Kdykoliv dojde na svolávání automobilů, je to pro automobilku zlé. Jednak to představuje obrovské časové, finanční i komunikační nároky na logistiku, dodavatele i prodejci. Mnohem horší je však úpadek společnosti v očích zákazníků. A s tím se teď bude muset popasovat i automobilka Porsche v USA.
Automobilky se sice snaží předcházet svolávacím akcím dlouhodobým testováním, někdy to ale zkrátka nestačí. Některé závady se zkrátka mohou objevit až po delší době a nemusí být ani okem pozorovatelné. A pak stačí jen málo a hned je oheň na střeše.
A v případě Macanu s tím ohněm nejsem tak úplně daleko od pravdy. Podle serveru Autoevolution totiž technici Porsche zjistili, že na některých přírubách palivového filtru se objevují mikroskopické prasklinky. Ty sice neznamenají nic vážného, časem by však mohlo dojít k jejich zvětšení a následnému drobnému úniku paliva. A hořlavé palivo tekoucí kolem horkých plechů není nic, o co by zákazník prémiové německá automobilky mohl stát.
Majitelé vozidel se ale nemusí žádných katastrofických scénářů bát. Porsche žádný podobný incident nezaznamenalo, jde jen o preventivní akci, během které se automobilka rozhodla svolat 51,497 Macanů vyrobených v americké továrně mezi lety 2014 a 2017. Příruba bude buď dodatečně utěsněna nebo kompletně vyměněna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.