují systémy rychlého, efektivního a hlavně automatického parkování.
Jedním z nich je i systém společnosti Stanley Robotics, který v současné době funguje na letišti Charlese de Gaulla ve Francii. Nejen, že vám tento systém usnadní parkování a ušetří čas. Je také ekologický, uspoří obrovské množství prostoru, zabrání poškození vozidel a vyplatí se i finančně.
Systém přitom funguje velice jednoduše. Již z domova si můžete prostřednictvím aplikace nebo internetového prohlížeče zarezervovat místo na parkovišti a zapsat údaje o svém odletu. Jakmile dorazíte na letiště, pouze zajedete na parkoviště kde se identifikujete, zavezete své vozidlo do boxu, vezmete si zavazadla, potvrdíte zaparkování a odejdete.
O vše ostatní už se postará robot jménem Stan, který do boxu přijede z druhé strany, zajede pod vůz, opatrně ho zvedne a přepraví na parkovací místo. Stan je poháněn elektrickým motorem, takže nevypouští emise a jeho provoz je ekologický. Navíc je navržen tak, že se dokáže přizpůsobit většině osobních automobilů. Díky tomu, že veškerý pohyb je kontrolován řadou moderních senzorů, nehrozí automobilům žádné poškození, ačkoliv jsou zaparkovány blíže u sebe, čímž systém šetří až 50 % prostoru.
Další šikovnou vlastností tohoto systému je možnost nastavit si datum a čas návratu z dovolené. Po příletu pak na vás bude čekat váš vůz připravený v boxu, kde jste ho nechali. Vaší jedinou povinností tak bude neztratit během dovolené klíčky.
Celkově je ale tento systém jedním velkým přínosem. Dokáže totiž naskládat na stejný prostor více vozidel, než by bylo v silách člověka. Zabrání poškození vozu. Díky tomu, že vozy jsou přepravovány ve vzduchu, ušetří provozovatel garáží za úklid. Stejně tak ušetří i na personálu. Celý systém je navíc poháněn elektrikou, tudíž je ekologický. Nezbývá než jen doufat, že se brzy dočkáme něčeho podobného i v ČR.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?