Kdykoliv dojde na svolávání automobilů, je to pro automobilku zlé. Jednak to představuje obrovské časové, finanční i komunikační nároky na logistiku, dodavatele i prodejci. Mnohem horší je však úpadek společnosti v očích zákazníků. A s tím se teď bude muset popasovat i automobilka Porsche v USA.
Automobilky se sice snaží předcházet svolávacím akcím dlouhodobým testováním, někdy to ale zkrátka nestačí. Některé závady se zkrátka mohou objevit až po delší době a nemusí být ani okem pozorovatelné. A pak stačí jen málo a hned je oheň na střeše.
A v případě Macanu s tím ohněm nejsem tak úplně daleko od pravdy. Podle serveru Autoevolution totiž technici Porsche zjistili, že na některých přírubách palivového filtru se objevují mikroskopické prasklinky. Ty sice neznamenají nic vážného, časem by však mohlo dojít k jejich zvětšení a následnému drobnému úniku paliva. A hořlavé palivo tekoucí kolem horkých plechů není nic, o co by zákazník prémiové německá automobilky mohl stát.
Majitelé vozidel se ale nemusí žádných katastrofických scénářů bát. Porsche žádný podobný incident nezaznamenalo, jde jen o preventivní akci, během které se automobilka rozhodla svolat 51,497 Macanů vyrobených v americké továrně mezi lety 2014 a 2017. Příruba bude buď dodatečně utěsněna nebo kompletně vyměněna.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.