Elon Musk je vizionář, který se nebojí do svých snů a vizí investovat obrovské finance. Po úspěšných projektech SpaceX a automobilky Tesla tu je další z nich, společnost Boring Company zaměřená na budování tunelů, kterými se budeme brzy obrovskou rychlostí přepravovat z bodu A do bodu B.
Když o projektu "Boring Company" promluvil Elon Musk letos v dubnu na Ted Talks, málokdo mu věřil. Svou vizi sice podkládal zajímavým grarfickým videem, v mnoha lidech to ale přílišnou důvěru nevzbudilo.
Musk už ale tou dobou připravoval tunel pod povrchem svého areálu SpaceX. A tento měsíc zveřejnil na svém Instagramu video z testování celého systému tunelu včetně saní, které by měly přepravit vás i vás automobil pohodlně pod zemí až na místo učení. Ačkoliv nevidíme žádný tachometr, rychlost celého systému na nás působí opravdu zajímavě.
Celý projekt by měl fungovat velice jednoduše. Pod povrchem bude zbudována síť tunelů, do kterých se budete moci napojit z předem určených míst pomocí výtahu. Stačí vám pouze najet se svým vozem na speciální "saně", které s vámi sjedou do podzemí, zařadí se mezi další saně a rychlostí až 200 km/h vás dopraví tam, kam chcete.
Podle prvního grafického videa se zdá, že zde bude možnost přepravy i bez automobilu. K dispozici by měly být speciální kapsle určené pro chodce nebo cyklisty. Při rychlosti přepravy až 200 km/h tak bude metro jen blednout závistí.
Kdy a zda vůbec dostane Elon Musk povolení zbudovat podobnou síť tunelů pod některým z velkých měst s problémovou dopravou je nejisté.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?