Elon Musk je vizionář, který se nebojí do svých snů a vizí investovat obrovské finance. Po úspěšných projektech SpaceX a automobilky Tesla tu je další z nich, společnost Boring Company zaměřená na budování tunelů, kterými se budeme brzy obrovskou rychlostí přepravovat z bodu A do bodu B.
Když o projektu "Boring Company" promluvil Elon Musk letos v dubnu na Ted Talks, málokdo mu věřil. Svou vizi sice podkládal zajímavým grarfickým videem, v mnoha lidech to ale přílišnou důvěru nevzbudilo.
Musk už ale tou dobou připravoval tunel pod povrchem svého areálu SpaceX. A tento měsíc zveřejnil na svém Instagramu video z testování celého systému tunelu včetně saní, které by měly přepravit vás i vás automobil pohodlně pod zemí až na místo učení. Ačkoliv nevidíme žádný tachometr, rychlost celého systému na nás působí opravdu zajímavě.
Celý projekt by měl fungovat velice jednoduše. Pod povrchem bude zbudována síť tunelů, do kterých se budete moci napojit z předem určených míst pomocí výtahu. Stačí vám pouze najet se svým vozem na speciální "saně", které s vámi sjedou do podzemí, zařadí se mezi další saně a rychlostí až 200 km/h vás dopraví tam, kam chcete.
Podle prvního grafického videa se zdá, že zde bude možnost přepravy i bez automobilu. K dispozici by měly být speciální kapsle určené pro chodce nebo cyklisty. Při rychlosti přepravy až 200 km/h tak bude metro jen blednout závistí.
Kdy a zda vůbec dostane Elon Musk povolení zbudovat podobnou síť tunelů pod některým z velkých měst s problémovou dopravou je nejisté.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.