Převodovky ZF jsou považovány za jedny z nejlepších na trhu. Až dnes se ale ukázalo, že není bezchybná.
Týká se jí totiž nový technický problém, jenž se týká amerického trhu a konkrétně 505 tisíc aut. Vše má původ v kabelovém svazku uvnitř převodovky, který může způsobit náhlé vyřazení zařazené rychlosti.
Přitom ZF obdržela první informaci o možném problému už před dvěma lety. Jenže tenkrát to nikdo moc neřešil a až postupem času se problém začal opakovat u stále více modelů. Následkem opravy je instalace upraveného softwaru, který zabrání vyřazování rychlosti.
Závada se týká převodovek s označením 9HP48 a 948TE. Ty byly montovány do vozidel Jeep Cherokee a Renegade, Land Rover Discovery Sport, Range Rover Evoque, Chrysler 200, Ram ProMaster City, Fiat 500X Honda Pilot a do Acury TLX s motorem V6.
Americká organizace NHTSA už eviduje 895 poznatků od majitelů dotyčných vozidel, že něco není v pořádku. Kromě toho hrozí trhaná akcelerace, hrubé řazení či pomalejší podřazování. Vrchol všeho pak bylo, když někteří majitelé zařadili parkovací režim a vůz se i tak rozjel.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?