Převodovky ZF jsou považovány za jedny z nejlepších na trhu. Až dnes se ale ukázalo, že není bezchybná.
Týká se jí totiž nový technický problém, jenž se týká amerického trhu a konkrétně 505 tisíc aut. Vše má původ v kabelovém svazku uvnitř převodovky, který může způsobit náhlé vyřazení zařazené rychlosti.
Přitom ZF obdržela první informaci o možném problému už před dvěma lety. Jenže tenkrát to nikdo moc neřešil a až postupem času se problém začal opakovat u stále více modelů. Následkem opravy je instalace upraveného softwaru, který zabrání vyřazování rychlosti.
Závada se týká převodovek s označením 9HP48 a 948TE. Ty byly montovány do vozidel Jeep Cherokee a Renegade, Land Rover Discovery Sport, Range Rover Evoque, Chrysler 200, Ram ProMaster City, Fiat 500X Honda Pilot a do Acury TLX s motorem V6.
Americká organizace NHTSA už eviduje 895 poznatků od majitelů dotyčných vozidel, že něco není v pořádku. Kromě toho hrozí trhaná akcelerace, hrubé řazení či pomalejší podřazování. Vrchol všeho pak bylo, když někteří majitelé zařadili parkovací režim a vůz se i tak rozjel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.