Kdykoliv dojde na svolávání automobilů, je to pro automobilku zlé. Jednak to představuje obrovské časové, finanční i komunikační nároky na logistiku, dodavatele i prodejci. Mnohem horší je však úpadek společnosti v očích zákazníků. A s tím se teď bude muset popasovat i automobilka Porsche v USA.
Automobilky se sice snaží předcházet svolávacím akcím dlouhodobým testováním, někdy to ale zkrátka nestačí. Některé závady se zkrátka mohou objevit až po delší době a nemusí být ani okem pozorovatelné. A pak stačí jen málo a hned je oheň na střeše.
A v případě Macanu s tím ohněm nejsem tak úplně daleko od pravdy. Podle serveru Autoevolution totiž technici Porsche zjistili, že na některých přírubách palivového filtru se objevují mikroskopické prasklinky. Ty sice neznamenají nic vážného, časem by však mohlo dojít k jejich zvětšení a následnému drobnému úniku paliva. A hořlavé palivo tekoucí kolem horkých plechů není nic, o co by zákazník prémiové německá automobilky mohl stát.
Majitelé vozidel se ale nemusí žádných katastrofických scénářů bát. Porsche žádný podobný incident nezaznamenalo, jde jen o preventivní akci, během které se automobilka rozhodla svolat 51,497 Macanů vyrobených v americké továrně mezi lety 2014 a 2017. Příruba bude buď dodatečně utěsněna nebo kompletně vyměněna.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.