Největší problém se stočenými kilometry mají Škody, nejlépe jsou na tom Korejci

ar6, 19. února 2016, 02:35 Google+

Stočit tachometr a vydávat třeba Passat s reálně najetými 750 tisíci kilometry za téměř zánovní, to je v českých autobazarech velice častý způsob, jak ze zákazníka vymámit co nejvíce peněz. Cebia nyní přišla s žebříčkem deseti automobilů, jejichž počítadla kilometrů bývají nejvíce upravována. Výsledek překvapí jen málokoho.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nejčastěji má problém se stočenými kilometry Škoda Octavia.

Nejčastěji má problém se stočenými kilometry Škoda Octavia. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Sestavit tento neveselý žebříček umožnil Cebii systém Autotracer, který se zabývá ověřováním stavu a původu ojetých vozidel. Její experti vyhodnotili jednotlivé modely, zadané k prověření v roce 2015, a z těchto čísel jim vyšla konečná tabulka. Z ní vyplývá, že nejvíce stáčeným vozem je Škoda Octavia. Téměř každý druhý kousek z druhé ruky má nějakým způsobem ovlivněný počet najetých kilometrů. Jen o něco málo lépe dopadla Škoda Fabia, „nejlepší“ trojku uzavřel Volkswagen Passat.

Vozidla s nejčastěji stáčenými tachometry

  Model Podíl na trhu ojetin Podíl stočených vozů
1. Škoda Octavia 9,80 % 49 %
2. Škoda Fabia 7,20 % 46 %
3. Volkswagen Passat 3,40 % 45 %
4. Audi A6 1,00 % 44 %
5. BMW řady 3 1,60 % 43 %
6. Ford Focus 2,90 % 43 %
7. Škoda Superb 1,50 % 42 %
8. Renault Scénic 0,90 % 42 %
9. Volkswagen Golf 2,80 % 42 %
10. Audi A4 1,10 % 40 %

Na opačném konci žebříčku se nejčastěji objevovaly vozy značek Hyundai a Kia. Vedle Cee’du a i30 s podílem šestnáct, respektive osmnáct, procent stočených vozů se ale na chvostu objevily třeba také Toyota Yaris, Seat Ibiza nebo Opel Corsa. „Vyhodnocovali jsme vozidla českého i zahraničního původu, u nichž je míra stáčení obecně výrazně vyšší. U vozidel z individuálního dovozu je riziko stočení vždy minimálně o 23 procent vyšší než u stejných tuzemských automobilů,“ řekl ředitel společnosti Cebia Martin Pajer.

Pokud se zajímáte o rekordy v negativním i pozitivním slova smyslu, jistě Vás potěší následující statistika. Vůbec nejvyšší zaznamenaný případ stočení tachometru je u Volkswagenu Passat s původním nájezdem 750 tisíc kilometrů. Prodávající se ho ale jal omladit o rovný půl milion kilometrů, ve výsledku tak měl německý model najeto jen 250 tisíc kilometrů. Jen o něco málo lépe si vedlo BMW řady 7 z roku 2008, kterému během pár hodin majitel umazal téměř 460 tisíc kilometrů. Běžně jsou přitom vozidla stáčena o 80 až 150 tisíc kilometrů.

Vytisknout

Diskuze: Největší problém se stočenými kilometry mají Škody, nejlépe jsou na tom Korejci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Možná podoba vůbec prvního SUV od Alfy Romeo

Alfa Romeo Stelvio bude prvním SUV značky. Jeho jmenovka je víc než slavná

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud