Na šetření není nic špatného. Ovšem zrovna v případě pneumatik by si měl člověk dvakrát rozmyslet, zda mu pár ušetřených korun stojí za všechna ta rizika. Žádná sleva totiž není zadarmo.
Pojďme si shrnout všechny výhody a nevýhody nákupu použitých pneumatik. Jedinou výhodou je cena, mezi nevýhody ale patří neznámá historie pneumatiky. Nevíme na jakém voze byla pneumatika použita, jak byla skladována, zda byla pravidelně huštěna, kolikrát byla opravována, atd.
Hloubka vzorku je poměrně snadno zjistitelná, speciální měřidlo prodávají snad na každé benzínce. Ovšem zjistit jak byla pneumatika skladována je větší oříšek. Přitom na tom opravdu záleží. Jeden rok správného skladování se totiž rovná cca 3 týdnům používání. V případě nesprávného skladování ale pneumatika trpí a to se projevuje i na jejím stavu a výdrži.
Každá pneumatika navíc ztrácí své specifické vlastnosti již po cca 3 letech provozu. Zhoršuje se její přilnavost, prodlužuje brzdná dráha a vůz se tak stává hůře ovladatelným. Nemluvě o tom, že nové pneumatiky používají stále pokročilejší technologie, starší pneumatiky se jim tak často nemohou rovnat.
Navíc ani finanční úspora při koupi použité pneumatiky není nijak výrazná. Jednak mají použité pneumatiky kratší životnost, takže jedna sada použitých vydrží stěží polovinu toho, co sada nových pneumatiky. Tedy za předpokladu, že pneumatika nemá skrytou vadu.
Zadruhé platí, že cena ojeté pneumatiky se určuje podle zbývajícího vzorku. Za starou pneumatiku se slušným vzorkem, ale chemicky nefunkční, tak mnohdy zaplatíte nesmyslně vysokou částku. Rozdíl mezi novou sadou je pak v řádu stokorun na kolo - je na zvážení, zda se vám to vyplatí. Starší pneumatiky také mívají vliv na vyšší spotřebu, což opět způsobuje starší technologie.
Pokud jste ale skálopevně přesvědčeni o koupi použitých pneumatik, snažte se vyvarovat viditelně poškozených kusů. Zkontrolujte si, zda je celá sada rovnoměrně opotřebená, zda mají pneumatiky stejný rozměr a stejného výrobce. Zaměřte se také na datum výroby pneumatiky. Už při stáří 5 let bývají pneumatiky chemicky nefunkční, při stáří nad 10 let se jim obloukem vyhněte.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.