Elon Musk je vizionář, který se nebojí do svých snů a vizí investovat obrovské finance. Po úspěšných projektech SpaceX a automobilky Tesla tu je další z nich, společnost Boring Company zaměřená na budování tunelů, kterými se budeme brzy obrovskou rychlostí přepravovat z bodu A do bodu B.
Když o projektu "Boring Company" promluvil Elon Musk letos v dubnu na Ted Talks, málokdo mu věřil. Svou vizi sice podkládal zajímavým grarfickým videem, v mnoha lidech to ale přílišnou důvěru nevzbudilo.
Musk už ale tou dobou připravoval tunel pod povrchem svého areálu SpaceX. A tento měsíc zveřejnil na svém Instagramu video z testování celého systému tunelu včetně saní, které by měly přepravit vás i vás automobil pohodlně pod zemí až na místo učení. Ačkoliv nevidíme žádný tachometr, rychlost celého systému na nás působí opravdu zajímavě.
Celý projekt by měl fungovat velice jednoduše. Pod povrchem bude zbudována síť tunelů, do kterých se budete moci napojit z předem určených míst pomocí výtahu. Stačí vám pouze najet se svým vozem na speciální "saně", které s vámi sjedou do podzemí, zařadí se mezi další saně a rychlostí až 200 km/h vás dopraví tam, kam chcete.
Podle prvního grafického videa se zdá, že zde bude možnost přepravy i bez automobilu. K dispozici by měly být speciální kapsle určené pro chodce nebo cyklisty. Při rychlosti přepravy až 200 km/h tak bude metro jen blednout závistí.
Kdy a zda vůbec dostane Elon Musk povolení zbudovat podobnou síť tunelů pod některým z velkých měst s problémovou dopravou je nejisté.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?