Elon Musk je vizionář, který se nebojí do svých snů a vizí investovat obrovské finance. Po úspěšných projektech SpaceX a automobilky Tesla tu je další z nich, společnost Boring Company zaměřená na budování tunelů, kterými se budeme brzy obrovskou rychlostí přepravovat z bodu A do bodu B.
Když o projektu "Boring Company" promluvil Elon Musk letos v dubnu na Ted Talks, málokdo mu věřil. Svou vizi sice podkládal zajímavým grarfickým videem, v mnoha lidech to ale přílišnou důvěru nevzbudilo.
Musk už ale tou dobou připravoval tunel pod povrchem svého areálu SpaceX. A tento měsíc zveřejnil na svém Instagramu video z testování celého systému tunelu včetně saní, které by měly přepravit vás i vás automobil pohodlně pod zemí až na místo učení. Ačkoliv nevidíme žádný tachometr, rychlost celého systému na nás působí opravdu zajímavě.
Celý projekt by měl fungovat velice jednoduše. Pod povrchem bude zbudována síť tunelů, do kterých se budete moci napojit z předem určených míst pomocí výtahu. Stačí vám pouze najet se svým vozem na speciální "saně", které s vámi sjedou do podzemí, zařadí se mezi další saně a rychlostí až 200 km/h vás dopraví tam, kam chcete.
Podle prvního grafického videa se zdá, že zde bude možnost přepravy i bez automobilu. K dispozici by měly být speciální kapsle určené pro chodce nebo cyklisty. Při rychlosti přepravy až 200 km/h tak bude metro jen blednout závistí.
Kdy a zda vůbec dostane Elon Musk povolení zbudovat podobnou síť tunelů pod některým z velkých měst s problémovou dopravou je nejisté.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.