Kdykoliv dojde na svolávání automobilů, je to pro automobilku zlé. Jednak to představuje obrovské časové, finanční i komunikační nároky na logistiku, dodavatele i prodejci. Mnohem horší je však úpadek společnosti v očích zákazníků. A s tím se teď bude muset popasovat i automobilka Porsche v USA.
Automobilky se sice snaží předcházet svolávacím akcím dlouhodobým testováním, někdy to ale zkrátka nestačí. Některé závady se zkrátka mohou objevit až po delší době a nemusí být ani okem pozorovatelné. A pak stačí jen málo a hned je oheň na střeše.
A v případě Macanu s tím ohněm nejsem tak úplně daleko od pravdy. Podle serveru Autoevolution totiž technici Porsche zjistili, že na některých přírubách palivového filtru se objevují mikroskopické prasklinky. Ty sice neznamenají nic vážného, časem by však mohlo dojít k jejich zvětšení a následnému drobnému úniku paliva. A hořlavé palivo tekoucí kolem horkých plechů není nic, o co by zákazník prémiové německá automobilky mohl stát.
Majitelé vozidel se ale nemusí žádných katastrofických scénářů bát. Porsche žádný podobný incident nezaznamenalo, jde jen o preventivní akci, během které se automobilka rozhodla svolat 51,497 Macanů vyrobených v americké továrně mezi lety 2014 a 2017. Příruba bude buď dodatečně utěsněna nebo kompletně vyměněna.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.