Německá automobilka Audi nedávno s modelem SQ7 ukázala, že má stále potenciál vyrábět silné naftové osmiválce. Jenže v budoucnu se nejspíše stane to, že SQý bude první a zároveň posledním pořádným nafťákem.
Může za to nová zpráva, se kterou přichází britský magazín Autocar. Podle něj se do budoucna má Audi zaměřit především na vývoj elektrikých vozů. Tím pádem je dost možné, že Audi SQ7, které je nejvýkonnější diesel světa, bude posledním mohykánem.
Přitom nabízí solidní jízdní dynamiku a také parametry. Za vše hovoří naftový osmiválec s objemem čtyři litry, jenž disponuje výkonem 435 koní a točivým momentem 900 Nm. To umožňuje velké SQ7 zrychlit z nuly na stovku pod pět sekundy a rozjet se na maximálku 250 km/h.
Mimochodem, ten samý motor najdeme i pod kapotou nové generace Porsche Panamera 4S Diesel, která se ukázala sotva před dvěma týdny. Britský Autocar dále informuje o tom, že Audi chce do roku 2025 prodávat přibližně 25 až 35 % aut s elektrickým pohonem.
Díky stále drsnějším emisním limitům je navíc jisté, že v budoucnu se osmiválce budou postupně vytrácet z nabídky i těch nejprestižnějších značek. Však takové BMW nedávno uvedlo na trh sedmičkovou řadu s dvoulitrovým čtyřválcem, což je taktéž pro někoho zarážející varianta, na kterou leckdo může koukat s velkým podivem.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.