Audi se vzdá osmiválcových motorů. Chce být ekologičtější

Audi SQ7 nabízí jako první auto na světě přeplňování elektronickým dmychadlem.
Audi SQ7 nabízí jako první auto na světě přeplňování elektronickým dmychadlem., foto: Audi
ar5 8. července 2016 16:34
Sdílej:

Německá automobilka Audi nedávno s modelem SQ7 ukázala, že má stále potenciál vyrábět silné naftové osmiválce. Jenže v budoucnu se nejspíše stane to, že SQý bude první a zároveň posledním pořádným nafťákem.

Může za to nová zpráva, se kterou přichází britský magazín Autocar. Podle něj se do budoucna má Audi zaměřit především na vývoj elektrikých vozů. Tím pádem je dost možné, že Audi SQ7, které je nejvýkonnější diesel světa, bude posledním mohykánem.

Přitom nabízí solidní jízdní dynamiku a také parametry. Za vše hovoří naftový osmiválec s objemem čtyři litry, jenž disponuje výkonem 435 koní a točivým momentem 900 Nm. To umožňuje velké SQ7 zrychlit z nuly na stovku pod pět sekundy a rozjet se na maximálku 250 km/h.

Mimochodem, ten samý motor najdeme i pod kapotou nové generace Porsche Panamera 4S Diesel, která se ukázala sotva před dvěma týdny. Britský Autocar dále informuje o tom, že Audi chce do roku 2025 prodávat přibližně 25 až 35 % aut s elektrickým pohonem.

Díky stále drsnějším emisním limitům je navíc jisté, že v budoucnu se osmiválce budou postupně vytrácet z nabídky i těch nejprestižnějších značek. Však takové BMW nedávno uvedlo na trh sedmičkovou řadu s dvoulitrovým čtyřválcem, což je taktéž pro někoho zarážející varianta, na kterou leckdo může koukat s velkým podivem.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?