Stočit tachometr a vydávat třeba Passat s reálně najetými 750 tisíci kilometry za téměř zánovní, to je v českých autobazarech velice častý způsob, jak ze zákazníka vymámit co nejvíce peněz. Cebia nyní přišla s žebříčkem deseti automobilů, jejichž počítadla kilometrů bývají nejvíce upravována. Výsledek překvapí jen málokoho.
Sestavit tento neveselý žebříček umožnil Cebii systém Autotracer, který se zabývá ověřováním stavu a původu ojetých vozidel. Její experti vyhodnotili jednotlivé modely, zadané k prověření v roce 2015, a z těchto čísel jim vyšla konečná tabulka. Z ní vyplývá, že nejvíce stáčeným vozem je Škoda Octavia. Téměř každý druhý kousek z druhé ruky má nějakým způsobem ovlivněný počet najetých kilometrů. Jen o něco málo lépe dopadla Škoda Fabia, „nejlepší“ trojku uzavřel Volkswagen Passat.
Vozidla s nejčastěji stáčenými tachometry
Model Podíl na trhu ojetin Podíl stočených vozů 1. Škoda Octavia 9,80 % 49 % 2. Škoda Fabia 7,20 % 46 % 3. Volkswagen Passat 3,40 % 45 % 4. Audi A6 1,00 % 44 % 5. BMW řady 3 1,60 % 43 % 6. Ford Focus 2,90 % 43 % 7. Škoda Superb 1,50 % 42 % 8. Renault Scénic 0,90 % 42 % 9. Volkswagen Golf 2,80 % 42 % 10. Audi A4 1,10 % 40 %Na opačném konci žebříčku se nejčastěji objevovaly vozy značek Hyundai a Kia. Vedle Cee’du a i30 s podílem šestnáct, respektive osmnáct, procent stočených vozů se ale na chvostu objevily třeba také Toyota Yaris, Seat Ibiza nebo Opel Corsa. „Vyhodnocovali jsme vozidla českého i zahraničního původu, u nichž je míra stáčení obecně výrazně vyšší. U vozidel z individuálního dovozu je riziko stočení vždy minimálně o 23 procent vyšší než u stejných tuzemských automobilů,“ řekl ředitel společnosti Cebia Martin Pajer.
Pokud se zajímáte o rekordy v negativním i pozitivním slova smyslu, jistě Vás potěší následující statistika. Vůbec nejvyšší zaznamenaný případ stočení tachometru je u Volkswagenu Passat s původním nájezdem 750 tisíc kilometrů. Prodávající se ho ale jal omladit o rovný půl milion kilometrů, ve výsledku tak měl německý model najeto jen 250 tisíc kilometrů. Jen o něco málo lépe si vedlo BMW řady 7 z roku 2008, kterému během pár hodin majitel umazal téměř 460 tisíc kilometrů. Běžně jsou přitom vozidla stáčena o 80 až 150 tisíc kilometrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.