Největší problém se stočenými kilometry mají Škody, nejlépe jsou na tom Korejci

Nejčastěji má problém se stočenými kilometry Škoda Octavia.
Nejčastěji má problém se stočenými kilometry Škoda Octavia., foto: Škoda Auto
ar6 19. února 2016 02:35
Sdílej:

Stočit tachometr a vydávat třeba Passat s reálně najetými 750 tisíci kilometry za téměř zánovní, to je v českých autobazarech velice častý způsob, jak ze zákazníka vymámit co nejvíce peněz. Cebia nyní přišla s žebříčkem deseti automobilů, jejichž počítadla kilometrů bývají nejvíce upravována. Výsledek překvapí jen málokoho.

Sestavit tento neveselý žebříček umožnil Cebii systém Autotracer, který se zabývá ověřováním stavu a původu ojetých vozidel. Její experti vyhodnotili jednotlivé modely, zadané k prověření v roce 2015, a z těchto čísel jim vyšla konečná tabulka. Z ní vyplývá, že nejvíce stáčeným vozem je Škoda Octavia. Téměř každý druhý kousek z druhé ruky má nějakým způsobem ovlivněný počet najetých kilometrů. Jen o něco málo lépe dopadla Škoda Fabia, „nejlepší“ trojku uzavřel Volkswagen Passat.

Vozidla s nejčastěji stáčenými tachometry

  Model Podíl na trhu ojetin Podíl stočených vozů 1. Škoda Octavia 9,80 % 49 % 2. Škoda Fabia 7,20 % 46 % 3. Volkswagen Passat 3,40 % 45 % 4. Audi A6 1,00 % 44 % 5. BMW řady 3 1,60 % 43 % 6. Ford Focus 2,90 % 43 % 7. Škoda Superb 1,50 % 42 % 8. Renault Scénic 0,90 % 42 % 9. Volkswagen Golf 2,80 % 42 % 10. Audi A4 1,10 % 40 %

Na opačném konci žebříčku se nejčastěji objevovaly vozy značek Hyundai a Kia. Vedle Cee’du a i30 s podílem šestnáct, respektive osmnáct, procent stočených vozů se ale na chvostu objevily třeba také Toyota Yaris, Seat Ibiza nebo Opel Corsa. „Vyhodnocovali jsme vozidla českého i zahraničního původu, u nichž je míra stáčení obecně výrazně vyšší. U vozidel z individuálního dovozu je riziko stočení vždy minimálně o 23 procent vyšší než u stejných tuzemských automobilů,“ řekl ředitel společnosti Cebia Martin Pajer.

Pokud se zajímáte o rekordy v negativním i pozitivním slova smyslu, jistě Vás potěší následující statistika. Vůbec nejvyšší zaznamenaný případ stočení tachometru je u Volkswagenu Passat s původním nájezdem 750 tisíc kilometrů. Prodávající se ho ale jal omladit o rovný půl milion kilometrů, ve výsledku tak měl německý model najeto jen 250 tisíc kilometrů. Jen o něco málo lépe si vedlo BMW řady 7 z roku 2008, kterému během pár hodin majitel umazal téměř 460 tisíc kilometrů. Běžně jsou přitom vozidla stáčena o 80 až 150 tisíc kilometrů.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.