Na šetření není nic špatného. Ovšem zrovna v případě pneumatik by si měl člověk dvakrát rozmyslet, zda mu pár ušetřených korun stojí za všechna ta rizika. Žádná sleva totiž není zadarmo.
Pojďme si shrnout všechny výhody a nevýhody nákupu použitých pneumatik. Jedinou výhodou je cena, mezi nevýhody ale patří neznámá historie pneumatiky. Nevíme na jakém voze byla pneumatika použita, jak byla skladována, zda byla pravidelně huštěna, kolikrát byla opravována, atd.
Hloubka vzorku je poměrně snadno zjistitelná, speciální měřidlo prodávají snad na každé benzínce. Ovšem zjistit jak byla pneumatika skladována je větší oříšek. Přitom na tom opravdu záleží. Jeden rok správného skladování se totiž rovná cca 3 týdnům používání. V případě nesprávného skladování ale pneumatika trpí a to se projevuje i na jejím stavu a výdrži.
Každá pneumatika navíc ztrácí své specifické vlastnosti již po cca 3 letech provozu. Zhoršuje se její přilnavost, prodlužuje brzdná dráha a vůz se tak stává hůře ovladatelným. Nemluvě o tom, že nové pneumatiky používají stále pokročilejší technologie, starší pneumatiky se jim tak často nemohou rovnat.
Navíc ani finanční úspora při koupi použité pneumatiky není nijak výrazná. Jednak mají použité pneumatiky kratší životnost, takže jedna sada použitých vydrží stěží polovinu toho, co sada nových pneumatiky. Tedy za předpokladu, že pneumatika nemá skrytou vadu.
Zadruhé platí, že cena ojeté pneumatiky se určuje podle zbývajícího vzorku. Za starou pneumatiku se slušným vzorkem, ale chemicky nefunkční, tak mnohdy zaplatíte nesmyslně vysokou částku. Rozdíl mezi novou sadou je pak v řádu stokorun na kolo - je na zvážení, zda se vám to vyplatí. Starší pneumatiky také mívají vliv na vyšší spotřebu, což opět způsobuje starší technologie.
Pokud jste ale skálopevně přesvědčeni o koupi použitých pneumatik, snažte se vyvarovat viditelně poškozených kusů. Zkontrolujte si, zda je celá sada rovnoměrně opotřebená, zda mají pneumatiky stejný rozměr a stejného výrobce. Zaměřte se také na datum výroby pneumatiky. Už při stáří 5 let bývají pneumatiky chemicky nefunkční, při stáří nad 10 let se jim obloukem vyhněte.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.